Tuhkaava vaatii tulo- ja poistoilmahormit ja vissiinkin joku 100-125mm molemmat. Lisäksi tosiaan sähkö. Ennen istuntoa pönttöön viritetään pussi, johon spruutataan kehon tuotteet. Tuhkaamisprosessi kai kestää jonkun 30min-3h per pussi, jona aikana vissiin seuraavan pussukan voi täyttää valmiiksi. Jos pussukassa ei ole riittävästi painoa, niin se ei kulkeudu palokammioon ja tällöin pitää kipata esim. vettä pussukkaan. Tuo pönttö ja pussukka on kokoluokaltaan aika sama kuin asuntoautojen pönttö, joten pyyhkimishommat etenkin isomman mällin jälkeen kannattaa suorittaa seisten.
Hormeja pitää säännöllisesti nuohota, katalysaattoria puhdistaa, takuu raukeaa jos et käytä valmistajan omia pusseja, jne jne. Yhden polton sähkönkulutus taisi olla joku 1-2kWh, eli ei sekään merkityksetön kulu ole.
Perusajatus tuossa on mielestäni todella ok, mutta toteutuksessa (ja koko konseptissa) olisi huomattavasti parantamisen varaa. Ainoaksi pöntöksi en kelpuuttaisi missään olosuhteissa.
Hormeja pitää säännöllisesti nuohota, katalysaattoria puhdistaa, takuu raukeaa jos et käytä valmistajan omia pusseja, jne jne. Yhden polton sähkönkulutus taisi olla joku 1-2kWh, eli ei sekään merkityksetön kulu ole.
Perusajatus tuossa on mielestäni todella ok, mutta toteutuksessa (ja koko konseptissa) olisi huomattavasti parantamisen varaa. Ainoaksi pöntöksi en kelpuuttaisi missään olosuhteissa.


