Turinaa veneistä ja veneilystä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jo nyt romutettu m/s Koli III viimeisimpänä nimenään Blue White Eagle kokeili tätä. Onnea yritykselle kuitenkin!
 
Jo nyt romutettu m/s Koli III viimeisimpänä nimenään Blue White Eagle kokeili tätä. Onnea yritykselle kuitenkin!
Blue White Resortisn toiminta perustui tyhjiin oletuksiin ja virheellisiin laskelmiin. Koko yritysrypäs luotiin muutamassa vuodessa täysin velkarahalla. Nyt tässä tapauksessa on kyse enemmänkin keksiä olemassa olevalle kalustolle ajoa.
 

Toivottavasti tämä saataisiin toimimaan.

Toivottavasti eivät saa. Alkaa Saimaa olemaan viimeinen paikka missä saa olla alkuasukkaiden kanssa ihan omalla porukalla.
 
Ei nuo risteilyalukset sinällään haittaa. Muuten on rauhoittunut nyt paljon kun kanava meni kiinni. Ei ole niitä ylimielisiä pääkaupunkiseutulaisia niin paljon. Ehkä kaikkein ylimielisimmin käyttääntyi suurilla purjeveneillä liikkuvat.
 
Toivottavasti eivät saa. Alkaa Saimaa olemaan viimeinen paikka missä saa olla alkuasukkaiden kanssa ihan omalla porukalla.
Eipä nuo risteilymatkustajat pyöri tavan veneilijän tahi rantojen asukin haittoina. Tuovat kuitenkin rahaa alueelle minkä näen positiivisenä.
 
Saimaa - Päijänne, miks ei Inari - Oulujärvikin on ainutlaatuisia sisävesistöjä joita ei hevin maailmasta löydy. Suomalaiset itse eivät tätä näe, järvi matkailun markkinat ovat täten muualta maailmasta.
Matka täytyy myydä heille kokonaispakettina lennot - kuljetukset - majoitus - ateriat ja paikallinen matkatoimisto täytyy olla tuotetta markkinoimassa, muuten taas hakataan päätä Karjalan mäntyyn.
 
Paikallisena Oulujärvi tuttua seutua, matkailua ei tosin ole kauheasti osattu rannoille myydä.
Inarijärvi risteilypaikkana kiinnostaisi, liekkö siellä kaupallista toimintaa sitten.
 
Maaseutu vuan autioituu, jokainen vaikkapa uudenlainen työpaikka on tervetullutta.
Totuushan on että autioituneesta Suomesta tulee rikkaiden vapaa ajan vietto paikka, metsäyhtiöt ostaa juurikin hullunlailla maata kuka vain heille sitä myy. Emme taas voi estää heidän rantatonttiensa myyntiä yms,,, Suomi muutuu ja me ei voida sille mitään.
Ketkä tänne ylipäätänsä jää heidän on tultava toimeen matkailun - uusien ihmisryhmien kanssa, Venäläisethän omistaa jo Saimaan rantoja paljon ja kohta naapurissa voi olla Tirolilainen matikkakoira tjms. Jäljelle jääneiden paikallisten on vain rahastettava heitä poltopuun mökkihuollon ohjelmapalveluiden yms muodossa. Tästä aiheesta voi jatkaa täällä.
 
Vinkeri muljattiin yhden vuorokauden aikana toisen omistajan nimiin - pakomatkalle epäillen korvauksetta tai korkeintaan viinapullon hinnalla ?
Tämä uusi omistaja on taas täysin persaukinen eikä kuljetusliikkeet suostu edes maakuljetus siirtoon ilman ennakkomaksua, näillä ennusmerkeillä tämä rytöläjä ei siirry yhtikäs mihinkään - milloinkaan muutoin kuin Mikkelin kaupungin kustannuksella romuttamolle!
 
Juovesi, Saimatar, Pyhäselkä, Kuopio. Ainakin näillä nimillä on tunnettu tuo entinen kuramylly s/s Arvo. Eli siis rautarunkoisen höyrylotjan runkoon tehty matkustaja-alus. Taitaa siitäkin tulla tuollainen heittiö satamasta toiseen romutusta odottelemaan. Itseasiassa on ollut jo parisenkymmentä vuotta sellainen. Ei ole lukuisilla yrittäjillä onnistunut tuolla liikennointi kannattavasti. Monelle asiakkaille vaan aluksen ulkonäkö merkitsee merkittävästi siihen, että lähteekö satamasta extemporé risteilylle. Roll Linesillä vielä muinoin jotenkin kannatti, mutta ei silloinkaan kaiketi oikein hyvin, kun jäi Rollen kuoleman jälkeen jo Kuopioon Kumpusaaren satamaan makaamaan yrityksen toimistoksi.

 
Kaverin hinaajaan värkättiin eilen kiinni 20v vanha tutka. En oo ikinä tulkaa käyttäny tai sellasen kanssa ajanu mutta ompa aika etopeli pimeeseen tai sumuun! Oli testiajolla vielä opastus vanhemmalta kipparilta joka juuri tämän kyseisen tutkan kanssa ajanu ammattiajoa. Oli tullu uudempaa tatskriinisysteemiä tilalle. Pitänee syksymmällä ottaa joku oikeen sumunen ja pimee koeristeily vaikka olutravintola Solmuun.
20250926_190345.webp
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös