Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Totta se on tuokin. Tuntuu vaan kalliilta se 2250€ plus vero työkalujen säilytyslaatikostosta. Jos noilla vanereilla, kiskoilla, ruuveilla olis 750€ pintaan. Sillä meinasin järeästä vanerista tehdä, ettei nitkahda ja jumita. Mut saapa nähdä.en tiedä onhan ne arvokkaita, mut kerran ku ostaa niin kestää monta autoa. ja kulkee herkästi eikä tipu varpaille.. tuohon kun ostat vanerit, ruuvit, kiskot ja sit vuoden päästä kiroat ku revit sitä jumittavaa laatikkoa auki työmaalla.. noilla firmoilla on välillä käytettyjäkin myynnissä..
On ja tuo loota tulee nostamalla pois.Onko vararengasta ja onko se laatikoston alla? Muuten kyllä siisti.
Se on kiva nähdä kuvia näistä ajatusten lopputuloksista mitä täällä ideoidaan! Yllättävän paljon rahaa menee moiseen lootaan mutta kalliita on tarpeet ku pitää vasiten kaupasta hakea. Mistä tuollasia noin pitkiä liukukiskoja löytyy ja varmaan ovat arvokkaita?
Kuullostaa uskomattomalta että liimalla pysyy penkit kiinni. Itellä ei kyllä olis luottoa mihinkään liimaan niin paljon. Rajuin mitä tiedän tai ymmärrän olevan on rakennusliimamassa Casco superfix joka pitää 5000Kg/m² Neljä isohkoa 100x100mm kulmarautaa jos olisi, niiden pinta-ala 0,04m² eli 200Kg pitovoimaa tuosta 5000 kilosta.Yhteen kulkineeseen kiinnikkeet laitoin liimalla. Ei kans ollu mahdollista pultata niin sikafleksia kehiin ja pysy kiinni. Kiinnikkeiden virkaa toimitti kulmaraudat.
Ideahan lähti kun kattelin taksin penkkien kiinnitystä ja niiden kiskot oli liimattu lattiaan.
Kokeilitko hobau ruuveja? Itsellä on niistä aika hyviä kokemuksia noiden kovapintaisten materiaalien kanssa.. Yllätti esimerkiksi se että kaikille ruuveille joutui poraamaan esireijän ja jossain kohdissa senkkaamaan kannalle kolon. Muuten joko halkaisi 12mm vanerin tai kierteet korkkasi niin ettei ruuvia saanut uppoamaan levyn pinnan kanssa tasan.
Jotain sikafleksia se liima oli millä Noi penkkien kiskot oli liimattu.Kuullostaa uskomattomalta että liimalla pysyy penkit kiinni. Itellä ei kyllä olis luottoa mihinkään liimaan niin paljon. Rajuin mitä tiedän tai ymmärrän olevan on rakennusliimamassa Casco superfix joka pitää 5000Kg/m² Neljä isohkoa 100x100mm kulmarautaa jos olisi, niiden pinta-ala 0,04m² eli 200Kg pitovoimaa tuosta 5000 kilosta.
Toki noita liimoja on maailmassa, joita en tiedä olevan olemassakaan.
Koko takatilan mittaiset kiskot, niin uskoisin, että pysyy, ellei kisko notku. Kolarissa/jarrussa voima tulee pääosin eteenpäin, eikä ylös kiskomaan liimaa irti. Ja kiihdytyksessä taakse. Lyhyet yksityäiset kiinnikkeet ei kestäisi. Sen verran hyvin nuo nykyiset rakenneliimat, "sikamassat" pitää, että töissä jos jotain hyvin liimattua joutuu purkamaan, ratkeaa lasikuiturakenne ennemmin kuin liima. Gelcoat pinta repeää irti repien lasikuitumaton näkyviin. Parempi tuollainen liimaus on kuin vanhempien Regojen pulttaus. T4 Portterin aaltopeltilattiaan oli pultattu penkit kiinni isoin aluslevyin pohjapellin läpi. Aaltopeltiin ei oltu saatu isoja aluslevyjä tiivistettyä kunnolla, niin vesi oli päässyt maton alle. Alle 10 vuotiaaseen Volkkariin hitsasin parisen neliötä peltiä. Oli samaa luokkaa kuin @aaretti n Volkkarin pohja, ellei pahempi, mutta auto oli alle 10 vee vanha. Yhden penkin otin repäisemällä irti ja kysyin suurperheen isältä, että haluatko näin kuljettaa lapsiasi vai laitatko auton paaliin vai hitsataanko täydellä tuntiliksalla. Hitsattiin.Jotain sikafleksia se liima oli millä Noi penkkien kiskot oli liimattu.
Liimattu ala oli melko iso kun kiskot oli transportterin takaa etupenkkeihin asti. Ideana oli että penkit saa lykättyä eteen pois tieltä. Regon tekemä taksi.
Nuo minun hobaut oli mielestäni liian isoja 12mm vanerille, kun 4,5x50mm. Toimivat kyllä pirun hyvin vaikkapa lattialastulevyn kanssa, mutta koivufilmivaneri on senverran kovempaa että olisivat vaatineet nekin alkureijän ja ehkä senkkauksen. 3,5x40mm ruuveja käytin eniten.Kokeilitko hobau ruuveja? Itsellä on niistä aika hyviä kokemuksia noiden kovapintaisten materiaalien kanssa.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.