Moottoripyörän huollot.

TasmanianDevil

Tasmaani
Aloitetaan tälläinenkin aihe, kun en ainakaan sellaista huomannut.

Tänään tuli ostettua uusi eturengas ja huolsin myös keulan.
Eli öljyt vaihdoin etu putkiin ja stefat ja pölytiivisteet myös.

Ekaa kertaa tuo homma tuli tehtyä ja ekaan tolppaan meni varmaan vajaa kolmisen tuntia kaikkineen ihmettelyineen.:confused:
Toinen menikin sitten jo puolessa tunnissa.

Koe lenkkiä en kerenny enää heittämään, mutta aamulla pitäis töihin mennä pyörällä.
Toivottavasti oli putkien huollolla jotain vaikutusta ajoon.

Renkaalla aivan varmasti on, oli meinaan sen verran kulunut reunoista.:äh:

Olikos Aaretilla jo jotain kokemuksia siitä ketjurasvaimesta?
Onkos rahojen arvoinen laite?

Alkaa tuo ketjurasvan pesu takavanteesta harmittaa sen verta, et pitäis jotain tilalle saada.

Olishan ne siihen ainoot vaihtoehdot millä pääsis eroon mokomasta, mutta pyörää en ole vaihtamassa joten muuta on keksittävä. Jotain on kehitteillä, mutta siitä enemmän jahka saa jotain aikaiseksi.

Omassa kaksipyöräisessä olen huomannut että ajomukavuuden säilymisen kannalta parasta olisi vaihtaa molemmat renkaat yhtä aikaa, jomman kumman ollessa kulunut pykälille ajokäytös iljettävän nuljahtelevaa..
Öljyt vaihdoin viikko sitten, syksyllä seuraava vaihto + öljynsuodatin. Ketjut pitäisi kiristää, täytyy vaan tuo tehdä vaikka Nuffimarkon kanssa, yksin en saa vivuttua matkalehmää keskituelle..ja jarrunesteet täytyisi vaihtaa myös...

Niinhän se renkaitten kanssa olisi optimaalista toimintaa, mutta omalla ajo tyylillä eturengas kestää melkein kaksi takarengasta. Joten ei vaan raaski hyvää eturengasta vaihtaa huvikseen ja on se myös kustannus kysymys.

Tämän eturenkaan kanssa oli vaan laiskuus kyseessä.

Rengaskuluissa olen pyrkinyt säästämään pysyttelemällä merkkirenkaissa, mutta yrittämällä etsiä"päiväysvanhoja" renkaita kauppiailta, hinnassa saattaa säästää reilusti, enkä kuitenkaan ole havainnut näissä hifistelijöiden hylkäämissä renkaissa mitään pito-ongelmia tai vastaavaa.

Mukavaa kun kaikki huollot voi tehdä kotitallissa, ainoana erikoistyökaluna alipainemittari jolla läppärungot säädetään.
Moottori-loota-peräöljyt ja jarrunesteet oon vaihtanut joka vuosi, ehkä turhaa ehkä ei.
Venttiilien ja läppärunkojen säätö/tarkistus joka keväinen rituaali.
Renkaina olen suosinut semmoisia missä on panostettu märänkelin ominaisuuksiin, kun en ole mitenkään kuskina räväkämmästä päästä niin muut ominaisuudet riittää kyllä.

No mulla on omat pyörät vielä tältä kesää huoltamatta,mutta muitten pyöriä on mennyt käsienläpi muutama..
Mutta eipä ole kyllä mopoiltukaan tälle suvelle,eli olisi huollot mennyt turhuuteen.tai kawalla olen ajanut muutama sata km ja suzukilla on ajot jääneet kymmeniin metreihin ja jammu on vielä kilon paloina hajautettuna ympäri tallia..
Jos vaikka loppuviikosta rykäisis kawan kytkimenposken auki ja korjaisi startinketjun kiristimen.jos jaksaa ja viittii..

Tää ketju onkin jäänyt jostain syystä silmien väliin. Joo, ketjurasvari on ihan ok! Vielä täytyy suuttimen paikkaa ja kiinnitystä säätää niin tulee hyvä. Aina ei meinaa muistaa käyttää rasvaria mutta muuten hyvä. Alkuperäisen öljyn loputtua aloin käyttämään moottorisahan teräketjuöljyä. Siitä ei ole vielä paljon kokemuksia, kerron sitten kun niitä kertyy.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin