Tig hitsaus

Viestiketju:
Tig hitsaus

Jos tilanne sallii niin mulla lankakäden pikkusormi ottaa tukea kappaleesta. Kolvikäden pikkusormi joskus samoin. Elikkäs hyvinkin semmonen neitiasento.
 
Joissain sopivis paikois kaasuholkkia käyttää tukena, nuliaa meneen sillee rennolla ranneliikkeellä.:cool:
 
Onkos tommonen walking the cup tyyli ns. laillinen tyyli työkseen tekevillä ammattilaisilla, joilta vaaditaan hitsausluokkia työn suorittamiseen?
 
Jossain olen kuullut tälläistä, mutta tietysti mitään päteviä perusteita asialle ei ole, niin kuin ei ns. "esson baari" jutuissa yleensäkkään:D
 
Kiitoksia, ja kaikille konekansalaisille hyvää ja rauhallista joulua!

Pitää kysyä onkos noissa vihreissä ever*****n koneissa konkreettista eroa näihin halvempiin vst tehoilla oleviin kiinalaisiin tig koneisiin, kuitenkin hinnoiltaan ne on vähän arvokkaampia.

Tolla nyt haen sitä, että onko niitä käytännössä paljon ammattilaisilla? Omien töideni puitteessa mitä olen teollisuusputkiasentajia yms nähnyt, niin monella on käytössä oranssit k:lla alkavat koneet, tai fro alkuisia.

Noita vihreitä en ole nähnyt oikeastaan ikinä päivittäisessä käytössä. Merkki tietysti ei välttämättä ole niin tunnettu.
 
itellä tuo everlasti ollu vähällä käytöllä lähinnä alumiinin roiskintaan ja kempomatilla sitten rosterit niin vaikia ottaa kantaa.
 
Muutaman everlastin oon nähny niin ihan yritys käytössä. Enempi noita sitte harraste koneina on kun hinta suht järkevä ja kuulemma tarvittaessa takuupuoli pelaa. Entinen päällikkö puheli että ralliporukka noiden yhdistelmäkonetta suosii.
Itsellä on vaan 80A plasma tosta firmasta, ajaa asiansa harrastellessa.
 
Itellä LCD Vision merkkinen everlast. Oli 1:1 sama naamataulu kuin everlastin mallissa mutta punaiset kuoret.
Hajalla tosin nyt.
 
Noista edullisimmista koneista luultavasti aika moni tulee saman hihnan päästä sisuskalujen osalta.

Walliuksen ac dc blue arc muistuttaa erehdyttävästi magnum thf 237 konetta, siihen en ota kantaa ovatko koneet samoja, mutta kuorten väriä lukuunottamatta ulkoisesti aika 1:1 kuvien perusteella..
 
Ehkä samat kuoret, eri väri, kutakuinkin sama tekniikka, halpiksessa elektronikomponentit vaan halpiksia, isommin vastus ym toleranssein, joka tietty vaikuttaa laitteen toimintaan ja kestävyyteen ?
 
Ehkä samat kuoret, eri väri, kutakuinkin sama tekniikka, halpiksessa elektronikomponentit vaan halpiksia, isommin vastus ym toleranssein, joka tietty vaikuttaa laitteen toimintaan ja kestävyyteen ?

Juurikin näin, luulen että aika moni näistä halvoista koneista on kopioitu melko suoraan ko. tehtaalla alihankintana teetetyistä paremmista koneista. Kate halvalle koneelle saadaan halvoilla komponenteilla. Kiinalainen tuotantoketju on siitä hassu että siellä tehdään piraattikopiostakin halvempi plagiaatti jonka vielä joku kopioi ja tekee vieläkin halvemmalla.

Parhaimmillaan/pahimmillaan on nähty ulkoisesti alkuperäisen näköinen ohjainyksikkö liittimiä myöten, siellä vaan ei ollut mitään sisällä:D
 
Tätä topiccia selaamalla varmaan löytyisi vastaus, mutta moni on kerinnyt tiggailua harrastamaan jo viime vastauksensa jälkeen hitusen enemmän.

Kysymykseni kuuluu: Minkälaisissa projekteissa tykkäätte käyttää tig hitsausmenetelmää?

Meikäläisen osaamiskategoriaan tämä ei nyt vielä kuulu, ja toivon sen vielä oppivani. Pääsääntöisesti olen työ ja vapaa-aikanani pärjännyt magin, ja liikkuvemmissa hommissa puikkokoneen kanssa. Olen hankkinut wanhan eka 200 kempin kaveriksi pienen invertterin minarc 180, joka on osoittautunut kyllä kelpo kapineeksi.

Tig hitsausta kuvittelen tarvitseni putkitöissä ja rst levytöissä. Mielestäni osaava kaveri saa tigin kanssa todella nätin, ja samalla kestävän lopputuloksen.
Tähän nyt tietysti allekirjoittaneella matkaa.
 
Mopottimen putkisto taisi olla viimeinen isompi hitsuu.
Pikku korjaukset tekee mieluusti ticillä kun ei lentele kipinöitä niin kuin lankakoneesta.
 
Tuo kipinättömyys myös yksi etu, mahdollisuus sulattaa osat toisiinsa ilman lisäainelankaa on toinen, tankki ja äänenvaimenninhommissa, taito hankittu joskus 80 - luvun alkuvuosina amiksessa, nyt taas siirtymässä eläkevuosien myötä ja näön ja käsien tuntopuutosten takia lankakoneella turailuihin.
 
Aika paljonhan tota käytetään nykyisellään kaasupillin korvaajana, eli kohtuuohkosten peltitöiden hitsauksessa missä ennen käytettiin kaasupilliä...
 
Takaisin
Ylös