3D-tulostus

Viestiketju:
3D-tulostus

Aikanaan kun tulostimen ostin, ainut toimiva ratkaisu kahdella tulostuspäällä oli silloin Ultimaker, tämän päivän mittapuulla se on aika hidas ja ehkä vähän vanhanaikainen, mutta toisaalta sen kanssa on saanut keskittyä tulostamiseen, ei tulostimeen.

Instagram tyrkytti tällaisen aparaatin videota.
Linkissä tiedosto jos joku haluaa kokeilla:

Yksi 3D tulostuksen parhaita puolia, ainakin mielestäni. Verhotankoon koukku "kausivaloille". (Jouluvalothan nämä on, mutta henk. kohtaisesti en suostu myöntämään ennen joulukuuta asian olevan näin, joten kausivaloiksi nimitetään :D )

IMG20241118201057-EDIT.jpg
IMG20241118201047-EDIT.jpg

Noniin, 3D tulostus on itselleni ihan suhteellisen tuntematonta aluetta, en ole koskaan vielä 3D tulostinta omistanut. Enkä nytkään itse ole hankkimassa, mutta faija on hommaamassa mun systerin muksulle 3D tulostinta, yhdessä sen mukulan kanssa. Ikää sillä on jotain 10-15v väliltä, ja on tämmöstä aparaattia kattelleet:

https://www.3dkauppa.com/31717-bambu-lab-p1s-combo-ams.html#attr=5077

Onko täälä kokemuksia tuollaisesta, tai mitä tuosta kannattaisi tietää katsoa ja/tai faijalle sitten sanoa?

Sitten sellainen juttu, että vaatiiko nuo 3D tulostimien kanssa käytettävät suunnittelu- ja tulostusohjelmat minkä verran jerkkua koneesta? Pyöriikö "tavallisella" läppärillä?

Jos vilkaiset edellistä sivua niin @Juskaks hommasi äskettäin just tuollaisen. Tuohon rahaan ostaisin itsekin saman. Itselle olen vähän haaveillut X1 Carbon comboa.

Mallinnussoftia on paljon, eikä ne yleensä mitään älyttömiä vaadi koneelta. Fusion 360 käytin pitkään vuonna -13 ostetulla thinkkarilla, ja nykyään kohtuu tuhnulla 4v vanhalla pöytäkoneella

Jos vilkaiset edellistä sivua niin @Juskaks hommasi äskettäin just tuollaisen. Tuohon rahaan ostaisin itsekin saman. Itselle olen vähän haaveillut X1 Carbon comboa.

Mallinnussoftia on paljon, eikä ne yleensä mitään älyttömiä vaadi koneelta. Fusion 360 käytin pitkään vuonna -13 ostetulla thinkkarilla, ja nykyään kohtuu tuhnulla 4v vanhalla pöytäkoneella
Joo, se jäi vielä kirjottamatta vaikka oli mielessä aluksi että pitää mainita, mutta unohtui. Eli, että en vielä nyt tässä tuota 25 sivua kahlannut läpi aiempia kirjoituksia. Mutta vilkaisempa tuon siis, kiitos!

Oikein hyviä laitteita aloittaa noi Bambut. Paketista suoraan ajoon ja kauheasti ei oo tarvinnut murehtia töissä olevaa yksilöä.

Pari kiloa nyt ajettu Bambu P1Sllä PLAta ja hienosti on mennyt Bambun filamentti ja muut. Tänään kokeiltiin PETG ja hyvin sekin toimii kalibrointien jälkeen.

Yöllä tulla tupsahti PETGstä aurinkokello. Vielä kun olisi auringonpaiste.

IMG_7464.jpeg

Tuollaisen työkalutelineen tulostin suolsi tänään ulos. Alkaa vaan pikkuhiljaa tehdä mieli päivittää tuo creality vähän uudempaan kun on niin tuskaisen hidas. Tämänkin tulostamiseen meni kaikista huonoimmalla laadulla joku 9 tuntia o_O

Onko se bambu nyt se 'the tulostin' tänä päivänä? Vai löytyykö muita, mieluusti suljettuja malleja. Mitään tonnin koneita ei kyllä pysty hommaamaan, eikä välttämättä tarvi useamman värin mallia.

IMG20241215205951.jpg

Mulla on tähän vakiovastaus Bambulabs ja ihan kohta saat sähköpyörämekaanikolta toisen vastuksen. Niistä sitten valitsemaan.

Viimeksi muokattu:
ja ihan kohta saat sähköpyörämekaanikolta toisen vastuksen.
Kyllä mä oon ihan kaikkea muuta kuin sähköpyörähenkilö:leveahymy: sitä on pitkälti muut harrastukset yhä vain jäissä vielä atm.:rolleyes:.

Mulla on Qidi toiminut, mutta ei o muista kokemusta niin enpä siitä oikein mitään sanoa osaa. Spekseillä ja hinnalla hakkas
hankkiessa bambut 10-0, ja se ois kiinalaisten uusvuas tässä nyt ihan käsillä, että voipi jotain hyviä tarjouksia olla/tulla:

3D tulostus kiinnostaa netissä kuolaan laitteista mutta mikä`?

Vaikuttaa ihan ok:lle, ilmeisesti hieman kuoleva brändi.
Itsellä kävi hieman huono tuuri kun ostin verkkokauppa.com outletista koneen josta oli valmiiksi yksi jäähdytinpuhallin rikki. ( eikai vaan ostettu "kokeelle" ja vaihdettu omasta rikkinäinen tilalle)

Takaisin