4G LTE nettiyhteys ja antennit

Itse sain tuon yöllisen virransäästön loppumaan reklamoimalla siitä. Olen käyttänyt yritysliittymää, koska tuki vaikuttaa paremmalta kuin kuluttajapuolella.

Itse sain tuon yöllisen virransäästön loppumaan reklamoimalla siitä. Olen käyttänyt yritysliittymää, koska tuki vaikuttaa paremmalta kuin kuluttajapuolella.
Joo mut jos se on siitä kiinni niin meillä menee väärinpäin kun arkena tulee ongelmat. :(

Koululaisten tiktokkaus vie kaistaa.
Pitäisi varmaan kieltää alle 18 vuotiailta netin käyttö, samalla ehkäistäisiin luvattomilla nettisivuilla asiointi.
Me vanhat papat kun emme turhaan netissä surffaile, korkeintaan silloin tällöin muutaman asiapitoisen tekstirivin kirjoitamme.

Kävin cellmapperilla nauhoittamassa ympäristöä kun on nyt tuplaliittymä ja tytön vanha puhelin oli dual simmi. Näköjään se nauhoitteli sitten kahta eri verkkoakin.

Valitettavan heikosti on edelleen tarjontaa hyvän oloisista 5G-modeemeista. Pöydälle laitettavia löytyy, mutta ulkomodeemeja ei ole juuri muuta kuin pari kiinalaista. Mikrotikilläkin on valtava tarjonta 4G-laitteita, mutta ei yhtään 5G-ulkomodeemia. Teltonikan TRB500 erillisillä antenneilla olisi varmaan lähimpänä kunnollista ratkaisua. Yhtenäinen kokonaisuus Mikrotikin laitteiden tapaan olisi toki toivottavaa.

Tämän pohdinnan on laukaissut se, että 4G:n nopeus laskee koko ajan. Lisäksi lähiverkossani tähän asti pullonkaulana ollut 100 Mbps yhteys on lähitulevaisuudessa nopeutumassa. Ukkonen päätti, että vanhan puhelinkaapelin päissä olevat VDSL-modeemit täytyy uusia. Nyt tilalle on tulossa G.Fast-modeemit, joilla pitäisi päästä hyvinkin 300-400 Mbps nopeuksiin. 4G-modeemi ja pääasiallinen netin käyttö tapahtuvat tuon puhelinkaapeliyhteyden eri puolilla, joten vanhalla 100 Mbps nopeudella 5G:n nopeus olisi mennyt hukkaan.

Nyt voisi siis päivittää 5G:hen. Sillä pitäisi saada ihan kivasti vauhtia. Puhelimella pihalla nopeustestiä tehden tulokseksi tulee aina hiukan yli 200 Mbps, joka on liittymän maksiminopeus. 5G ei siis ainakaan vielä ole ruuhkainen.

Valitettavan heikosti on edelleen tarjontaa hyvän oloisista 5G-modeemeista. Pöydälle laitettavia löytyy, mutta ulkomodeemeja ei ole juuri muuta kuin pari kiinalaista. Mikrotikilläkin on valtava tarjonta 4G-laitteita, mutta ei yhtään 5G-ulkomodeemia. Teltonikan TRB500 erillisillä antenneilla olisi varmaan lähimpänä kunnollista ratkaisua. Yhtenäinen kokonaisuus Mikrotikin laitteiden tapaan olisi toki toivottavaa.

Tämän pohdinnan on laukaissut se, että 4G:n nopeus laskee koko ajan. Lisäksi lähiverkossani tähän asti pullonkaulana ollut 100 Mbps yhteys on lähitulevaisuudessa nopeutumassa. Ukkonen päätti, että vanhan puhelinkaapelin päissä olevat VDSL-modeemit täytyy uusia. Nyt tilalle on tulossa G.Fast-modeemit, joilla pitäisi päästä hyvinkin 300-400 Mbps nopeuksiin. 4G-modeemi ja pääasiallinen netin käyttö tapahtuvat tuon puhelinkaapeliyhteyden eri puolilla, joten vanhalla 100 Mbps nopeudella 5G:n nopeus olisi mennyt hukkaan.

Nyt voisi siis päivittää 5G:hen. Sillä pitäisi saada ihan kivasti vauhtia. Puhelimella pihalla nopeustestiä tehden tulokseksi tulee aina hiukan yli 200 Mbps, joka on liittymän maksiminopeus. 5G ei siis ainakaan vielä ole ruuhkainen.

Jos puhelimella on jo nopeudet (signaaliarvot) kunnossa, niin ei ehkä olisi tarvetta antenniurheiluun?

Tällöin voisi riittää kiinanhärpäkekin,
https://mt-tech.fi/testissa-zte-mc7010-5g-reititin-ulkokayttoon/

Tuota mallia saa DNA myymälöistä asiakaspalautuslaitteina 149 e, 6 kk takuulla.

Viimenen ZTE.n purkki on ajossa.
Aikasemmin oli MF286 nyt on MC8020 ja ihan paskaa kaikki.
ZTE.n sivuki ihan paska ku yrittää firmistä sieltä löytää. Choose region valikkoon kosahtaa homma.

Mulla tuo ZTE MC7010 seinällä ollu n. 1,5 vuotta. DNA 5g kortti sisällä 500M liittymä. Ei valittamista toiminnassa. Masto likeillä. Vauhdit pysytelleet yleensä 200Mbps paremmalla puolella, joskus yli 500:kin

Jos puhelimella on jo nopeudet (signaaliarvot) kunnossa, niin ei ehkä olisi tarvetta antenniurheiluun?
En erillisiä antenneja haluakaan, vaan hyvän yhdessä paketissa olevan ulkomodeemin. Sen tyylisen kuin vaikka Mikrotikin SXT, mutta 5G.

Eipä ole tuo moi liittymän tosiaikanen 200megan liittymän käyttökä pelkkää ruusupensaassa pyörimistä, mikään kestä. Luultavastikin salama otti ainaki sivuosuman mastosta, parinaehtoona aika soikee pingi :nortti: Puolentunnin katkos ja taas menee nopeustesti tasan kahtasataa :kylkyl:

Meillä kyykkäs Elisan 4G nopeudet vapun aikoihin. Varmasti asennelleet lähimastoon 5G:tä ja kaventunut tuo kaista. Olin jo aiemmin vaihtanut MOI:hin puhelinliittymän ja siellä tuuppas liittymän maksiminopeudella bittiä, joten vaihdoin kotiliittymänkin MOI:n 4G:hen. Nyt nopeutta rajoittaa yli kymmenen vuotta vanha huawein B593, tosin sekin nopeus riittää meille. Mulla oli Elisan 4G liittymä todella pitkään, ainakin 20 vuotta.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin