Kitkat vai OIKEAT talvirenkaat

Justiinsa hyppäsi tällainen juttu silmille. Totta on. Yhden kerran olen ajanut etelän reissun kitkoilla. Kuuma keli ja karhea asfaltti, niin oli melkoisena murona pinta takaisin tullessa. Vaan riittävästi oli pitoa kun piti kulutuslukematkin n. 6 litrassa ;)
Mullakin on pakussa ympärivuotiset kitkat "Goodyear Vector 4seasons Cargo"
Vaivaa niistäkin on, kun ainakin itse vaihdan renkaiden paikkaa kulumisen mukaan. Tosin tämän talven auto on seissyt tallissa, joten ei tullut siihen edes Nokian nastarenkaitakaan alle vaihdettua.

Sehän on hienoa, jos joku on Suomen talvessa ei ole koskaan törmännyt pidon puutteeseen, oli renkaat mitkä hyvänsä.
Mutta sehän ei kerro paljoa renkaista. Lähinnä kyseisen henkilön ajosuoritteista.
Sama jos toinen kiroaa, että taas tuli sukupuolitauti, ois pitäny käyttää kumia. Vanhapoika sanoo ettei koskaan oo kumia tarvinnu, eikä tauteja ole ollut 😏
IMG_20220207_150320730_HDR.webp

Sehän on hienoa, jos joku on Suomen talvessa ei ole koskaan törmännyt pidon puutteeseen, oli renkaat mitkä hyvänsä.
Mutta sehän ei kerro paljoa renkaista. Lähinnä kyseisen henkilön ajosuoritteista.
Sama jos toinen kiroaa, että taas tuli sukupuolitauti, ois pitäny käyttää kumia. Vanhapoika sanoo ettei koskaan oo kumia tarvinnu, eikä tauteja ole ollut 😏
Näytä liitetiedosto 164490
Pääsitkö ilman ketjuja?

Pääsitkö ilman ketjuja?
Tuo oli vanha kuva. En päässyt, eikä meillä nykyään ketjuja edes ole. Olin ihan tyytyväinen suoritukseeni, että sai edes pysymään tiellä kun lähdettiin takaperin hieman ennen nyppylän lakea.
Toisaalta kirosin, miksi piti edes lähetä koittamaan. Tien alku tosin monasti hämää, ei tuo nyt paha oo...

Tuo oli vanha kuva. En päässyt, eikä meillä nykyään ketjuja edes ole. Olin ihan tyytyväinen suoritukseeni, että sai edes pysymään tiellä kun lähdettiin takaperin hieman ennen nyppylän lakea.
Toisaalta kirosin, miksi piti edes lähetä koittamaan. Tien alku tosin monasti hämää, ei tuo nyt paha oo...
Kyllä saa olla tyytyväinen jos tulee pers mäet ja saa pidettyä tiellä. Onko teillä muutakin nastat vai joko nekin on viety pois?

Kyllä saa olla tyytyväinen jos tulee pers mäet ja saa pidettyä tiellä. Onko teillä muutakin nastat vai joko nekin on viety pois?
Nastat on vetävillä ja etuakselilla. Telillä ei taida olla. Ja ketjunheittäjät aika paljon yleistyneet. Ei ne lähellekään ketjujen pitoa anna, mutta ihan mukava lisä siltikin.

Vuosia sitten michelini sai myytyä sellaiset kitkarenkaat, jotka ei pidossa häviä nastalle. Se kokeilu jäi siihen yhteen talveen..

Nastat on vetävillä ja etuakselilla. Telillä ei taida olla. Ja ketjunheittäjät aika paljon yleistyneet. Ei ne lähellekään ketjujen pitoa anna, mutta ihan mukava lisä siltikin.

Vuosia sitten michelini sai myytyä sellaiset kitkarenkaat, jotka ei pidossa häviä nastalle. Se kokeilu jäi siihen yhteen talveen..
Sama se täällä nastat vetävillä ja etuakselilla. Ketjunheittäjät tai onspotit niin kuin mää puhun taitavat olla pakollinen jos vetäjä on uusilla painoilla? Vaikka kyllä niitä näkee paljon . Mites @Nuhvi63 onko sulla mitään muuta kun teliveto ja kova usko?

Sama se täällä nastat vetävillä ja etuakselilla. Ketjunheittäjät tai onspotit niin kuin mää puhun taitavat olla pakollinen jos vetäjä on uusilla painoilla? Vaikka kyllä niitä näkee paljon . Mites @Nuhvi63 onko sulla mitään muuta kun teliveto ja kova usko?
Ei ole pakollista uusilla painoilla muu kuin käytännössä teliveto.
Volvossa on Ralim20 painonsiirrot, voi painattaa kumpaa tahansa vetävää ym..., hyvin olen pärjännyt. Pohjoisen reissulla on talvella pari sinkkuketjua matkassa.
Niin ja sivulaatikossa kanisterillinen sepeliä, sponsored by uupeeäm tällä kertaa :virnpeuk:

Ei ole pakollista uusilla painoilla muu kuin käytännössä teliveto.
Volvossa on Ralim20 painonsiirrot, voi painattaa kumpaa tahansa vetävää ym..., hyvin olen pärjännyt. Pohjoisen reissulla on talvella pari sinkkuketjua matkassa.
Niin ja sivulaatikossa kanisterillinen sepeliä, sponsored by uupeeäm tällä kertaa :virnpeuk:
Sepeli auttaa paljon silloin kun ajelin kiidon autoa mulla oli lihalaatikolinen sepeliä ja lapio niin ja ne onspotit aina päästiin pois.

Joopa joo...
Kyllä olis näillä painoilla oltava sitten Sisu ja Sisun nousuteli, ei tulis muuten talvella mitään mistään.
Neljä vuotta tällä, ei oo nousuteliä ikävä yhtään.

Minulle tuo kuva kertoo sen, jonka tiesinkin: Nastojen hyöty jääpinnallakin on marginaalinen. Etenkin jos ei käytetä oikeita talvirenkaita. Oikeita talvirenkaita lienee kuorma-autoihinkin saatavissa, ainakin jos nimimerkki Toni'a uskomme ja miksi emme uskoisi.

Expert'issäni on oikeat talvirenkaat alla eikä tuollainen näky tuulilasista aiheuta mitään erityistoimenpiteitä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin