Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Niin se musta muovilevy, joka kolmella m6 pultilla kiinni?Sen kääntyvän levyn päällä on kiekko millä se puristetaan paikalleen. Sen kiekon alla oli rikat jostain syystä. Pitää vissiin laakerit ja männät samalla alkaa tilaa kun kampurassa on välystä ehkä vajaa 0.5mm. Saakait siellä vähä olla mutta tuntuu isolta käsin.
kerran venemessuillanäin ko veneen ja Speden sitä esittelemässä
Ylös???Samalla ehkä moottorin korkeuden muutos.. johonkin suuntaan?
En ole vielä päättänyt. Neuvoja on tullut yhdeltä jos toiseltakin, ja pääsääntöisesti kaikki on ristiriidassa keskenään..Ylös???
Jep. Siksi niin hidasta.Niinhän kaikkia säätöjä pitäisi tehdä, yksi kerrallaan.
No sitäkin koitin. Sen loikkimisen sain kuriin, mutta nopeus jäi 33 solmuun ja veneestä tuli epävakaa ajettava. Pieni sivutuuli ja paatti meni kyljellään, jota sitten kompensoitiin kaartamalla kallistuksen suuntaan.Veneilystä isommin tietämättä, mut jos moottori on veneeseen suunniteltuun verrattuna ylisuuri = raskas veneen muuhun rakenteeseen + painopiste täten takapainoinen niin ajettavuusongelmia tiedossa.
Jos noi lisälevyt pistäisi painattamaan nokkaa alaspäin reilusti ?
Niin se musta muovilevy, joka kolmella m6 pultilla kiinni?
Jos ei starttimekaanikko ole ollut asialla, niin työnjäljestä päätellen vähintään serkkupoika
Mutta hyvä, että selkeä vika löytyi ja helppo korjata.
Heittokellolla joskus noita välyksiä koittanut katsoa, mutta jos selkeästä kädellä tuntuu, niin voi olla hieman hoto. Hieman väljä laakeri ei varmaankaan konetta heti riko, mutta vuotava stefa konerikon melko varmasti aiheuttaa. Mutta ei sekään yhtäkkiä tule. Joutokäyntiongelmia, yskimistä ja pätkimistä. Jos sittenkin vielä ajetaan vaan, koska kierroksilla pelaa, mutta toinen sylinteri käykin laihalla, saa jossain vaiheessa taas kaivaa airot esiin.
Männät monesti aika hyväkuntoisia, kaksi vanhaa konetta nyt kasannut käytetyillä männillä ja hyvin pelaa. Uudet männänrenkaat olen pistänyt.
Ja jos kone toimii hyvin, siis ei mitään käyntihäiriöitä, siirtäisin remontin talveen. Nythän paatilla pitää ajaa. Syssymmällä oman mielenrauhan vuoksi avaa ja katsoo mitä on syönyt. Ja sitten osat tilaukseen.
Öljyn määrä aiheuttaa monasti kiivaita keskusteluita. Koneen kyljessä yhtä prosenttia tarjotaan. Itse olen käyttänyt 2,5% seosta.
Mä ehkä ottaisin varaosanumeron paperille ja tekisin soittokierroksen yamaha kauppiaille/tarvikemyyjille. Laakeriliikkeistä en tiedä löytyykö herkästi, noissa kun on nuo lukitustappit, jotka estää pyörimisen (pesässä).Mistä laakerit joutuimmin? Marinepartsilta ainaki löytyy tiiviste sarja alle 30€. Nopeestihan tohon rempan tekkee jos osat sais kotia äkäseen

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.