Nuffield Universal Four kunnostusprojekti

Hiotin.webp

Kyllä se tahna näyttää kupariinkin purevan.
Tällä lähdetään kokeilemaan ja katsotaan mille alkaa näyttää.

Olikos niitä prikkoja varalta mukana ?
On mukana. Mutta en laittanu kun tuosta tuli niin hyvä.
Ja vuodon syykin taisi selvitä. Vaikuttaa että toinen pultti pohjasi reikäänsä.

Silloin kansiremontin yhteydessä vaihdoin pultit ja nyt kun vertasin alkuperäisiin niin pituuseroa on 2mm uuden hyväksi. Oma moka siis.

Muistelen kyllä että silloin kokeilin parilla pultilla että ei kanna. Olisi pitänyt varmistaa kaikki koska kahdeksasta pultista kahdessa oli pohjaamisen merkkejä vaikkakin vuotoa oli vain ykkössylinterissä. Reijissä on näköjään hiukan eroja syvyydessä ja matalassa reijissä tuo kahden millin pituusero on liikaa. Lyhensin nyt kaikkia pulteja.

Alkuperäisessä korjaamokirjassa muuten lyödään uudet holkit vain sopivalla tuurnalla ja vasaralla paikalleen ilman mankelointia.
Tekstissäkään ei mainita muita työvaiheita.

Injectorsleeve.webp

Se on tuo pohjallinen holkki kaiketi siinämielessä eri, että se käsittääkseni vaan lyödään pohjaan, koska se pohja porauksen pohjaan vastatessaan tiivistää sen alapään myös, pohjattoman holkin alapää taasen pitää tiivistemankeloida.
Pohjallisten holkkien saatavuutta en tiedä, kun ei omiin ole tarvinnut vaihtaa, Turboon kyllä pitäis vaihtaa, mut siellä on ne pohjattomat holkit.

Ehkä parasta mitä tähä mennessä oon nähnä on se että suihkun päähän kären ympärille kierretään tuppo putkiteippiä ja survotaan paikalleen kun uus pohjarikka on kallis🤷🏻‍♂️

Se on tuo pohjallinen holkki kaiketi siinämielessä eri, että se käsittääkseni vaan lyödään pohjaan, koska se pohja porauksen pohjaan vastatessaan tiivistää sen alapään myös, pohjattoman holkin alapää taasen pitää tiivistemankeloida.
Toi mun hiontatuurna saattaisi toimia suoraan holkin paikalleen lyöntityökaluna.
Tuossa korjauskirjan kuvan tuurnassa ei näy olkapäätä joka vastaisi holkin yläpäähän kuten pohjattoman holkin asennustyökalu tekee.

Mutta kestääkö holkki oikeasti kasassa jos se painetaan pohjasta paikalleen. Voisi kuvitella että pohja alkaa murtumaan irti jos sitä kovin voimallisesti survotaan.

Juu kyllä niitä siis saamanteilla on, sieltä Briteistä. Lähinnä aattelin nimenomaan helppoa saatavuutta - eli suomesta.
No ehken Leypart ( jos vielä osien kanssa Jussi pelailee ), tai Hahto ?

En tuota briteistä tilaamista hankalana pidä.
Kun vielä pyytää lähettämään Royal Mail pakettina niin Suomen päässä homman hoitaa Posti. Silloin tullaaminen on helppoa ja halpaa.
Paketti tulee viikossa lähipostiin.

Tilasin aikoinaan melkein kaikki varaosat Briteistä, mutta Brexitin jälkeen kolmesta tilauksesta ( kaikki by Royal Mail ) yksi hukkui matkalla, yksi kesti kuukauden ja yksi tuli kahdessa viikossa. Nyt vältän tilauksia briteistä viimeiseen saakka.
Vaikuttaa, että tuo Royal Mail on juuri se ongelma. Yhdessäkään ei annettu seurantakoodi ole toiminut. Joko tulee perille kun tulee tai sitten ei koskaan.

Mä olen tilannu kolmesta fimasta yhteensä kymmenkunta pakettia brexitin jälkeen. Yhtä lukuunottamatta kaikki ilman ongelmia.
Se ainut ongelmalähetys johtui jostain kyber-iskusta jolla sekoitettiin seurantajärjestelmä. Sekin tuli perille mutta kesti muistaakseni pari ylimääräistä viikkoa.

Mie oon se sama kun aikoinaan kirjottelin paljonkin EDIT: eräälle toiselle foorumille.
EDIT: nimeltä mainitsematon henkilö on ajanut sieltä pois....
Katselin taas pitkästä aikaa EDIT: erästä toista foorumia. Viimepäivien ilmapiiri kertoo taas miksi itse sieltä häivyin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin