Kaasuvaijerin teko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kontsa

Jäteläjä.
You tubesta joskus näin näppärän tavan kaasuvaijerin tekemiseen. Siinä valettiin kaasukahvan sisään tuleva klunssi muotin sisällä suoraan vaijerin päälle.
Millään en sitä enää löytänyt, mahtaako joku muistaa millä nimellä se mahtoi olla?

You tubesta joskus näin näppärän tavan kaasuvaijerin tekemiseen. Siinä valettiin kaasukahvan sisään tuleva klunssi muotin sisällä suoraan vaijerin päälle.
Millään en sitä enää löytänyt, mahtaako joku muistaa millä nimellä se mahtoi olla?
Tuollaista ei ookkaan vastaan tullu, omissa viritelmissä käyttäny jarruputkesta katkaistua pätkää jonka kylkeen poralla vaijerin mentävä reikä. Sit tinannu kiinni..

Olisko tämä?

Itse olen hopialla juottanut, kestää tinaa paremmin.

Itse olen hopialla juottanut, kestää tinaa paremmin.
Vaan olisko se tina hellempi sille mopon männälle, kun se rasvaiseen vaijeriin kylmäjuotettu klöntti irtoaa ja imeytyy sisuksiin :D
Vaikka ei kai se sieltä luistin kolosta kovin herkästi pääse karkaamaan.

Vaan olisko se tina hellempi sille mopon männälle, kun se rasvaiseen vaijeriin kylmäjuotettu klöntti irtoaa ja imeytyy sisuksiin :D
Vaikka ei kai se sieltä luistin kolosta kovin herkästi pääse karkaamaan.
Niin siis kahvan puolella käyttäny tuota putkinippaa, toiseen päähän pelkästä tinasta pari kertaa sillon junnuna tehny väliaikais patentin kun oli kylille päästävä.. sen aikaa ainaki kestivät kun tarvis oli.
Hopealla on kyllä hyvä kans noita vaijerin päitä juottaa kiinni..

Niin siis kahvan puolella käyttäny tuota putkinippaa, toiseen päähän pelkästä tinasta pari kertaa sillon junnuna tehny väliaikais patentin kun oli kylille päästävä.. sen aikaa ainaki kestivät kun tarvis oli.
Hopealla on kyllä hyvä kans noita vaijerin päitä juottaa kiinni..
Kahvan päähän on yleensä mennyt sellainen ruuvimallin pää. Ihan siitä syystä, että sellaisia sattunut olemaan hyllyssä. Kaasuttimen päähän tinasta klöntti ja sitä sitten viilannut passelin malliseksi. Mutta myös sellaisia tinattavia metalliholkkeja tullut vastaan juuri tuonne kaasuttimen päähän.

Tuo valaminen voisi olla ihan kätsä tuohon Mersun kopin kippauksen lukituksen vivun vaijerin korjaamiseen. Siinä kun on sellainen tyhm... fiksusti suunniteltu ratkaisu, 3m pitkä vaijeri kulkee vaikeahkoissa paikoissa. Tuntuu, että säännönmukaisesti tuosta korkkaa se kahvan puoleinen valettu knupi. Vaijeri katkeaa siitä tyvestä kun sen knöölin pitäisi päästä pyörähtämään 180 astetta siinä kahvaa käytettäessä. Tuon saisi ehkä kerran-pari pelastettua.

Ei se vaijeri Vehollakaan paljoa maksa, mutta tuo vaihto on oma operaationsa.

Itse sinne luistin päähän olen ihan tehtaalaisia käyttänyt ja yläpään tehnyt itse.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin