Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom.: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Skippaisin kyllä suosiolla, 25v vanha mönkijä, ja ei edes erityisen halpa, lähestulkoon samalla rahalla saa 10v nuorempaa Japanilaista vähemmillä kilometreillä.
Mitä yleisö on mieltä? Saako tuollaseen kuinka helposti varaosia?
oman kokemuksen mukaan, melkeen kaikki onnistuu paremmin jollain muulla vekottimella, mutta mönkkärillä tehtynä ko homma on mukavampaa kun siinä tulee yhistettyä puoliksi huvi ja hyöty.Itsellä Hondan trx 420 -08, (4000e) yksittäisiin tuulenkaatoihin voisi olla metsähommissa aivan ok mutta kyllä varsinaiset hakkuut on parempi tehdä jollain muulla kalustolla...
Mutta muuna yleiskoneena on kyllä aika pirun jees, puskulevyyn tein kauhaosan jolla ajoin vanhan navetan tyhjäksi, olisi ollut aika sitkas työmaa ilman, olisi toki avantilla (10000e) olisi onnistunut paremmin.
Rakennuspuutavaraa olen ajellut tontilla yhden omakotitalon verran edestakaisin, siinäkin olisi voinut olla se Avantti (10000e) parempi mutta ihan kohtuudella ajoi asiansa.
Välistä sitten huviajeltu jäällä, siihen olisi kyllä kelkka (4000e) parempi mutta sen yhdenkerran talvessa käy pöristelemässä millävaan.
Nyt mönkijä on toisaalla lumityökoneena, siihenkin puuhaan olisi traktori parempi (10000e)
Välistä on tullut käytyä marjamaita katselemassa ja siihen olisi kyllä joku pikkumaasturi parempi (10000e)
Eli yksi mönkijä korvaa jotenkuten kolme muuta konetta niin saa olla kalustossa
Itse mönkijän valinnassa kallistuisin yhä Hondaan, ne on vaan niin lujia kamppeita.. Must have varusteisiin lisäsin nyt ohjaustehostimen ja karkeat renkaat. Vakiokumeilla oli kevyt ohjata mutta vaihdoin rouvimmat kumet alle niin meni raskaaksi..
Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin että ainakin tuollainen Honda on 500h ja 2000km saldolla uudenveroinen.
Olisi omakin valinta.Itsellä Hondan trx 420 -08, (4000e) yksittäisiin tuulenkaatoihin voisi olla metsähommissa aivan ok mutta kyllä varsinaiset hakkuut on parempi tehdä jollain muulla kalustolla...
Mutta muuna yleiskoneena on kyllä aika pirun jees, puskulevyyn tein kauhaosan jolla ajoin vanhan navetan tyhjäksi, olisi ollut aika sitkas työmaa ilman, olisi toki avantilla (10000e) olisi onnistunut paremmin.
Rakennuspuutavaraa olen ajellut tontilla yhden omakotitalon verran edestakaisin, siinäkin olisi voinut olla se Avantti (10000e) parempi mutta ihan kohtuudella ajoi asiansa.
Välistä sitten huviajeltu jäällä, siihen olisi kyllä kelkka (4000e) parempi mutta sen yhdenkerran talvessa käy pöristelemässä millävaan.
Nyt mönkijä on toisaalla lumityökoneena, siihenkin puuhaan olisi traktori parempi (10000e)
Välistä on tullut käytyä marjamaita katselemassa ja siihen olisi kyllä joku pikkumaasturi parempi (10000e)
Eli yksi mönkijä korvaa jotenkuten kolme muuta konetta niin saa olla kalustossa
Itse mönkijän valinnassa kallistuisin yhä Hondaan, ne on vaan niin lujia kamppeita.. Must have varusteisiin lisäsin nyt ohjaustehostimen ja karkeat renkaat. Vakiokumeilla oli kevyt ohjata mutta vaihdoin rouvimmat kumet alle niin meni raskaaksi..
Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin että ainakin tuollainen Honda on 500h ja 2000km saldolla uudenveroinen.
Taitaa olla mönkkärikuume, mutta ei raaski, niin pitää perustella itselleen, miksi eiSadan tunnin aikana... Leikkikaluja.
Joo mulla on vielä yksinkertaisin mahdollinen= jalkavaihteet.Olisi omakin valinta.
Eräällä kylän ukolla on tuollainen. Hänen ainoa kulkuneuvo ja taitaa olla luokkaa 15 vuotta vanha. Startti siitä on rikki, mutta lähtee nätisi narulla (jota itse arvostan, että ylipäätään on naru) Ruiskun lasken myös plussaksi.
Muuten tainnut mennä perus öljyjen ja renkaiden vaihdoilla.
Itellä ei oo narua, mut veikkaan että noita isompia nykykaikaisilla puristuksilla olevia voisi olla suht ikävä nyppiä käymään. En tiiä, mutta oletan vaan.Startti siitä on rikki, mutta lähtee nätisi narulla (jota itse arvostan, että ylipäätään on naru)
Varmasti näinkin. Toki asiaa voidaan helpottaa, mutta ne hommat pitäis sit ottaa huomioon jo suunnittelupöydällä.Itellä ei oo narua, mut veikkaan että noita isompia nykykaikaisilla puristuksilla olevia voisi olla suht ikävä nyppiä käymään. En tiiä, mutta oletan vaan.
Variaattorilta nykäistään hätäkäynnistys. Kyllä nelarinkin pitäis lähteä, ainakin lämpimänä.Itellä ei oo narua, mut veikkaan että noita isompia nykykaikaisilla puristuksilla olevia voisi olla suht ikävä nyppiä käymään. En tiiä, mutta oletan vaan.
Samanlainen -07 mulla, startin vaihto ainoa korjaus tuohon, tyyppivika magneetit liimauksestaan irti -tais tuossa joku mainita että samaa olis jammuissakin.Joo mulla on vielä yksinkertaisin mahdollinen= jalkavaihteet.
Ruisku on kyllä iso plussa, starttaa pakkasestakin eikä tarvitse miettiä ryypytyksiä tai pätkäajoja. Kulkee kyllä nurkka-ajeluissa höyryillä.
Remontit viimeisen 3v aikana on ollut 2kpl relettä penkin alle.
Ostaessa oli juuri startti vaihdettu.
Ei tuolla samanlaista vauhdin hurmaa tarvitse tavoitella kuin jollain +600cc laitteella tai haaveilla umpihankimöyrinnästä telojen kanssa.
Mutta tuo onkin mönkijöiden keskuudessa vähän kuin 135 ferguson traktoreissa.
TGB 425 on ikävä nyppästä narusta mutta hyvin lähtee ei saa vaan arkailla toki joskus pysähtyy naru kuin seinään ja sitte ollaan voihan siinä olla jotain vikaakin en tiiä pitäiskö olla pysähtymättä.Itellä ei oo narua, mut veikkaan että noita isompia nykykaikaisilla puristuksilla olevia voisi olla suht ikävä nyppiä käymään. En tiiä, mutta oletan vaan.
Eikä mulla 49Rangerissa.Ei ainakaan mulla ole commanderissa.