Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Kai noi on rosteriruuveja? Normaalit naulakaupan ruuvit kyllä katkeaa parissa vuodessa. Ei se ehkä haittaa, mutta itse en enää uskalla käyttää kuin rosteriruuveja ulkorakenteissa.

Viimeksi muokattu:
Kai noi on rosteriruuveja? Normaalit naulakaupan ruuvit kyllä katkeaa parissa vuodessa. Ei se ehkä haittaa, mutta itse en enää uskalla käyttää kuin rosteriruuveja ulkorakenteissa.

Jos kuivaa puutavaraa ja siitä tekee ulos rakenteita niin rautakauppa ruuvit pitää jättää löysälle. Nimimerkillä heinäseipäistä koriste aidan tapaista pihalle nysvännyt ja sitten ihmetellyt ku ei se pysy kasassa. Turpoavan puun voima on uskomaton 5mm ruuvi naps vaan poikki.

Toispäin tussailin asiakkaan näkökulman mukaa.omalla voima koneella

20260725_160900.webp

20260725_211205.webp

20260727_192627.webp

20260727_192636.webp

20260727_200421.webp

Jos kuivaa puutavaraa ja siitä tekee ulos rakenteita niin rautakauppa ruuvit pitää jättää löysälle. Nimimerkillä heinäseipäistä koriste aidan tapaista pihalle nysvännyt ja sitten ihmetellyt ku ei se pysy kasassa. Turpoavan puun voima on uskomaton 5mm ruuvi naps vaan poikki.
Mutta kannattaa ruuvata rosteriruuvilla, ne eivät katkea.

WAF ruuveja olen nyt jonkun verran käyttänyt ullkona 6, 8 ja 10 mm paksuisena. Aika näyttää kestääkö vaikka ei rosteria olekaan.

Hain töitä. Itse asiassa olin jo 10.7. hakenut samaa työpaikkaa, mutta nyt hain uudestaan. Syynä tähän se, että työvoimaviranomainen oli muutama päivä sitten osoittanut tämän työpaikan minulle haettavaksi. Tämä siitä huolimatta, että olin edellisellä tarkastelujaksolla ilmoittanut, että olin hakenut samaa työpaikkaa.

Funtsailin, miten pitäisi toimia. Ohjeessa lukee, että työvoimaviranomaisen osoittamat työpaikat eivät kelpaa laskettavaksi niiden työpaikkojen joukkoon, joita on muutenkin velvollinen hakemaan. Tämä ei nyt suoraan vastannut siihen kysymykseen, kelpaako edellisellä tarkastelujaksolla haettu työpaikka tälle tarkastelujaksolle, jos ilmoittaa jo hakeneensa sitä. Voiko ilmoittaa päivämäärän, joka on ollut ennen tarkastelujakson alkua. Todennäköisesti ei.

Hain uudestaan samaa työpaikkaa ja ilmoitin työnantajalle hakemuksen ohessa, että olen jo hakenut tätä samaa paikkaa 10.7. Haen sitä nyt kuitenkin uudelleen, koska sitä työvoimaviranomainen edellyttää, enkä ota riskiä, että edellisellä tarkastelujaksolla tehty hakemus ei kelpaakaan tällä tarkastelujaksolla. Varmaan ymmärrätte. :virnpeuk:

Minon vaan sen verran perse aukinen ja erilaisten ruuvien tarve suorastaan valtava että joutuu puuilon valikoimaan tyytymään. Sitäku jotaki rustatessa vetasee 200kpl 4.5* 40 ruuveja niin ei pysty hakemaan rosteri ruuveja
Minä taas oon nuuka, jotta en noita kylvä joka paikkaan. Sinkitty konenaula kyllä löytää usein ennemmin paikkansa.

219 engconiin vähän uutta lasketaan ja katkenneiden pulttien porailua. Jottei nyt niin yksinkertaista olisi niin välissä sai singahdella kuskin hommissa. Siinähän sitten meni koko päivä muutaman tunnin hommissa.
Isäntä siinä kertoili että avescolta oli joku ehtiny poikkeen vilkaseen konetta ja nyt olivat sitten hokanneet ton ohjainlaitteen vikakoodin. Kuulemma peräpaino pois, no ei ole mun murhe.

Laitoin bensahanaan alipainekalvon piruuttani takas ja hanan tankkiin kiinni. Sehän valutti bensaa tällä kertaa ”pri” asennossa, ”on” asennossa sitä tulee vaan moottorin käydessä, varatankin asennossa se hana oli edelleen mykkä.

Nyt kun se uus luisti ja kalvo on tilattu, niin voi koittaa vähän kikkailla vaikka toi ei mikään pitkäikäinen ratkaisu ole, mutta pääsepähän testaa sitä hanan toimintaa.

Pyörä nippuun ja pihalle. Mukavahan sitä oli tossa naapurien iloks käytellä, melko hiljanen kun on.. :virne: Kävihän se. Myös kierroksilla.

Pientä pätkimistä oli havaittavissa, voi olla että johtuu kalvon kankeudesta, tai sitten hana ei anna tarpeeksi ainetta. Pitää huomenna ottaa se kalvo veks ja tulpata alipainepuolet ja kokeilla naapurien iloks taas uudestaan. Jos sais sen hanan toimimaan ennen uuden osan tuloa.

Ja ei, en jaksanu alkaa leikellä, liimailin vaan. Kaunishan se ei ole, mutta parempi kuin ennen.

IMG_9736.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin