Painepesureista kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, konekaluston kans tärkeempi on esim 30ltr/min @10bar, kuin se 8ltr @150bar, nimellispainetta, pikkurimpulasta, jonka todellinen lienee 80-90 luokkaa ja 6ltr .....

Ostin Kärcher K5.700 vuonna 2011. Ensimmäisen kesän se toimi kunnolla, sen jälkeen ainoastaan v*ttuillu... Ja sen kerran kun kiikutin koorautaan että laittakaapa korjuulle, se toimii ihan moitteetta. Siitä edespäin vaikka minne hallille tai talolle vei, niin ei toimivaa hetkeä. Aluksi teki pitkään että pätki käyntiä päälle ja pois, jos suuttimesta oli paine käännetty täysille. Siitä hitusen takaisin niin pysyi jatkuvasti käynnissä. Parin vuoden jälkeen piti liipaisin pohjassa käynnistää että sai painetta pihalle. Jos herkesit liipasimesta ja yritit joko heti tai hetken kuluttua siitä käyntiin, kävihän se mutta vettä tuli vain killittämällä. Virrat pois ja takasin päälle, taas tuli paineet. Pari viimeistä vuotta se ei enää sammunutkaan kun liipaisimen päästi, huutaa mongersi vaan. Lopullain ei enää paineita, pelkkä meteli ja metelin saattelemana se lensikin kellarinraput alas. Sitten tuliki Kränzle HD 10/122 ja totesin ettei mulla ole pesuria koskaan aikaisemmin ollutkaan.

Nuo paineen pätkimiset johtuu yleensä tukkeutuneesta suuttimesta. Sitten viedään kone huoltoon ja ei viedä pesusuutinta mukana. Vikaa ei löydy. Ihmiset ei usko, että painepesurin suutin voi tukkeutua osittain kalkista ym., jolloin painevaro alkaz pätkinään painetta. Suuttimen puhdistus rassilla auttaa.

Tämä tapaus ainain kävi suuttimineen kooraudassa. Ja tuota suutinta puhdisteltiin kyllä. Mutta ei tulosta. Työmaan aikaisemmalla hallilla viereisen parren taksimiehillä oli samanlainen pesuri, siinä muuten samat pätkimiset... Mutta voihan ne joillain toimiakkii, en minä sitä. Se jos itelle sattuu paskaa eteen ni ei tule heti mieleen ostaa lisää :rolleyes:

Mää oon syssyllä tirvassu pakkasnesteet pesuriin
Vihreetä, keltasta, punasta vaikko ihan tenua? Mikä olis hyvä aine jottei pumppu, tiivisteet ja liikkuvat venttiiliosat tykkää säilöntäaineesta kyttyrää talven aikana kylmässä ja pimeässä varastossa aikaa viettäessään

Suosittelen hommaan vielä kahvaan pyörivän liittimen nii ei oo paineletku jatkuvasti solmusa.
Pyörivän liittimen taidan ihan suomesta hommata. Viemärin avausletku varmaan saksasta. Pitkään mietin 1152tst mallia letkukelan takia, mutta tuo 10/122 vaikutti yksinkertaisemmalta. Oletteko sankosta vettä saaneet riittävästi tulemaan pesurille? Tuo ei ns itseimevä malli taida olla. Painesäiliön pesuun olen veden muuripadasta ottanut. Onnistuuko tällä?

Pyörivän liittimen taidan ihan suomesta hommata. Viemärin avausletku varmaan saksasta. Pitkään mietin 1152tst mallia letkukelan takia, mutta tuo 10/122 vaikutti yksinkertaisemmalta. Oletteko sankosta vettä saaneet riittävästi tulemaan pesurille? Tuo ei ns itseimevä malli taida olla. Painesäiliön pesuun olen veden muuripadasta ottanut. Onnistuuko tällä?

Imee about metrin koneen alta. En oo juurikaan kyllä koittanut.

Mulla oli yks itseimevä malli ja pesutehossa on huomattava ero itseimevänä vs pienikin painesyöttö. Pieni uppopumppu tai ns. puutarhapumppu niin homma pelaa. Itellä tonnon kontista vettä otettaessa puutarhapumppu antaa syöttöä.

Pistä kylmä vesi kiertämään kupariputkessa padan kautta pesurille.
Edit, niin joo, painesäiliön pesusta oli puhe. :outs:

Viimeksi muokattu:
Jos ei itseimevä malli, ei oikein tahdo toimia imevänä. Hommaa sanko/pata käyttöön pieni uppopumppu tai ns. puutarhapumppu, vesimäärä on ihan toista.
Mulla ei ainakaan kärtseri oikein vörkkiny jos ei oo edes pientä painetta syötössä...

Juu, konekaluston kans tärkeempi on esim 30ltr/min @10bar, kuin se 8ltr @150bar, nimellispainetta, pikkurimpulasta, jonka todellinen lienee 80-90 luokkaa ja 6ltr .....
No mites tuollainen kävis vaikka kyntöjen jälkeen traktorin pesuun? :rotfl:
Ja mikä tärkeintä, INNOVATIIVINEN MUOTOILU! mitä se sitten tarkoittaakaan?
IMG_20190601_205934.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin