Eräily, telttailu, retkeily. Tarinat/kokemukset/välineet

Tytär kävi muinoin 1kk reissun Afrikassa "en muista maita" pakolliseen vaarustukseen kuului riipumatto teltta hyttys suojalla sekä pitkävartiset nahkasaapaat käärmeiden - skorbionien takia. Se rokote joka piti ottaa 1kk ennen safaria, malariae ola jne.. Teki tyttärelle +40°kuumeen 2,deksi päiväksi, aseistetut vartiat oli yöt päivät mukana vahdissa petoeläinten sekä sisällis sota sisissien takia.

Pitkän matkan autossa istumisen jälkeen kestää hetken saada ruoto suuoremmaksi.
Varmaan tuossa sama juttu aamulka yön jälkeen.

IMG_0980.webp

Tänään testaamaan tuo nyt sitten…

Ostin tollasen Primuksen keittimen ajatuksella että voi fillarilenkillä keitellä kahvivedet.
En ole oikein tyytyväinen tuon kattilan suojuksen toteutukseen. Laitoin myyjälle kyselyn ja vastasivat, että samanlainen se kaikissa heillä olevissa on. Nakkasin oikein Primuksellekin sähköpostin kuvien kanssa. Jos sielläkin ollaan sitä mieltä, jotta priimaa on, niin täytyy sitten itse veistellä tuo parempaan kuosiin. Kosmeettista haittaa lukuunottamatta vaikuttaa oivalliselta härveliltä. Aavistuksen ehkä Primus-lisää hinnassa, mutta eipä noita montaa enää tässä kohdin elämää tule ostettua.

IMG20250822071815.webp
IMG20250822090742.webp

Siirrän tuon lähinnä kattilaa olevan tarranauhan tuohon korkin päälle ja ulommasta tarranauhasta leikkaan korkin päälle menevän osuuden pois. Kuvittelen, että sitten istuisi paremmin.

@alfred_j_kwak Niin mikä tuossa ei istu? Jäi häiritseen. Meneekö pikkukaasupullo ja poltin tuonne sisälle?

Näytä liitetiedosto 156380

Näytä liitetiedosto 156381
100 gramman pullo menee tonne sisään. Se pitää ottaa irti polttimesta ja laittaa nurin päin. Poltin menee tohon kannen koloon. Se toinen puute tuossa on suojus pullolle (ja ehkä polttimelle). Kattilassa on pinnoite sisällä eikä siellä heiluva pullo varmaan hyvää sille tee. Härvelin mukana tuli joku Primuksen tiskirätti(?), mutta en oikein keksi mitä sillä pitäisi tehdä.

Screenshot 2025-08-22 165107.webp

Mulle ongelma on se, että noi tarrat ei ole kohdakkain ja tuo repsottava reuna - johon riipustelin tuon punaisen nuolen - osuu koko ajan joka paikkaan ja reppuun laittaessa/poistaessa tahtoo helposti aueta koko kiinnitys. Sen verran tunnen itseni, että ei mun kasetti tuota kestä, joten sitä on pakko muokata.

100 gramman pullo menee tonne sisään. Se pitää ottaa irti polttimesta ja laittaa nurin päin. Poltin menee tohon kannen koloon. Se toinen puute tuossa on suojus pullolle (ja ehkä polttimelle). Kattilassa on pinnoite sisällä eikä siellä heiluva pullo varmaan hyvää sille tee. Härvelin mukana tuli joku Primuksen tiskirätti(?), mutta en oikein keksi mitä sillä pitäisi tehdä.

Näytä liitetiedosto 156382

Mulle ongelma on se, että noi tarrat ei ole kohdakkain ja tuo repsottava reuna - johon riipustelin tuon punaisen nuolen - osuu koko ajan joka paikkaan ja reppuun laittaessa/poistaessa tahtoo helposti aueta koko kiinnitys. Sen verran tunnen itseni, että ei mun kasetti tuota kestä, joten sitä on pakko muokata.
Kieltämättä hieman on valmistajalla ajatus ollu hukassa tuon tarrahomman suhteen kun olisihan tuosta saanu sellaisenkin että eriste on kauttaaltaan vasten astiaa.
Ei tarttis ostajan alkaa muokata.

Muoks. Olisko se ”tiskirätti” just siihen astian ja kaasuputelin väliin tarkoitettu kun pakataan kuljetusmoodiin?

Olen ylipitkiä tarranauhoja modannut sopiviksi eli lyhentänyt, parissa tapauksessa oli itse tarrassa mittaa lyhentää, yhden tarra oli niin lyhyt että tarvitsi lyhentää nauhaa ja ommella päät yhteen.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Samankaltaisia viestiketjuja

Takaisin