Meinaat että vain takaset luistaisi?
Niin no siis joo kuusipyöräluistossa varmasti mukavampi kuin se, että pelkät etuset tai takaset...
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Meinaat että vain takaset luistaisi?
Niillä piäkaupuntiseudun teillähän kukaan järkevä ei ihan vapaaehtoisesti edes ajele .......Nastathan tuollainen talveksi tarvii, jos ajetaan muualla kun niillä pääkaupunkiseudun suolatuilla teillä. Ja mistä ei suolata niin hiekoitetaan enemmän kun soratietä vuodessa sorastetaan.
Siellä ei juuri nitä vesijäitä ole, kun suolaa kylvetään tonnitolkulla kilometrille ja sora-auto vetää mattoa perässä.Laki vaatii kuorma-autossa taakse M+S ja 3PMSF, 5mm kulutuspintaa. Edessä saa olla ihan mitä tahansa kunhan kulutuspintaa on 3mm. Tai näin ainakin oman viimeisen tiedon perusteella (saa korjata jos on parempaa tietoa).
Mä ehkä olen vähän eri kannalla tuosta kitkarengas-nastarengas keskustelussa. Pääkaupunkiseudulla tiet, risteykset ja mutkat hierotaan jääpintaisiksi kun taas monasti pääkaupunkiseudun ulkopuolella tiet ovat lumipintaisia, joissa kitkarengas taas on jopa parempi kuin nastagummi. Kyllä, olen sekä omistanut, että ajanut kitkarenkaisilla autoilla ja pahimmat tilanteet tulee risteyksissä/mutkissa pääkaupunkiseudulla, mitkä ovat hierottu peilijäähän. Tuota ilmiötä taas en ole juurikaan huomannut maalla kuin ihan kaupunkien muutamassa pääristeyksessä.
Jos pitäisi alkaa vaihtaa kesärenkaiden ja nastojen välillä per kausi, niin alkaisi kyllä mennä enimmät ylläpitokustannuksien eurot rengasfirmaan. Nyt alla on hyvä kompromissi ja vaihdetaan kun gummeja vaihdetaan.
Siellä ei juuri nitä vesijäitä ole, kun suolaa kylvetään tonnitolkulla kilometrille ja sora-auto vetää mattoa perässä.
Harvoin ne risteykset tuottaa ongelmia, ei ne yleensä liukkaita ole, kyllä niissä karkeutta on, vaikka kiilloittuvatkin, kun nastoja ei käytetä, eikä niitä paljon olekaan. Kyllä se ihan mutkainen ja mäkinen tie on livakka, kun vettä sataa jään päälle.Se ongelma pääkaupunkiseudulla eskaloituu siinä kohtaa kun mennään reilummin pakkasille. Ensin on sulatettu suolalla paljon, jonka jälkeen se suolavesi jäätyy.
"Landella" taas kun ei överisuolata teitä, niin teihin ja risteyksiin kehittyy luonnolliset lumet jne, jotka helpottaa sitä kitkoilla elämistä.
Aika monta autoharrastajaa pääkaupunkiseutuaikanani on todennut samoin kuin nyt itse, että kyllä tuolla jäätyneillä risteyksillä ja teillä tarvii nastarenkaat.
Meinaat että vain takaset luistaisi?
Vieläpä vierellä olevan kylkeen, likimain paikoillaan ollen.......Liikennevaloista lähtiessä sutasee puolikierrosta vesijäällä.” Voimaa on ja mentiin taas nelipyöräluisussa.”![]()
Liikennevaloista lähtiessä sutasee puolikierrosta vesijäällä.” Voimaa on ja mentiin taas nelipyöräluisussa.”![]()
Ja lailliset nastat on miltei yhtä tyhjän kanssa/tarpeettomat jos on painoa päällä....Nastarenkaisiin suhtautuu mm. osa messuhalleista aika nihkeesti, etenkin raskaan alla.
Kyllä vaikka noissa sähköverkonrakennushommissa nastat on ihan ehdottomat alla. Syrjäteitä on ajettava kelillä kuin kelillä, häiriötilanteissa yleensä sillä huonommalla kelillä. Jossain hyvin suolatulla valtatiellä tilanne on ihan toinen, kuten näillä täällä ilmenneillä esimerkkiautoilla käyttö pääosin lienee.Ja lailliset nastat on miltei yhtä tyhjän kanssa/tarpeettomat jos on painoa päällä....
Ne tuppaa olemaan niitä laittomia nastoja... Ja rengastyyppinä kusiluistin mallia maastonappula.Kyllä vaikka noissa sähköverkonrakennushommissa nastat on ihan ehdottomat alla. Syrjäteitä on ajettava kelillä kuin kelillä, häiriötilanteissa yleensä sillä huonommalla kelillä. Jossain hyvin suolatulla valtatiellä tilanne on ihan toinen, kuten näillä täällä ilmenneillä esimerkkiautoilla käyttö pääosin lienee.
Kyllä niillä kumeilla noita ihan säännöllisesti ainakin leimalla käytin. Liekö sitten katsovat läpi sormien, kun tietävät käytön.Ne tuppaa olemaan niitä laittomia nastoja... Ja rengastyyppinä kusiluistin mallia maastonappula.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.