Kahvi

Viestiketju:
Kahvi

Kahvinkeittimellä ei oikein hyvää kahvia tule mistään jahvista. Perkolaattorilla pannujauhatuksesta tai ihan pannussa keittämällä tulee huomattavasti maukkaampaa. Veneessä tulee käytettyä vanhaa El-Rodin perkolaattoria päivittäin.
 
Kahvinkeittimellä ei oikein hyvää kahvia tule mistään jahvista. Perkolaattorilla pannujauhatuksesta tai ihan pannussa keittämällä tulee huomattavasti maukkaampaa. Veneessä tulee käytettyä vanhaa El-Rodin perkolaattoria päivittäin.
Mulla töissä sellainen Aero Press millä teen kupillisen kerrallaan. Vedenkeittimellä kiehautan veden. Meidän kahvinuoneessa saa niin *i**n pahaa kahvia ettei sitä pysty juomaan. Siksi omat kahvit.
 
Juhlamoskaan ja multakatriinaan meillä on kyllästytty, yleensä löfbergiä juodaan eri paahtoina.
Sama. Hieman arponut tässä vuosien aikana, mikä se olisi minulle paras (olen ainoa kahvin juoja meidän taloudessa) 3-5 paahtoasteita ostellut. Joskus tuntui hieman kitkerältä tuo 5, mutta nyt ehkä ykkösvalinta.
IMG_20210922_225544425.jpg
 
Tumma paahtoon on oma maku enempi kallellaan, vierasvaraksi ollaan ostettu vaalea paahtoista......
Minä olen sen päätellyt niin, että olen itsekin vieraissa juonut mukisematta hymy naamalla kaiken mitä eteen on kannettu. Vaikka olisi kuinka laihaa litkua tahansa. Joten saa toimia toisinkinpäin :cool:
 
Onkohan oikiasti hyvvää....:epätieto:....Mövenpick vähän kiehtoo :kouhoti:

On aika semmonen mukavan pehmyt maku , ei mitään tökkiviä vivahteita tai muutenkaan mitään semmosta mistä pitäs erikseen mainita... Miulle soppii oikein mukavasti , varsin mukava tuttavuus siihe nähe jotta yleensä ihan aina aikasemmin on ollu joko juhlamokkaa tai kultakatriinaa.


Jotakiha nuo kirjotteloovat atk sivuilla että möövenpikillä olis muitaki , ihan jopa huippukahveja.
 
Kahveeta juonu viimeks abouttia kuukausis sitten, sitä ennen oli 3-4kk edelliskerrasta......
 
On aika semmonen mukavan pehmyt maku , ei mitään tökkiviä vivahteita tai muutenkaan mitään semmosta mistä pitäs erikseen mainita... Miulle soppii oikein mukavasti , varsin mukava tuttavuus siihe nähe jotta yleensä ihan aina aikasemmin on ollu joko juhlamokkaa tai kultakatriinaa.


Jotakiha nuo kirjotteloovat atk sivuilla että möövenpikillä olis muitaki , ihan jopa huippukahveja.
Täytyypi hommata.
 
Alkaa muuten oleen liki 20v aikaa siitä kun viimeksi kahvia join, pannukaffeeta kyllä keittelen xxx litraa vuodessa.
 
Kahvia join 30 ikään asti, sitten sen kanssa alkoi olla hankalaa lähinnä sen sisältämän kofeinin kanssa aine vie elimistön kierroksille ja lisäksi kahvi aiheuttaa närästystä. Ilman maitoa ja pannu kahvitkin on kokeiltu.
Siksi seon pahaa. Teetä juon kyllä paljon.
 
Närästyksen takia jouduin vaihtamaan pikakahviin. Nyt olen sen makuun tottunut ja siihen ihan tyytyväinen. Eikä närästä.
 
Närästyksen takia jouduin vaihtamaan pikakahviin. Nyt olen sen makuun tottunut ja siihen ihan tyytyväinen. Eikä närästä.
Pika kahvit on kokeilematta, vieläköhän sitä vaihtas kohtahan sitä tulee 30 vuotta täyteen teen juontia.
 
Närästyksen takia jouduin vaihtamaan pikakahviin. Nyt olen sen makuun tottunut ja siihen ihan tyytyväinen. Eikä närästä.
Joku muukin sanoi pikakahvista ihan samaa, ettei närvi. Joskus itsekin join sitä paljon.
 
Takaisin
Ylös