VidaXL, älkää vain ostako mitään jos on epäily että tuotteen joutuu palauttamaan.
Ostin suihkuhanan joka syöpyi rungostaan puhki neljässä kuukaudessa. Jouduin siis hakemaan lähikaupasta pikaisesti uuden kun ei ilman suihkun pitkiä aikoja oikein pärjää.
Ilmoitin VidaXL:n haluavatko hanan takaisin kun olin lähettänyt kuvat ruostuneesta/syöpyneestä hanasta, halusivat mutta minun olisi pitänyt maksaa postikulut. Pääsimme sopuun lopulta ettei tarvitsekaan lähettää. Tarjosivat vastaavaa tuotetta tilalle, kerroin etten enään tarvitse, uusi on jo asennettu.
Pyysivät tilaamaan jotain muuta tilalle, en heidän ylihinnoitellusta tuotevalikoimasta löytänyt mitään, uskomatonta kyllä, niin laadukasta että olisin halunnut kauppoja alkaa hieromaan. Vaadin siis rahat takaisin. Pelottelin heitä vielä koituneilla ylimääräisillä putkimiehen laskuilla jos ei ala asia hoitumaan joskin itse olin asentanut hanat.
Reilun kymmenen sähköpostin jälkeen uhkasin ottavani yhteyttä Euroopan kuluttajaviraston (VidaXL; Alankomaihin rekisteröity yritys) niin silloin muuttui viestien sävy. Palautamme rahat 10 päivän sisällä. Nyt mennyt pian pari viikkoa, edelleen odotan rahoja. Ei ole kuin 70€ kysymyksessä joten ihan sama mutta periaate jyrää kohti päämäärää.
Aikaa tähän viestien vaihtoon mennyt pari kuukautta.
Vein siis heidän aikaa rutkasti, vähintään sen 70€ arvosta joten miten kannattavaa tämä oli heille?
Jos otetaan kiinapuljut tähän vertailuun, aina tullut rahat takaisin jos on tullut viallinen tuote ja on asian pystynyt hyvin myyjälle perustelemaan.
Myös Suomi- kauppa toimii, ei ole ollut palautusongelmia ja rahat tulleet nopeasti takaisin tilille.