Mysteerinen skootterionnettomuus: Ei merkkejä törmäyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vexi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja elämä on kahdesta kolmesta sekunnista kii.
Joka kerta ku ajelee tiellä ja rekka tulee vastaan, nii kuolema on jossain 2m päässä ja ainoa mikä estää sen on usko/luottamus siihen että se vastaan tuleva härvilä pysyy omalla kaistallaan. Teollisuudessa jos meinaisi että kuoleman aiheuttava kone erotetaan maalatulla viivalla ihmisistä niin tollaselle ei sais ikinä lupaa.

Kun ajaa +200 km/h, niin katkonainen keskiviiva muutuu silmissä yhtenäiseksi janaksi. Tienvarren pusikot muutuu vihreäksi massaksi ja pienetkin tien notkelmat kuopiksi.

200.webp

Kun tulette autolla sivutieltä päätielle, ja sieltä tulee motoristi, pitäkää katse sillä suunnalla ja hidastakaa nopeutta risteykseen. Itse olen motoristina välillä tehnyt hätäjarrutuksen kun näyttää että auto tulee eteen, mutta sitten auto viime tingassa kuitenkin jarruttaa. Katsekontaktista tietää että autoilija on huomannut.

Kerran oli tilanne että ajoin sattumalta kahden muun motoristin perässä. Edellä ajavat päättivät kääntyä sivutielle oikealle ja laittoivat vilkun päälle. Minä olin jatkamassa suoraan. Sivutieltä tuli auto suoraan eteen, luuli kai että olen samaa porukkaa kahden muun kanssa vaikka minulla ei vilkku ollutkaan päällä. Täpärä tilanne, mutta väistin auton takapuolelta. Jos autoilija olisi lyönyt liinat kiinni siihen risteykseen minun kaistalleni, olisi voinut rytistä.
Minä ajoin nuorena moottoripyörällä auton kylkeen. Vasemmalta tulija pysähtyi risteykseen. Juuri kun itse tulin risteyksen kohdalle, niin autoilija nosti kytkintä ja se oli sitten siinä. Onneksi oli kaupunkialue, niin olen vielä läsnä. Luotto kyllä meni ja motoristin sanonta kuuluukin näin. Kuvittele, että jokainen autoilija on hirvi. Aika epäluuloinen olen tuolla mutkateillä nyt ajellessa. Hidastahan se meno on, kun en luota kehenkään ja ehkä vähiten itseeni. Ikä tuo kömpelyyttä. Nuorena sitä vaan tunsi itsensä kuolemattomaksi.

Vanhat ihmiset muinoin vihasivat moottoripyöräilijäitä ja saattoivat tahallaan aiheuttaa tilanteita. Isävainaakin aikoinaan, ehkä 70-luvlla, teki jotain kiusaa, mutta olen unohtanut mitä.

Vanhat ihmiset muinoin vihasivat moottoripyöräilijäitä
Kotopuolessa naapurin äijällä oli aina jotain metkuja mielessä. Nuorena ajeli moottoripyörällä ja tietysti herätti pahennusta.

Kylätie meni meidän pihan läpi. Joskus 50-luvulla tanssireissulta yöllä kotiin ajellessaan tämä metkuilija keksi vetää kapulalla pitkin meidän talon pystyrimoitettua seinää. PRRRRRRRRRÄMM. Isoisä nukkui juuri sen seinän takana, ja tämän naapurikin hyvin tiesi. Pappa oli luonteeltaan varsin vittumainen ja toimenpide lienee ollutkin luovaa vastavittuilua.

Joka kerta ku ajelee tiellä ja rekka tulee vastaan, nii kuolema on jossain 2m päässä ja ainoa mikä estää sen on usko/luottamus siihen että se vastaan tuleva härvilä pysyy omalla kaistallaan. Teollisuudessa jos meinaisi että kuoleman aiheuttava kone erotetaan maalatulla viivalla ihmisistä niin tollaselle ei sais ikinä lupaa.
Tuota juuri joskus ajatellut että jo autoliikenne keksittäisiin vasta nyt niin nykyisenkaltaisia teitä ei missään tapauksessa voisi tehdä vaan vähintään keskikaide jokapaikassa.

Keskikaiteesta ei oo juuri apua, rekka menee siitä läpi että heilahtaa jos on mennäkseen.

Muutama vuosi sitten tässä Ilmajoella kantatie 67:lla tuli seinäjoen suunnalta joku iäkkäämpi motoristi jollain kotarin nakupyörällä ihan rajoitusten mukaan n 5 km pitkällä suoralla kun seinäjoen suuntaan menossa oleva henkilöauto lähti ohittamaan sorakasettia ja ajoi suoraan motoristin yli niin että auto suorastaan hyppäsi ilmaan ja pyörähti pyörähti kulkusuunnassaan vasemmalle tien ja junanradan väliselle pientareelle

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin