NETTIKONE, ym myyntipalstat,kaikille koneille, tai liittyvä , ei pelkästään traktorit

Viestiketju:
NETTIKONE, ym myyntipalstat,kaikille koneille, tai liittyvä , ei pelkästään traktorit

Käyttäjä viimekädessä vastuussa laitteesta, olisiko eri juttu jos kaupasta ostaisi uuden laitteen.
 
Joku halpismallinen massikka hytin sisältä päätellen. Kai tuota valmistettu jossain päin maailmaa näihin päiviin asti?
 
Sijaintipaikka Niederlande ? Hollanti ? EU-maa et pitäisi rekisteröinti onnistua ?
Tai jos vientimalli EUn ulkopuolelle, niin ei täytä normeja täällä, eikös nois vielä ollut TIER IV-tason vaatimukset ?
 
Sijaintipaikka Niederlande ? Hollanti ? EU-maa et pitäisi rekisteröinti onnistua ?
Tai jos vientimalli EUn ulkopuolelle, niin ei täytä normeja täällä, eikös nois vielä ollut TIER IV-tason vaatimukset ?
Tuo sama fergu on myynnissä aika monella nettisivustolla.Ehkä tuotu jostain EU ulkopuolelta omatoimisesti?
Sama firma kauppaa tuommoisia hytittömiä ferguja kanssa https://www.heustractors.com/de/producten/occasions/tractoren-occasions/massey-ferguson/
 
Eikös nää oo niitä "hytistä" päätellen intia-afrikka-brasilia malleja...
 
Meniskö tommukaa?:rolleyes:
"CE merkintä vaaditaan myös itse valmistettuihin omaan käyttöön otettuihin nostoapuvälineisiin. Lisäksi itse tehtyihin välineisiin on laadittava tekninen rakennetiedosto piirustuksineen ja lujuuslaskelmineen sekä tehtävä mahd. tarvittavat testit. Myös käyttöohjeet on oltava."

http://www.toptrade.fi/assets/nostolaitteiden-yleislainsäädäntö.pdf

Tuo vaan ei ole nostoapuväline, vaan nostin. Säännökset löytyy trukkipuolelta. Nostoapuvälineitä on erilaiset ketjut, liinat, nostopalkit, nostotaljat, tarraimet ym...

Trukkisäännöistä ei ole mulla mitään tietoa, mutta ainakin kappaletavaranostureissa vaaditaan aina vakauslaskelmat ja tarkastukset asennettaessa nostin uuteen ajoneuvoon. Eli vastuu on täysin sillä, kuka tuon traktoriinsa asentaa. Eka kerralla pitäisi tehdä käyttöönottotarkastus vakauslaskelmineen ja samalla varmistua nostimen vaatimustenmukaisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös