Kaiva oikein "äijäluola" siinne kallion sisään.kalliotontilla ei kiitos...
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Kaiva oikein "äijäluola" siinne kallion sisään.kalliotontilla ei kiitos...
siihen tarvittais Johan VennistäKaiva oikein "äijäluola" siinne kallion sisään.
Tuskin on ollut sullakaan näönmenetys kaukana...siihen tarvittais Johan Vennistä![]()
On niitä muitakin. Vennistä mitenkään alentamatta, korkea hatun nosto venniselle.siihen tarvittais Johan Vennistä![]()
Sevverran noista vanhoista metsäkoneista, motoista, että liekkö automatiikan päivitys esin vanhaan Ponsseen edellisen automatiikan tultua tiensä päähän, hinnaltaa ainakii parinkymmenetuhannen euron luokkaa. Se selittänee osaltaan näennäisen halpaa myyntihintaa. Vaikka tekniikka olis kunnos niin kone lie aika toimeton ilman toimivaa ohjausta. Jos olen väärässä niin ojentakaa tietoisuuttani oikealle tolalle![]()
Hankintahommissa ei mittalaitteella juuri ole väliä, mutta jos meinaa yhtiöille urakoida, niin niillä on omat vaatimuksensa. Sikäli Tunkki oli oikeassa, että noita koneita valuu täyspäiväisestä työstä isäntälinjan koneeksi, kun vanhaan koneeseen ei kannata päivittää yhtiöiden vaatimia mittalaitteita ja tiedonsiirtojärjestelmiä.Kyllä sillä vanhallakin mittalaitteella pärjää. Kuidut mitataan pölliauton vaa'alla ja tukit menee tehdasmittaan.
Totta tuokin. Mutta vaikka tekis uudella Scorpiolla hankintaa, niin tehdasmittaan menee. Itse asissa motomies hakkas omaa metsäänsä, jonka oli pystykaupalla myynyt, niin tehdasmitalle meni...Hankintahommissa ei mittalaitteella juuri ole väliä, mutta jos meinaa yhtiöille urakoida, niin niillä on omat vaatimuksensa. Sikäli Tunkki oli oikeassa, että noita koneita valuu täyspäiväisestä työstä isäntälinjan koneeksi, kun vanhaan koneeseen ei kannata päivittää yhtiöiden vaatimia mittalaitteita ja tiedonsiirtojärjestelmiä.
Totta tuokin. Mutta vaikka tekis uudella Scorpiolla hankintaa, niin tehdasmittaan menee. Itse asissa motomies hakkas omaa metsäänsä, jonka oli pystykaupalla myynyt, niin tehdasmitalle meni...
Sen keksinnön olen jossain kuvassa nähnyt.Tuo Jakobsen on sen yhden jampan tekele, jolla oli pölliauto Land-Cruiser ja siinä koukussa DIY täysperävaunu, pöllikärri sekin.
Hankintahommissa ei mittalaitteella juuri ole väliä
Itse asissa motomies hakkas omaa metsäänsä, jonka oli pystykaupalla myynyt, niin tehdasmitalle meni...
Kyllä se vanhakin mittalaite voi olla tarkka. Sillä saa samat kuutiot, tukkimäärät ja katkontapituudet yms, kuin uudellakin. Se vaan ei kelpaa ostajalle.Siinä mielessä joillekkin metsänomistajille on, että hakkuuvaihees useimmat haluaa tehdä tukkeja mitoiltaan 3,1 metriä ja siittä kolmenkymmenen sentin välein aina 6,1 metriin asti. 1,8 metrisiä ei paljonkaan, ehkä vielä joku mitta alle 3,1 metrin
Joo, kyllähän joku mittalaite on hyvä olla, mutta tarkoitin, että ei ole väliä minkälainen mittalaite koneessa on. Noilla isoilla yhtiöillä kun tuntuu olevan aika tiukat vaatimukset mittalaitteesta ja tiedonsiirtojärjestelmistä ja vanhentuneilla laitteilla ei ole asiaa yhtiön urakoille.Siinä mielessä joillekkin metsänomistajille on, että hakkuuvaihees useimmat haluaa tehdä tukkeja mitoiltaan 3,1 metriä ja siittä kolmenkymmenen sentin välein aina 6,1 metriin asti. 1,8 metrisiä ei paljonkaan, ehkä vielä joku mitta alle 3,1 metrin
Niin, hakata voi mutta myymään joutuu sian säkis jos ei ite tiiä paljonko lähti. Pystyynmyynnis on sentään pari yrittäjää samalla puolella kun metänomistaja, ikävää olis aatella, että hakkuuyrittäjät olis samas venees puunostajan kans ja heillä olis eri tiedot määristä
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.