Metsäkoneeni

Näinhän se on. Nisula 150 on periaatteessa hyvä mutta yksinkertaisesti niin pieni että joutuu leikkaamaan kauhean monta kertaa.
Keräilykäpälä vähentäisi kuormaimen liikuttamista, mutta silti niitä leikkauksia tulee yhtä monta.
 
Omat turaukset, periaatessa hyvät, mutta.

Työpaikalla ajan kaivinkonetta mm. Vähän mun työ, niin kaupunki oli tilannut siistimistä kevyt ulkoilureitein varrella, On se niin paljon helpompaa kaivinkoneella nipsutella.

Näytä liitetiedosto 160343
Vastaavasta syystä sovitin pyöräalustaiseen 170w hitatsiin energiakouran (tmk300)
Kaupungin hommiin meni kun ei kuulemma metsureitakaan löydä enään.
Oli todettu että vähintään pariksi kuukaudeksi olisi heti hommia mutta kirstunvartija päättää paljonko nyt tehdään eikä hommat jatkossakaan ole poissuljettuja.
Pitääkin kysästä kuinka homma on sujunut kun sille konekuskille uutta ja outoa hommaa.
 
Ulko alapihan mittari näytti -8, en halunnut pikaliittimiä vaihtaa mutt sovitn pyöriä.

IMG_20251122_110831.webp


IMG_20251122_103302.webp

Sopiihan tonne vielä ketjut. On nolla ofsetti vanteet niin on noin nyt, jos ongelmia, niin spacerit voi miettiä. Sain lainata scanreco kaapelin ja nyt kääntökin oiken, vähän hitsausta niin voi käydä kokeilee vakautta. Pyöräkoneessa eturenkaat helppo vaihtaa, taakse hieman enemän vaivaa ja painoa. Korkeuseroa ei juuri ole ja nyt lumen päällä se ero sutii ja niin vähän ajoa nytten. Mittailin että takan vielä enemän tilaa ja oskilointi rajoitettu reilusti, niin mahtuu.

Screenshot 2025-11-22 at 12-27-02 22199_2_ZFPU3PT5MZO4DRUWE2SE1763806780.jpg (JPEG-bild 1200 ...webp
 
Viimeksi muokattu:
Niin tossa mun hakki prosessorissa sahan "kotona" tunnistaja 18npn5 taipuu ja sitten ei tunnista, peltien oikaisu voi hetken toimia, tunnistajan siirto, enempi pajaa tarvis.

Kun kuukletta se orkkis, mikä ohjekirjassa on, löytyy muutama mutta ne antiiki kamaa? Mutta yllä mainitut speksit ja lyhtyt runkoinen, vaikee saada kuukle uskoo, vaika mitä temu cdon jne ja vielä ne liki 60mm pitkät haluu tarjota-

Se tunnistaja, siinä latta palanen kiertyvässä akselissa, ja se aika suojassa. Siinä sama latta tunnistaa sen saha tullut pohjaan myös, niin jos siirtää niin ne molematta tai sitten se tulee likaan se tunnistaja, iskan laipan kyljestä, se sahaa sen poikki ja seillä on likaista, altis häiriöön.

Ideoita?


Telemeqanikue on olemassa ja sekä m18 että m12 on olemassa kokonaimittaa 37mm ja jollain vino rikoilla sais sen kallistettua itteensä pois tieltä-
Keneltä sais ostettua ?

Screenshot 2025-12-26 at 13-51-48 Telemecanique XSM-J05713 62897 capteur de proximité M18. eBay.webp
 
Viimeksi muokattu:
Eikö noita induktiivisia antureita löydy monenmoisia. Jos on tilaongelma niin esim. kulmamalli.
 
Hakki 400 prosessori boksi oli kaput, oli huollossa nytten tämösii päiviä ei saa yht.

Mitta oli silloin kirkas kunnes lakkas täysin. Nytten tosi himmeet, miltei täyspimeessä vasta näkee. Voko niitä säätää vai vaihtaa jne?
Purkki ainakin ilman öljyt kytkettynä naksui magneetit kuten piti.

IMG_20251227_121141.webp


IMG_20251227_110331.webp
 
Niin tossa mun hakki prosessorissa sahan "kotona" tunnistaja 18npn5 taipuu ja sitten ei tunnista, peltien oikaisu voi hetken toimia, tunnistajan siirto, enempi pajaa tarvis.

Kun kuukletta se orkkis, mikä ohjekirjassa on, löytyy muutama mutta ne antiiki kamaa? Mutta yllä mainitut speksit ja lyhtyt runkoinen, vaikee saada kuukle uskoo, vaika mitä temu cdon jne ja vielä ne liki 60mm pitkät haluu tarjota-

Se tunnistaja, siinä latta palanen kiertyvässä akselissa, ja se aika suojassa. Siinä sama latta tunnistaa sen saha tullut pohjaan myös, niin jos siirtää niin ne molematta tai sitten se tulee likaan se tunnistaja, iskan laipan kyljestä, se sahaa sen poikki ja seillä on likaista, altis häiriöön.

Ideoita?


Telemeqanikue on olemassa ja sekä m18 että m12 on olemassa kokonaimittaa 37mm ja jollain vino rikoilla sais sen kallistettua itteensä pois tieltä-
Keneltä sais ostettua ?

Näytä liitetiedosto 162003
Mulla on noista lyhkäsistä induktiivisistä ainakin Omron E2A-M18KN16-M1-B1 ja datalogic IS-30-HI-S2 joutilaana. Molemmat uusia, tehtaan pussissa. Kaielaista muutakin löytyy, jos tarkempaa tietoa tarpeesta.
 
Koitan nytten vino prikoilla, paksuja prikkoja joka hionnut nytten että on nollasta maksimiin ja silloin se koko anturin pötkö on kallellan, istuis jopa suoremmin kohti sitä luku palaa. On siellä valoisaa vielä jospa kävis heittää ne paikoilleen.

Se boksi ois nytten se suurempi.

IMG_20251227_150211.webp

Niin tomosii pareina niin se anturi istuu oparemin ja se johtopääty ei silloin pitäis osuu suojaan jossa puut liikku päällä.

20251227_152941.webp


20251227_152958.webp


Joulu on ohi ja unboxing tuubissa vähä jo. Niinpä avasin purkin. Ja riviliitinja pieni mutteri niin se on kädessä. Näyttäis olevan semmosii painettavia irto numeroita. Jonnekin tänne? linkitin videon jossa sponsori on piirikortin tekijä, nettipohjainen. Ei se varmaan ylipääsemätön tehä tämmönen uusi, ihan näinkin? Oisko nimiä noille numeroille?

Led 7 segmentti

 
Viimeksi muokattu:

Kuukletin lisää, se varsinaine laskija, sen data lehtinen tuossa. Kirkkaudeen säätöö ei ole ja sen verta epävarma mitä mitata (ja mitä mä sillä tiedolla teen) Se on icm7217 iji , Se boksi on ollut, kun virrat laittaa päälle, 000 tulee näyttöön, nytten tulee random numeroita, ei ollut tietty kiinni nytte johtoon, mutta ei mennyt 000 vaikka painoi reset. Siin onko se nyt kuitenkin se tämä pulikka ennemin rikki kuin varsinainen numero?
 

Kuukletin lisää, se varsinaine laskija, sen data lehtinen tuossa. Kirkkaudeen säätöö ei ole ja sen verta epävarma mitä mitata (ja mitä mä sillä tiedolla teen) Se on icm7217 iji , Se boksi on ollut, kun virrat laittaa päälle, 000 tulee näyttöön, nytten tulee random numeroita, ei ollut tietty kiinni nytte johtoon, mutta ei mennyt 000 vaikka painoi reset. Siin onko se nyt kuitenkin se tämä pulikka ennemin rikki kuin varsinainen numero?
Täytynee olla anturit oikein kiinni, että voi "luotettavasti" toimia, ja resettikin vaatii temppuja toimiakseen "tuosta vain"/
varmasti ainakin fyysisellä napilla;

renesas2001icm7217.webp



Vaikuttaa tosiaan niiiin analogiselta, että piirtäneisin varmaan itse kytkentä-/piirikaavion jollain asiaan kuuluvalla softalla.

Tää oli kanssa ihan "kannattaa lukea"-sivu;
renesas2001icm7217_multiplex_brightnesscontrol.webp


muok: siellä voipi nyt olla vaikka viallinen kondensaattori aiheuttamassa himmeyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa speksisuvun lopussahan on maininta että näytön kirkkautta voi säätää
Duty cyclea muuttamalla. Vika voi siis tosiaan olla tuon ohjain piirin ulkopuolella olevassa oskillaattorissa.
Oskilloskooppihommia olisi tuon tarkistaminen.

-Ajokki-
 
Joo, se jalka nr 13 josta se ohjataan, se ei johda mihinkään. Täytyis taas käydä metässä, kytkee kiinnii ja varmaa 12v ja kattoo jos sen saa nolaan ja mitta edes himmeenä toimii.

Luin kans, niin pienillä virroilla ne up ja downit niin mene ja tiedä. Ja just vielä joku muu rikki että ei toimi.

Se optiset luku laite siinä oli osia vaihdettu, luulis että toimii?
 
Uusi yritys, piuhat kiinnin ja sähköö, Numerot himmeenä, ei resetti vastaa eikä mittapyörän pyöritys liikuta numeroita lainkaan, Mutta siinähän on ne mekaaniset esivalinnat, ne menee ihan randomisti lisää tai vähenee heti kun niitä kopeloi. Muistaakseni silloin kun se vielä toimi, näpytit sinne haluttu cm ja auto 1 pälle, painoit jompi kumpi niin se "poltti" sen muistiin, se haluttu cm luku jäi, sen resetoi ja nyt sen kuin syötät niin pysähtyy haluttuun cm kohtaan. Se luku nolaantui kun koskee sahaan. Näin ei nyt toimi.

Voisko hr. webmaster katkaista ja siirtää tän siihen mun metsäkoneeni tai ihan oma uusi vaikka hakki 400 ohjain?
Muuten riski että hukku massaan ja tää nyt isompia juttuja, pidempää tutkimusta.
 
Joo, kahta eri virtaa antavaon kokeiltu on kokeilut. Boksi on ollut sisällä.

IMG_20251228_135658.webp


Kannoin noi nyt esiin, mm, liian lyhyitä johtoja, miss hitos ne pienet ruuvimeisselit on, yks liitos hukas, miten tästä nyt eteenpäin...

Kalja lopus adhd lääkeet kans tyhjä purkki. Toi on noin protona saatu se prosessori liikuu, kaikki paitsi mitta, se sitten, mutta nyt semmoseen kuntoon että voi asentaa sen kopiin ja töihin, se ois tavoite, Jos joku innostuu, ota yht ja tee se kuntoon. Vaikka molemat

Ei nytten ollut kotona sopivaa kaapelia noihin liitimiin, on 1,5mm2 ja 0,75mm2 erivärisiä tai numeroituja. Mutta ne on liian isoja ja hieman kömpelöitä noihin liitimiin. Aditasta sasi satsin ja binder 659 liitin kans huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Voisko hr. webmaster katkaista ja siirtää tän siihen mun metsäkoneeni tai ihan oma uusi vaikka hakki 400 ohjain?
Siirretty.
Kannattaa tägätä minut viestissä, siis näin: @borg , silloin huomaan paremmin minulle osoitetut kommentit. Muuten on aina vähän tuurista kiinni, huomaanko vai meneekö ohi.

Tägäyksessä pitää mainittu nimimerkki erottaa kummaltakin puolelta välilyönnillä. Jos se on kiinni muissa sanoissa tai välimerkeissä, niin ei toimi. Viesti ei mene perille.
 
Kiitos, huomasit varmaan jonkun verran tietoo joka sitten joskus tarvii, menee hukkaan siellä yleis osiolla kun on enemän kuin yksi kysymys.
 
Uusi yritys koneen luo. Tänään se saha kotona, se toimii, se loistaa itessään ja myös ohjain laitteessa, Sen käyttö (käsin vedin sahalaipan ales) ei nollaanu numero taulun. Penen videopätkän niin miita rullan optiset haarukan pulsit kyllä hieman ehkä vilkkuu. Mutta ohjaimen muut, sahaus, molempiin suuntiin syöttö, auki-kiinni jne toimii, mitta ei. Niin kätttää sen vois. Oppiihan sen 5m tähtää. Massaa tai energiaa nytten pääasiassa.

Kävin hakee lisää piuhaa töpselin jne, niin se oma, ilman mittaa sais käyttöön sekin. Niin ois kaks vajaa, toinen toimii kun toinen on hullossa
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös