Vaatii asennuksessa erikoistyökalun, jolla holkki mankeloidaan reiässä ollessaan tiiviiksi.Nouseeko itse holkki helpolla pois vai millainen rakenne kyseessä? Ajattelin, jos vaatis löijäyksen?
Ja niitä työkaluja ei ole edes harvassakaan paikassa.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Vaatii asennuksessa erikoistyökalun, jolla holkki mankeloidaan reiässä ollessaan tiiviiksi.Nouseeko itse holkki helpolla pois vai millainen rakenne kyseessä? Ajattelin, jos vaatis löijäyksen?
Oletko ostanut kaikki maailman 1mm kupariprikat kun niitä ei näytä olevan missään kaupassa?Näitä millin paksuisia kyllä löytyy muutaman 100 kpl...
Tuollaisesta työkaluista kun sais hyvän kuvan ni sehän melkein kannattais jo sitten tehdä ”varalle” hyllyyn.Vaatii asennuksessa erikoistyökalun, jolla holkki mankeloidaan reiässä ollessaan tiiviiksi.
Ja niitä työkaluja ei ole edes harvassakaan paikassa.
Joo, en ole itekkään tuota työkalua ikinä livenä nähnyt, enkä kyllä kuvaakaan moisesta.Tuollaisesta työkaluista kun sais hyvän kuvan ni sehän melkein kannattais jo sitten tehdä ”varalle” hyllyyn.![]()
Tuossa leukun kanteen asentaa uusia holkkeja joissa vissiin irtoprikalla hoidetaan suuttimen tiivistys mutta periaate lie mankeloinnin osalta sama?Joo, en ole itekkään tuota työkalua ikinä livenä nähnyt, enkä kyllä kuvaakaan moisesta.
Niin minne?Eeen... Kyllä niitä sinne jäi vielä joku tuhat jäljelle...
Tuossahan ei alkujaan ole irtoprikkoja, vaan se kupariholkki kannessa on pohjallinen, eli prikka on itse holkissa kiinteänä.Erikoista jos putsattu ja uudella rikalla laitettu vuotaa. Destiaanki laitoin vanhoilla kaikki kun en viitsiny tonkia niitä kiinni tarttuneita rikkoja irti eikä yksikään alkanu vuotaa
Siis manklataanko tuo Nuhvin holkki yläpäästään kanteen kiinni ja alapään tiivistys on vain suuttimen puristusvoima kantta vasten? Volvossahan se nimenomaan manklataan alapäästään.Tuossahan ei alkujaan ole irtoprikkoja, vaan se kupariholkki kannessa on pohjallinen, eli prikka on itse holkissa kiinteänä.
Pehmeän ja kovan väliin kun hiomatahnaa laitetaan niin se kova on se joka kuluu. Timantit tai muut kovat hilppeet tahnassa uppoaa pehmeämpään ja jää siihen kiinni, ja sen jälkeen alkaa raastaa sitä kovempaa materiaaliaTekee sen millä vaan mutta jotenkin se työkalu täytyy saada keskitettya niin ettei se pääse kallistelemaan. Eli pitää olla suht jämpti reikään myös yläpäästä.
Jääräpäisyyttäni intän edelleen sitä suutinrungolla hiomista. Kovempaa emmettähän se on ja luulisi kuparin hioontuvan melko helposti.
Mutta jos kerran porukka on sitä mieltä että itse suutinrugolla ei saa hioa niin mieluummin sitten sorvaan feikkisuuttimen hiontatyökaluksi,
Olisi hyvä että se ottaisi tuen ja keskityksen sieltä pohjalta suutinkärjen reijästä.
Jos sen pohjan hioo vinoon niin menee huonommaksi koko homma.
Senhän näkee melko pian kun on tahnan kanssa muutaman kerran pyöräyttänyt että minkä näköistä jälkeä pohjaan alkaa syntymään.
Mulla on nyt semmonen sotasuunnitelma, että sorvaan suuttimen muotoisen hiontatyökalun ja kokeilen kotoa ihan kuparipeltiin että kuinka saan sitä hiottua.Pehmeän ja kovan väliin kun hiomatahnaa laitetaan niin se kova on se joka kuluu. Timantit tai muut kovat hilppeet tahnassa uppoaa pehmeämpään ja jää siihen kiinni, ja sen jälkeen alkaa raastaa sitä kovempaa materiaalia
Näyttää olevan tarjolla https://www.tractorspareparts.co.uk/nuffield_tractor_parts/amk330-bmcnuffieldinjectorsleeve/Sitä en tiedä, mikä on pohjallisten holkkien saatavuus ?
Se ei ehken tarvii mankelointia, mut saatavuutta hieman epäilen.
Siinä ehken n.-62 ne muuttui liki järjestään pohjattomiksi holkeiksi.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.