Katsastus juttu lehessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rölli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
"jäähdytysnestettä oli 4,5 litraa liian vähän..., liike aloitti". Jos jäähdytysnestettä häviää tuohon malliin, Onhan autossa vikaa. Todennäköisesti oli jo ostohetkellä.

Vitut siinä mitään kansipahvia isompaa vauriota ole tullu jos on kerran pysäyttäny auton ja hinurilla pois.

Nykyään metri oli vissiin määritelty valon nopeuden mukaan, ja sitä ennen määritelmä oli liitetty viralliseen metrin prototyyppiin? Mutta taitaa olla aika hankala saada niin tarkasti todettua sekä valon nopeus että aika että siitä sais mitään atomitason tarkkuuksia aikaan.
Ja valonnopeus on metrejä sekunnissa niin ne tavallaan määrittelevät toisensa sekunnin kautta. Eli sikäli se valonnopeus on nykyään ihan tarkka arvo.

"jäähdytysnestettä oli 4,5 litraa liian vähän..., liike aloitti". Jos jäähdytysnestettä häviää tuohon malliin, Onhan autossa vikaa. Todennäköisesti oli jo ostohetkellä.
Mutta omistaja ei ollut tarkistellut nesteitä, ja on täten täysin omalla tominnallaan edesauttanut moottorivaurion syntymistä.

No, eikös jotkut mitsun ja hiasen kannet halkeile ihan liki normikäytölläkin, vaikkei ole edes nestevajettakaan olemassa.
Saattaa olla, teeläisellä valtralla kertaalleen tuli varmaan tunti huristeltua kesähelteellä täysin kuivalla syylärillä sattuneesta syystä eikä siitä mennyt edes kansipahvi. Samalla pahvilla mennään vieläkin parituhatta tuntia myöhemmin.

Väittäisin että kuuluu ajoonlähtötarkastuksiin öljyn ja nesteiden määrän tarkistus, jos käyttöohjeita lukee. Eli turha vinkua jos ei osaa autolla ajaa.

Väittäisin että kuuluu ajoonlähtötarkastuksiin öljyn ja nesteiden määrän tarkistus, jos käyttöohjeita lukee. Eli turha vinkua jos ei osaa autolla ajaa.
Samalla kun siitä hellan päältä vie kattilassa ne lämmitetyt moottoriöljyt koneeseen, niin voi tarkistaa ne jäähdytinnesteet.

En minä ainakaan joka jeesuksen kerta konepeltiä availe kun olen autolla johonkin lähdössä.

Saattaa olla, teeläisellä valtralla kertaalleen tuli varmaan tunti huristeltua kesähelteellä täysin kuivalla syylärillä sattuneesta syystä eikä siitä mennyt edes kansipahvi. Samalla pahvilla mennään vieläkin parituhatta tuntia myöhemmin.
Se lieneekin monikerros-terästiiviste.
Ja rautaa ne kansi + lohko.

Samalla kun siitä hellan päältä vie kattilassa ne lämmitetyt moottoriöljyt koneeseen, niin voi tarkistaa ne jäähdytinnesteet.

En minä ainakaan joka jeesuksen kerta konepeltiä availe kun olen autolla johonkin lähdössä.
En minäkään, tuskin kukaan tekee niin. Mutta minä en myöskään sitten valita ja etsi muualta syyllisiä jos ajan sen takia ilman jäähtytysnesteitä.

En miekään. Mut kuukauden - parin välein kuitenkin.
Ja silloin kun tää JEEPpi oli tuore hankinta, niin kyllä alkuun tuli viikottain katteltua, miten jäähynesteet ja öljytasot ovat.
Ja nyt kun taas muistin, niin kurkkasin + lisäsin koneeseen 2.5ltr öljyä, olis sen 3ltr voinu laittaa ku jäi merkkien puoliväliin tasopinta.

Autoa huollettukin eri liikkeessä pari kertaa oston jälkeen, kas kun eivät kiinnittäneet nesteen häviämiseen parempaa huomiota.

Kukaanhan ei tiedä tai kerro, vaikka tuo koko määrä, 4,5l nestettä olisi kadonnut vaikka samana päivänä kun moottori ylikuumeni ja vaurio syntyi. Silloinhan vuotoa tai vajetta ei olisi ollut auton myyntihetkellä tai korjaamolla ollessaan.

Luulisi että tuon ikäisessä autossa on pintavahti, kun nestepinta laskee paisarissa ja tulee kaikenlaisia varoituksia kojetauluun.

Miten lie veden lämpömittari käyttäytyy moisessa tilanteessa? Näyttääkö se yli 90° jos anturi ei ole enää vedessä? Tai tuo varmaan riippuu paljon missä se anturi sijaitsee. Letkujen välissä, termostaatin yhteydessä ei välttämättä lämpötila nouse.

Toi mun kohta 400 tonnia ajettu kartanovolvo hukkaa vajaan neljänneksen öljytikun mitta-alueesta vuodessa. Vettä en ole lisännyt koskaan. Hiukan tulisi yllätyksenä jos tuolta nyt nesteet häipyisi.

Tjaa...mitä lie halpamalleja tommoset koslat, mun volkkarissa syttyy kojetauluun valo jos jäähynestettä puuttu desi....

kyllä ku noita tollasia uutisia ja juttuja lukee niin tulee mieleen et kuin piip tyhmäks tää kansa on voinutkin mennä.. pätee kyllä lähes asiaan kuin asiaan nykyään.. itekin kaikkiin jänniin törmänny ja törmään ja milloin mitäkin syytetään ja vaaditaan korvausta.. ei helv..

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin