Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Laittelin loput 9 välitilan kattokannattimia paikalleen parilatoon, nyt on kaikki paikallaan. Olikin tän rojektin raskain vaihe tähän mennessä.

Kuumakin oli, piti käydä aina kahden välein juomassa, istumassa ja tupakoimassa.

Ihmeen tarkasti olin saanu ne kehikot asemoitua, ei ollu kun ihan pientä kopistelua niin ne 3m välihirret meni just sopivasti paikalleen.

Muori onnistui jumittamaan SIM-korttinsa ja putosi verkosta. Yllättäen onnistui soittamaan minulle vara-iPhonellaan - luulin ettei osaa enää käyttää sitä, mutta näköjään onnistui.

Tänään kävin siirtämässä liittymän omiin nimiini. Sain uuden SIM-kortin liittymälle ja väkräsin kuntoon uuden vanhan Nokialaisen. Huomenna pitää käydä Keski-Suomessa telepelastuskeikalla.
Ootko harkinnut iPhoneen "senior modea"?

Ootko harkinnut iPhoneen "senior modea"?

3310 on tuttu. Ostin keväällä varmuuden vuoksi ”uuden” sellaisen. Älypuhelin ei onnistu enää. Ei halua käyttää kuin Nokioita.

3310 on tuttu. Ostin keväällä varmuuden vuoksi ”uuden” sellaisen. Älypuhelin ei onnistu enää. Ei halua käyttää kuin Nokioita.
Nokiat oli jänniä sillon aikanaan, ikinä ei tarvinnu käyttöohjetta kun vaihto uuteen. Kaikki löyty aina sieltä, missä sen olettikin olevan.
Minua oikeesti fitutti kun Symbian tuki loppu kaikesta ja piti siirtyä Anteroon. Mun viimenen E7 olis edelleen paras vehje mun käyttöön, jos se vaan toimis. Siinä oli kaikki just sillai kun haluan.

Eka yö omalla mökillä. Ei siellä tullut nukuttua, kun se oli pankin.

Varmaan johtuu siitä, että kotiin alle 2km matkaa. Viimeksi nukkunut tässä reilut 40 vuotta sitten.

Ikinä mitään peltiä ei pidä ilman tiivisteaineita asennella....
Kyllä minä ainakin olen asentanut kymmeniä ellei satoja peltitiivisteitä ilman mitään ylimääräisiä mömmöjä, ainoastaan silloin laittanut ihan ohuesti slikonia siihen peltiin jos esim uuden vesipumpun vastinpinta on "rupinen"

Mitä ajattelit laittaa vaikka dieselin kannen monikerros peltitiivisteeseen tiivisteaineeksi?

Monessa pellissä tiivisteaine on itsessään. Se "maali" on oikeasti tiivisteaine. Edellyttää kyllä puhtaat ja suorat pinnat.
Jep, noita peltitiivisteitä aika paljonkin tulee laiteltua ja toisinaan on tiivisteaineella päällystetty. Mutta ensimmäinen missä ei ole minkäänlaista pokkausta tai kynttä oli tämä. Alunperin tuossa välissä on 1,5-2mm paperitiiviste ja sellainen on suurimmassa osassa sarjoistakin mukana.

Xantun jarrut hämmentää, alkuperäiset satulat joka nurkalla, ja levyt takana. Muuta en tehnyt kuin vasaralla koputtelin paloja...

IMG_20260731_114522.webp

Viimeksi muokattu:
Kyllä silikonimiehet on nähty. Sormenpaksuinen makkara, joka
Tursuaa joka puolelta.
Tuo minun ohut kerros tarkoittaa, tuubista pikku nökäre tiivisteeseen ja peukalon ja etusormen välissä levitetään se niin että siinä juuri on sitä.

Naapurikylän moottorihiomo oli joitain vuosia sitten "korjannut" erään rättärin konetta, toisessa männässä jotkut täysin sinne kuulumattomat männän renkaat ja kaikki kasattu vanhoilla tiivisteillä silikonin kanssa + toisen kannen työntötangon putki lykätty lohkon sisään niin että putken päästä oli reuna osunut lohkoon ja siitä lähtenyt sellainen ohut siivu rullantumaan irti

Kuulemma nykyjään pitää toimia, turvallisuuskysymys sanoi katsuri, en tiedä mikä tuossa on nyt, kun aiemmin ovat toimineet, ja kumpikin oli juuri nyt toimimattomissa. Oisko sulake.

Kuulemma nykyjään pitää toimia, turvallisuuskysymys sanoi katsuri, en tiedä mikä tuossa on nyt, kun aiemmin ovat toimineet, ja kumpikin oli juuri nyt toimimattomissa. Oisko sulake.
Mitenkähäb Berlingossa kun takalasit aukeaa vain takaosasta muutaman sentin..

Tultiin eilen etelä-Suomen reissulta ja piipahdettiin päivä Tukholmassa. Ipanat ei ollu ennen käyneet laivalla ja olihan tuosta itselläkin 20v+ niin ihan kiva.

Tänään sit hitsailin pojan pappisrojektin tankin tigillä toivottavasti bensatiiviiksi. Pitää huomenna puhaltaa kasa osia ja pohjamaalata, tänään ei pihalla viitsi kun hirmuisen kosteaa ja sade vaanii. Sitten vielä tankkiin sisälle fosforihapot niin jospa se siitä. Oli johonkin kolhittu tuota kiinnityskohaa niin saumasta oli vähän auki, lisäksi pistemäisiä syöpymiä löytyi puhaltaessa, hitsatessa ei tosin ollut ihan pitsiä vaan meni helposti.

IMG_2903.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin