Kahvi

Minulla on ollut viime aikoina ongelmana, että kahvi meinaa ärsyttää vatsaa. Tätä ilmenee aika ajoin ja sitten pitää jotenkin kierrellä-kaarrella asiaa, juoda teetä tai jotain muuta korviketta.

Eilen hetken mielijohteesta riipaisin aamulla sämpylän kanssa tuplaespresson, eikä koko päivänä mitään ongelmaa. Tänään tein saman, nyt sitten seurailen, pitääkö kaivella pantopratsoolit esille jossakin vaiheessa päivää.

No viime lauantaina nokipannukaffetta tuli nautittua, naapurin emäntä "haistoi kahvin pihaan asti" (= että näki nuotiosavun ja oltiin puhuttu että mennään kahvit keittään) tuli paikalle ja oli vielä lämmintä pullaa repussa, ei se yks pullalenti kolmistaan syöden kauaa kerinny jäähtymään.......

Minulla on ollut viime aikoina ongelmana, että kahvi meinaa ärsyttää vatsaa. Tätä ilmenee aika ajoin ja sitten pitää jotenkin kierrellä-kaarrella asiaa, juoda teetä tai jotain muuta korviketta.

Eilen hetken mielijohteesta riipaisin aamulla sämpylän kanssa tuplaespresson, eikä koko päivänä mitään ongelmaa. Tänään tein saman, nyt sitten seurailen, pitääkö kaivella pantopratsoolit esille jossakin vaiheessa päivää.
Vävy valitteli kans että ku kolmatta pannullista päivän aikan tuhoaa, niin meinaa hiukan vatsaa ärsyttää. Alkoi keitellä näitä tummempipaahtoisia kahvilaatuja, nyt keittää sumpit niin mustasta paahdosta kun mitä duunipaikaltaan Lidlistä löytyy ja kertoi että ei käy vatsan päälle....

Tummat kahvit vaikuttaisi olevan vatsaystävällisempiä kuin vaaleapaahtoiset. Itse olen tehnyt testejä kylmäuutetun kahvin kanssa. Iltapäiväkahvi on kuukauden verran korvattu tuolla kylämuutetusta kahvista, maidosta ja lisukkeista tehdyllä juomalla.

Minä juon nyt kahvia, koska on päiväkahvin aika. Kahvi on kultamokkaa, se on miun maun mukkaan.

Eikös sinne saa yhtään laittaa jäähdykettä....(niinkuin Lehmän vuosi sarjassa Väkeväisen vanhalle isännälle ku kahvi oli kuumaa....)
Son semmonen juttu että lopetin kerrasta lanraamasta kahvettä konjamiinilla sun muilla tärpäteillä, on tuo dialyyseihin joutuminen sevverta lähellä ettei viitti niin tuttua miestä kuin ittiänsä enempää rääkätä.

Son semmonen juttu että lopetin kerrasta lanraamasta kahvettä konjamiinilla sun muilla tärpäteillä, on tuo dialyyseihin joutuminen sevverta lähellä ettei viitti niin tuttua miestä kuin ittiänsä enempää rääkätä.
Niinno onko juttu samalla tavalla ku yhdellä tutulla.
Lääkäri kertoili, että kahviplöröjenteko olisi syytä lopettaa. Mies kysy että no mitäs tohtori sitte suosittelee pirtulle lanttinginksi ku raakana ei oikein viittis juoda....

Enpä tiedä tämänhetkistä tilannetta, mutta normi oloissa ja normi olossa ei muistaakseni munuaisiansa mitenkään tunne, mutta meikäläinen tuntee, jotenkin pakottaa tuolta selästä, ei ne kipiät ole mutta sillai epämiellyttävän tuntuiset.

Viimeksi muokattu:
Tummapaahtoista pannujauhatusta keittimellä. Pari mukillista aamulla ja jokunen lisää päivän mittaan.
Töimaalla automaatista kun ei moskamestarin kuravettä voi juoda, närästää ja vatta menee pilalle. Ei juo enää kyllä moni muukaan töissä moskamestarilla uutettua haaleaa litkua. Uudenkin hommasivat, mutta samanlaista kusivettä silläkin tulee.

Kahveeta en yleensä kotona keittele. Route24 saa mun aamukahveet keittää.. Olin ihan muista syistä yhteydessä omistajan vaimoon. Ravintoloitsijoita ei ole valtiovalta ohjeistanut mitenkään koronarajotuksiin. Ei tiennyt että pitääkö ens viikolla siirtyä pahvikahviin?. Meittii oli aamusella se reilun 10 (äijjäkööri) samassa pitkässä pöydässä oltiin. ESS eli paikalliin sanomalehti pyörii aina lukukierrossa. Ärsyttää vaan joittenkin lukijoitten tapa aina nuolaista näppejään sivun käännössä. Siksi käännän sivua aina yläreunasta nuolematta näppejäni.

Nyt olen viikon verran juonut espressoa, eikä mitään ongelmaa mahahappojen kanssa. :shokki:

Työmaalla on Jura:n pavuista jauhava kahvikone. Aamulla sämpylän kanssa tupla tai tripla espresso. Niin vahvaa kuin koneesta saa ja vielä nestemäärä normaalia pienemmäksi. Kolminkertainen on siinä desin paikkeilla. Oikein kunnon tervaa.

Olen tullut siihen päätelmään, että ongelmani johtuivat kahvin määrästä. Riittävän kofeiiniannoksen saadakseen piti hörppiä isoja mukillisia ja sitten tuo neste hölskyili mahassa monta tuntia. Kohta olikin :äklö: poltetta ruokatorven alapäässä.

Espressoa tulee määrällisesti niin vähän, että se imeytyy mahassa aamulliseen sämpylään, eikä lotise ympäriinsä. Kumma juttu, mutta tuntuisi ainakin tällä viikon otannalla vielä toimivan.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin