Kuorma-auto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
No juu ei se sitten isolla rungolla ole jos 17.5" pyörillä. Yks askelma. Kymppiä on sit vissiin saanu molemmilla rungoilla.

Sit voi hyvinkin omapaino olla siellä 6t nurkilla. Tää isorunko on ihan "merkittävästi" erilainen.
Voi hyvinkin olla muuttunu vuosien mittaan tohon että 10 on pikkupyörillä ja siittä isommat sitte eri. Toi ajokki oli vuosimallia 2017 ja tuli mulle ihan uutena ajokiksi.

Rengaskoko on poltsikankulutuksen kannalta hyvinkin merkittävä tekijä. Tätä halusin tuon oman esimerkin kautta tuoda esiin. Toi lavetti on muistaakseni 235/jotain x 19.5 ja sitä saa sitten hinata...

Rengaskoko on poltsikankulutuksen kannalta hyvinkin merkittävä tekijä. Tätä halusin tuon oman esimerkin kautta tuoda esiin. Toi lavetti on muistaakseni 235/jotain x 19.5 ja sitä saa sitten hinata...
Varsinkin kun poiketaan asfaltilta. vähänkin pehmee soratie niin johan toi pikkupyöränenkin hyyty pieneenkin töppärään eikä se robottiloota edes ehtiny reagoitteen.

Voi hyvinkin olla muuttunu vuosien mittaan tohon että 10 on pikkupyörillä ja siittä isommat sitte eri. Toi ajokki oli vuosimallia 2017 ja tuli mulle ihan uutena ajokiksi.

Niin no ehän mä tuosta kolmoskorisesta mitään tiiä. 1&2 menee mun mielestä niin, että alle 10t on pikkualusta, 1 rappu ja 17.5" pyörät. 10t ja isommat on 2 rappua ja 19.5" pyörät. (erikoismallien poikkeuksia on)

En sitten ees tiiä mikä tuo 21 kone siellä on ollu, ja voi hyvin olla että on jotain niin ekotehokkaita, että ei sitä lämpöä irtoo. Tuo OM906LA on kuitenkin 90-luvun puolivälin keksintö. Taloudellisuuden parantaminen kuitenkin vaatisi (aina) mekaanisia muutoksia, mitä tuohon ei käsittääkseni juurikaan ole koskaan tehty.

Totta joo mutta tämä on sitten vaan kuskin moka. Sillä rataslaatikolla ei oo silmiä. Mulla on mut onko pilotti hereillä?
Oppi kyllä äkkiä että noi vähänkin pienemmät tiet menee manuaalipuolella korkeilla kierroksilla.
Muutenkin välitykset oli varsin sopimattomat tohon käyttöön, olis tarvinnu hitaamman pakin, ykköstä pienemmän pykälän ja 5-6 väliin viä yhden.

Niin no ehän mä tuosta kolmoskorisesta mitään tiiä. 1&2 menee mun mielestä niin, että alle 10t on pikkualusta, 1 rappu ja 17.5" pyörät. 10t ja isommat on 2 rappua ja 19.5" pyörät. (erikoismallien poikkeuksia on)

En sitten ees tiiä mikä tuo 21 kone siellä on ollu, ja voi hyvin olla että on jotain niin ekotehokkaita, että ei sitä lämpöä irtoo. Tuo OM906LA on kuitenkin 90-luvun puolivälin keksintö. Taloudellisuuden parantaminen kuitenkin vaatisi (aina) mekaanisia muutoksia, mitä tuohon ei käsittääkseni juurikaan ole koskaan tehty.
Missäs painoluokassa sitten vaihtuu 22,5" pyörät, tutulla kun on ykkös koppainen 1828 ja siinä ainakin on nuo isot pyörät, mahtaako runko kenties olla sama kuin esimerkiksi sulla, mutta järeämmillä akseleilla

Paljonko tuollainen painaa? Mulla bussi painoi jotain reilun 11 tonnin luokkaa kuormattuna ja kulutus oli 20-25 litran välillä. Aika vähän on tekniikka kehittynyt 60 vuodessa, jos ei tuon vähemmällä nykyauto mene.
Nelikko oli 14t luokkaa työkunnossa, veikkaan että sen yhen-kaks tonnia on tää kevyempi. Isommat öljytankit ja enemmän kalusteita niin ei varmaan sen enempää ole eroa. Automaatti, 8 pykälää, perinteinen muunninlaatikko. Ja nuo maailmanpelastuslaitteet nostaa kulutusta, siitä ei pääse mihinkään. Mutta nelikkoon verrattuna kulutus on kohtuullinen, sillä meni 34l/100km.

19,5 renkaat, toivelistalla oli isot mutta tulee vasta 18 tonnin alustan kanssa. Tämä on 15 tonninen.

Missäs painoluokassa sitten vaihtuu 22,5" pyörät, tutulla kun on ykkös koppainen 1828 ja siinä ainakin on nuo isot pyörät, mahtaako runko kenties olla sama kuin esimerkiksi sulla, mutta järeämmillä akseleilla

Voi hyvin olla, että tulee tuossa 18t luokassa. Aika harvassa on yli 16t Ategot mitä näkyy liikenteessä.

Ohan sitä erinäistä viritelmää sitten tosiaan noista rakenteista. Huutokaupatkomissa on juurikin nyt Atego 1-korinen 2628, eli 26 tonninen. Vaihtolavalaitteet saksinosturilla ja lattiahytti. Lie lentokenttäkäytöstä:

1717184777682.webp

22.5" pyörät. Tuossa on jokunen modifikaatio tehty kun 1&2 koppasiin vertaa (niissä perusperiaatteet on molemmissa samat).

Voi hyvin olla, että tulee tuossa 18t luokassa. Aika harvassa on yli 16t Ategot mitä näkyy liikenteessä.

Ohan sitä erinäistä viritelmää sitten tosiaan noista rakenteista. Huutokaupatkomissa on juurikin nyt Atego 1-korinen 2628, eli 26 tonninen. Vaihtolavalaitteet saksinosturilla ja lattiahytti. Lie lentokenttäkäytöstä:

Näytä liitetiedosto 134400

22.5" pyörät. Tuossa on jokunen modifikaatio tehty kun 1&2 koppasiin vertaa (niissä perusperiaatteet on molemmissa samat).
Saksalaiset käytti jotain tuollaisia matalia erikoiskuljetuslavetin vetureina. Pitkä kuorma tuli vetäjän katon yli keulan eteen asti.

Saksalaiset käytti jotain tuollaisia matalia erikoiskuljetuslavetin vetureina. Pitkä kuorma tuli vetäjän katon yli keulan eteen asti.

Pitäskö ostaa ja varustella, joku @klappi versio ATACMS:stä tuohon (voin koodata nintendot) ja lähetään kaksikkona vähän Ukrainassa käymään. Hyttiin kalustaisi keskipaikan, niin @sakkuli varmaan on myös kyydissä ja voidaan kolmistaan ajaa. Oppii ryssä tuntemaan rajansa melko äkkiä ku tän seurueen kohtaa.

Tuossa on kyllä niin paljon etuylitystä, ettei pääse tiputtelemaan rännejä. Jää saman mäen alle, kuin matkahuollon jakoauto.

Tuossa kun @oh1hih volvo on paalaam... täysremontissa, niin olivat uusineet Focoliftin tappeja, jotka näyttää kaupan hinnoissa olevan kohtuu ok.

Mullahan siis on ihan pientä väljyyttä tiltin tapeissa (toivottavasti ei holkeissa), tuo olisi helppo tie.

Tuli siinä sitten pohdittua myös sitä, että mulla ei ole mitän kirjallista materiaalia tuohon nostimeen. Malli on mitä ilmeisimmin Focolift ML1500. Löytyisikö foorumilaisilta? Mielellään toki jotain PDF:ää, mutta paperiversiokin välttää, voin kuluja ja vaivaa korvata kyllä.

Kiinnostus enemmän on johonkin huoltopumaskaan. Mä nimittäin silloin letkurempassa huomasin, että kotelossa on autosta/korilta tulevia johtokarvoja kytkemättä piirikortille. Ja vaikka ei värisokeutta ole, niin noista on mahdoton sanoa värejä.

Mullahan siis yksi homma on se, että johdollisen kaukosäätimen tilt ylös ei toimi. Joku rele napsahtaa kyllä kun nappia painaa, mutta esim. pumppu ei käynnisty.

Tuossa kun @oh1hih volvo on paalaam... täysremontissa, niin olivat uusineet Focoliftin tappeja, jotka näyttää kaupan hinnoissa olevan kohtuu ok.

Mullahan siis on ihan pientä väljyyttä tiltin tapeissa (toivottavasti ei holkeissa), tuo olisi helppo tie.

Tuli siinä sitten pohdittua myös sitä, että mulla ei ole mitän kirjallista materiaalia tuohon nostimeen. Malli on mitä ilmeisimmin Focolift ML1500. Löytyisikö foorumilaisilta? Mielellään toki jotain PDF:ää, mutta paperiversiokin välttää, voin kuluja ja vaivaa korvata kyllä.

Kiinnostus enemmän on johonkin huoltopumaskaan. Mä nimittäin silloin letkurempassa huomasin, että kotelossa on autosta/korilta tulevia johtokarvoja kytkemättä piirikortille. Ja vaikka ei värisokeutta ole, niin noista on mahdoton sanoa värejä.

Mullahan siis yksi homma on se, että johdollisen kaukosäätimen tilt ylös ei toimi. Joku rele napsahtaa kyllä kun nappia painaa, mutta esim. pumppu ei käynnisty.
Jos holkit tarvii :hitsari: niin ränn ränn vaan mäen saat valkata ite.

Eihä oo kahen napin taktiikalla eli pitää painaa yhtäaikaa nostoa ylös ja tilttiä ylöspäin

Nelinappijärjestelmä jokaisessa ohjauspisteessä. Alaspäin painatukset käyttää kahta nappia (nyt kun tän oon oppinut).

Mietityttää, että jos se seinästä toimii, mutta kakella vaatisi 2 nappia? Ja seinälogiikassa tiltin alas painatuksessa painetaan molemmat tiltin napit.

Jotenkin myös tuossa nostolla on prioriteetti, eli jos painat nosto ja tilt ylös, niin se vain nostaa.

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin