Viinin valmistus

http://www.kotiviini.fi/fi/Raparperi.php
20170627_214526.webp
Raparperia ja rusinoita. Sokeriksi vaan Liiterin halpiaista. Raparperiviiniin täytyy muistaa laittaa myös kalkki tai viiniliitu.
Tommosia käymisaine pakkauksia oon käyttäny. :huikat:

Tästä se lähtee, V 2018 koti-viininvalmistus. Kypsyneistä rypäleistä.
WP_20170817_16_33_27_Pro.webp

28L valmistukseen kerätään parisankkoa+ litra mustikoita väriksi.
WP_20170819_07_42_17_Pro.webp

Viini kylmäpuristetaan mehuksi, niin ei siiväläpusissa haudoitusta ei tarvita.
WP_20170819_07_53_58_Pro.webp

Prässin kiristäminen murskaa / irroittaa viinimehun tammitynnyrin raoista valumalla.
WP_20170819_08_18_33_Pro.webp

18L prässi irroitti 4L kylmäpuristettua mehua, jäännös viellä keitetään mehumaijalla. Ei kun pullot pakastimeen.
WP_20170819_10_03_27_Pro.webp

Sadonkorjuun / esivalmistelun yhteydessä voi nauttia tämänvuotistakin satoa :yesey:
WP_20170819_10_10_52_Pro.webp

Valmistusvälineet odottavat pestyinä / kuivattuinna viinintekijäänsä.
WP_20170819_10_10_01_Pro.webp

Tämä kotoiluharrastus on saanut alkunsa 1980 luvun alkuvuosina, jatkuen jatkuvana oppimisentienä.näihin päiviin saakka. Viinintekijä ei koskaan ole täydellinen, se on tämän harrasteen sokeri.

Ite ostan senvertaset viinat, mitä nyt juomaan satun alkoholiliikkeestä. Tykkään jonnii verran enklantilaisista ylämaan viskilöistä kun eivät oo hinnan kirois. Känni niistä kivasti tulee ja viinasille just en oo muuta virkaa viel keksiny. Kertoilkaa ihmees veljet, oon avoin ja vastaanottavainen sälli.

Hyvän eukon oon löytännä eli en kaipaa jatkoloita, premiumautojen ja muitten viel sitä suamattomien vehkeet on mulle tarpeettomia. Oun ehkä eliittii mones mieles mutta menköön, näillä pärjätään:)

Kaveri juuri toi puolen litran pullollisen viiniä,minkä oli mandariini sitä vääntänyt.No tää ei kyllä ollu oikein mun suun munasta,ei se palaamaan ollu,mutta viiniksi ei oikeastaan sovi.

Juu jossei omasta munasta ollu , eikä oikeestaan palakkaan ..... Laihaahan se sit on, jollei pala edes ..... :D

Vielä ei oo hyvää viiniä tullu vastaan. Kaikki maistuu aivan yhtä pahalle homehtuneelle marjamehulle ja varpaan välille :D

Vielä ei oo hyvää viiniä tullu vastaan. Kaikki maistuu aivan yhtä pahalle homehtuneelle marjamehulle ja varpaan välille :D
Lähestulkoon 95% varmuudella on näin..... Ja mitä sitä valmistamaan kun sitä pulloissa ja pöniköissä kaupastakin saa......

Siis yleensäkin vai koti...? Noita kaikkia vaihtoehtoja en ole maistanut, joten siihen en ota kantaa. Meillä tykätään kotitekosesta, kaupan viinit eivät maistu nykyään miltään. Omena satoa odotellessa. :D

Nimimerkin suomin valtuuksin pitäisi kuulua lipittää punaviiniä, vaan eipä onnistu , kaikki aika karuja maultaan ,mielummin vaikka pensaa tai diisseliä maistelis.Valkoviini kyllä menee , jos saa lantata sittiksellä (sokeriton).

Joillekkin jotka eivät tykkää rypäleviinistä, olen tarjonnut marjaviiniä kertomatta että se on kotivalmisteista. Usein he ovatkin sitten yllättyneenä kehuneet sitä hyväksi, itse viini friikinä diggaan punaisesta puolikuivasta merlot rypälelajikkeesta parivuotta kypsyneestä viinistä.

Siis yleensäkin vai koti...? Noita kaikkia vaihtoehtoja en ole maistanut, joten siihen en ota kantaa. Meillä tykätään kotitekosesta, kaupan viinit eivät maistu nykyään miltään. Omena satoa odotellessa. :D
Ihan yleensä kaikki kotitekoiset, ulkomaiset, kotimaiset, rypäle, marja, omena jne. Ihan yhtä märänneelle maistuu kaikki :D

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Samankaltaisia viestiketjuja

Takaisin