Kiitos, tuota etsin, mutta löysin vain 2 korimalliin googlella.
Tässä on alkuperäisen lisävalosarjan asennusohje, ainakin matkustajan puolella vaikuttaa olevan läpivientikumi.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos, tuota etsin, mutta löysin vain 2 korimalliin googlella.
Tässä on alkuperäisen lisävalosarjan asennusohje, ainakin matkustajan puolella vaikuttaa olevan läpivientikumi.
No se ei kyllä ole hyvää juttu.Pistin omaani ilman katkaisijaa.
Ovatko ne autot tuota ikäluokkaa?Ja minä tiedän kymmeniä joilla ajettu noin puoli miljoonaa ilman pienintäkään ulinaa, muun muassa omani. Eikä varmasti ole laakeroitu uudelleen.
Enemmänkin tyyppivika on VAG haldex perien oikea poskilaakeri, siihenkin myydään osia samoissa "erikoistuneissa korjaamoissa".
Hajoaa jos vetoakselin stefa vuotaa yhtään, laakeri on kuivana jos öljypinta laskee sentin. Se ei ole paljon litran öljytilassa. Siihen ei marmorilta saa kuin stefoja tai perän.
Enemmänkin tyyppivika on VAG haldex perien oikea poskilaakeri, siihenkin myydään osia samoissa "erikoistuneissa korjaamoissa".
Hajoaa jos vetoakselin stefa vuotaa yhtään, laakeri on kuivana jos öljypinta laskee sentin. Se ei ole paljon litran öljytilassa. Siihen ei marmorilta saa kuin stefoja tai perän.
Kaikki ja vielä erimerkkisenä, takaisin asiaanMikä tuossa on osa, joka saa sinut ostamaan koko möhkäleen kokonaisena?

Etsippäs Volvon murikkaan samallalaillaNyt jotain lihaa luiden ympärille, en ihan usko moista varaosapolitiikkaa, olkoonkin VAG. Esim. VAG haldex perä:
Näytä liitetiedosto 127791
Ja itse haldex:
Näytä liitetiedosto 127792
Mikä tuossa on osa, joka saa sinut ostamaan koko möhkäleen kokonaisena?
Mulla joissain edellisissä autoissa oli, mutta ei tullut ikinä tarvetta/käytettyä.No se ei kyllä ole hyvää juttu.
Yhdessä mulla ei ollut kytkintä, oli kyllä ...ttumainen ajaa lumisateessa. Joutui ajamaan lyhyillä.Mulla joissain edellisissä autoissa oli, mutta ei tullut ikinä tarvetta/käytettyä.
Nyttemmin olen jättänyt pois. Jos tarve on tullut poistaa käytöstä, niin sulake irti.
Näitä kolmoskorin alkuvuosien malleja kaikki.Ovatko ne autot tuota ikäluokkaa?
Itsellänikin on ollut -06 350tkm, ja nyt on -05 280tkm, ei ulinoita.
Mutta nuo muutaman vuoden sisällä valmistetut ovat kaikki alkaneet ujeltaa.
Kuten hänelläkin..
![]()
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumiwww.vrcf.fi
Väittäisin kyllä tyyppiviaksi jos kolmessa samalla tekniikalla varustetussa autossa jotka ovat selkeästi eri käytöllä/huolloilla ja eri sijainneilla alkuelämänsä viettäneet on jokaisessa sama ongelma samoilla km-luvuilla.
Ihan sama juttu kuin ne abs pumppujen hiilet 250tkm jälkeen, kakkoskopan v70 yms. sisarmallien virtalukon jumittaminen,
185hp d5 pyörreläppien vivun irtoaminen 200tkm jälkeen, hu-850 radion mykistyminen, tf-80 laatikon solenoidit.
740 bensapumpun releet,
Ja mitä muita näitä ei tyyppivikoja nyt onkaan mitkä ilmenee samoihin automalleihin samoihin osiin samoilla km luvuilla![]()
Varaosatiskin vastaus oli että uus perä.Nyt jotain lihaa luiden ympärille, en ihan usko moista varaosapolitiikkaa, olkoonkin VAG. Esim. VAG haldex perä:
Näytä liitetiedosto 127791
Ja itse haldex:
Näytä liitetiedosto 127792
Mikä tuossa on osa, joka saa sinut ostamaan koko möhkäleen kokonaisena?
En pysty linkkiä laittaan, mutta kaveri laittoi lisävalojen releelle kaukoohjatun herätevirran. Kiinan poikien releitä. Katkaisin hytin puolelle joka ohjaa etänä relettä joka kytkee heräte virran varsinaiselle releelle.Yhdessä mulla ei ollut kytkintä, oli kyllä ...ttumainen ajaa lumisateessa. Joutui ajamaan lyhyillä.
Meinaatko sellasta joka toimii patterikäyttöisestä avaimenperästä? Just ostin sellaisia muutaman kpl, viime viikolla tulivat.En pysty linkkiä laittaan, mutta kaveri laittoi lisävalojen releelle kaukoohjatun herätevirran. Kiinan poikien releitä. Katkaisin hytin puolelle joka ohjaa etänä relettä joka kytkee heräte virran varsinaiselle releelle.
Joku täältä vois osata oikeat hakusanat tollaselle paketille.
Varaosatiskin vastaus oli että uus perä.
E: kolmoskopan Octavia.
Tuo oli aika mielenkiintoinen laakeroitava, tarvittiin mm. reikätunkki...Koko paketti sinne näköjään pitää vaihtaa sisältäen haldexin. Pätee myös saman aikakauden Passattiin jne, niin ei ole edes mikään yksittäinen erikoistapaus.
Tuo oli aika mielenkiintoinen laakeroitava, tarvittiin mm. reikätunkki...
Pinjoniakselin laakerointi on se ongelma, laakereihin pitäisi saada esijännitys ja paketti on kasassa lukkorenkaalla. Itse poskilaakerit onnistuu vaihtaa aika perustyökaluilla.Varmasti, ja ilmeisesti syystäkin tuohon ei oikein irto-osaa marmorilla tarjota. Ite perämurikkaan saa vetarin laipat ja stefat. Haldex-yksikön saa erillisenä tai aina perämurikan mukana. Haldexiin saa ohjaimen, pumpun, kardaanin laipan ja stefan, tiivisterenkaita, kaapeliohjurin ja luonnollisesti haldex-öljyä.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.