Volvo V70

Aika monta v70 tiiän mitkä wörkkii edelleen ilman ihmeaineita.
Muutama Volvojen parissa enemmän touhunnut on todennu ettei laatikkoöljyihin kannata koskee jos ei ole vaihdoista tietoa. Johonkin 300-400 tuhatta ajettuun kun menee sen ekan öljynvaihdon tekeen niin isona riskinä on että likaa lähtee liikkeelle mikä jumittaa laatikon venttiilit.
Entisellä työmaalla myyntitykki oli ostanu taksina olleen S60 Volvon automaattiaskilla. Ajomäärä oli ollu jossain 300-400 tuhannen välissä. Sai se miljoonan rikki ennen ku hommas toisen menopelin eikä laatikkoon koskettu kertaakaan.

Aika monta v70 tiiän mitkä wörkkii edelleen ilman ihmeaineita.
onko wörkkimisen määritelmä että menee isosta mäestä ylös?
jos näin, nii pieruvolvo täyttää määritelmän, tosin se on tainnu tapahtua sulan maan aikaan että wörkkiminen on todistettu vain kesäkelillä. Puolisähkökikotin sen sijaan on menny talvellaki, mutta se onkin numeroa pienenpi (V60)

Mulla v70 ii D5 -06 ja ruvennut viikon aikana viemään 1-2l jäähdytysnestettä....auto pesty ja odottaa kuivumista niin tutkin mikä vuotaa....1kk sitten ajoin rusakkoa päin ja webaston letku irtosi kun meni läpi puskurin. Ajettu 470tkm ite päästelly noin 150tkm.

Jokin muoviosa halki ?
Jollei itelläs ole, niin mulla on tuo jäähdytysjärjestelmien paineistuslaite, ni käy joku ehtoo hakee lainaan, jos tarviit.

Nyt ehtii vielä yrittää puhua minua ympäri. Ennen kuin käyn perjantaina hakemassa vanhan bensakrematorion pihaan.

Tänään vaihdettu kuskin puolella ABSikehä kun aikansa pätki absia pois ja rohisi. Mutta ei tullut kuntoon eli ilmeisesti paskoi sen anturinkin.

Kuskin lasin avasin kun oli jäässä ja se irtos nostomekansimsisstaan, en oo jaksanut pajottaa.

Katsurin mysteeriväljyys jonka takia ekassa katsuurempassa laitoin raidepäitä ilmeisesti eskaloituu nyt kuskin puolella eli väljyys asuua alapallossa eli sellainen pittee ostoo. Kun se tosiaan ei osannut oikein paikallistaa.. meni siis raidepäätä ihan arvontana, oli vielä selkeesti hiljan uusittuja osia mita silloin vaihdoin

osta totoya, niin kaikki vihaa sua ku aina oot tien tukkona!
Mä oon välillä lainannut yhtä vanhaa D4D-Avensista, mutta se ei oikein ole minun makuuni. Vaikka varmasti olisi ns. järkivalinta. Toisaalta eläkeläisliivit löytyvät jo, joten enää puuttuisi tweed-lippis 🤔

Viimeksi muokattu:
Eikös siellä Repovedellä joku jyrkänne löytyne, mihin voisi jonkun hissin rakentaa.
Joo, siinä on vaan se yks isompi lätäkkö välissä niin, että sähköfillarillakin tulee yli 50 km suuntansa kun pitää kiertää 46:n kautta. Tai yli 60, jos ajaa Voikosken kautta.

Mulla v70 ii D5 -06 ja ruvennut viikon aikana viemään 1-2l jäähdytysnestettä....auto pesty ja odottaa kuivumista niin tutkin mikä vuotaa....1kk sitten ajoin rusakkoa päin ja webaston letku irtosi kun meni läpi puskurin. Ajettu 470tkm ite päästelly noin 150tkm.
vuotaako maahan? jos ei onko automaatti ja jos on niin onko syylärin päässä laatikon öljyt kiertämässä?

vuotaako maahan? jos ei onko automaatti ja jos on niin onko syylärin päässä laatikon öljyt kiertämässä?
Joo tuosta tiedän, että voi vuotaa sisäisesti automaatinlauhdutin... voisi ajaa autonosturille jossei ulkoista vuotoa ole ja katsoa öljyt. 2 kertaa vaihtanut, että tuttu juttu vaihteisto öljyt. Ihan kuin työmatkalla olisi 80-vauhdissa nykinyt mitä ei ennen ole tehnyt eli voisi kyllä olla se. Nyt ei ole taas hommia niin pari viikkoa aikaa katsella vikaa....

Luulis että automaatin lauhdutinlinjassa olisi isompi paine kuin jäähdyttimessä.
Esim GM TH350/700 askeissa lauhdutinlinjan paine on 2-8bar, käytettävästä vaihteesta riippuen.

Jos nesteet on sekaantuneet vaihteistoon tai moottoriin niin sen kyllä näkee mittatikusta ja öljyn ulkonäöstä, tosin tuo voi olla ja niin uusi ettei ole vaihteistossa öljyn mittatikkua?

Mittatikkuu ei oo mutta sellanen pohjapropu on 2-osanen jolla säädetään öljynmäärä oikeaksi kun öljyt oikean lämpöset sen jos avaa ja menny vettä niin pitäs tulla ulos liejua...eipä noi ton vaihteiston öljyt näytä maksavan mitään 20l maksaa 50e eli sillä huuhtelee kyllä jos se vikana vaikka laittais 40l läpi niin halvalla pääsee. https://ristmik.fi/fi/huolto-osat/1...d_kXrrf3rYl4DMVgvHD2hNib3nilH5QpL2W7dQoqZOXL0

Tähän toi vaihto on kyllä helppo, mutta jos menis sinne talliin sitä auton romua katsomaan niin ei tarvii arvailla vikaa.....

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin