Kahvi

Muinoin olin vankka pannukahvin kannttaja. Se kun vieläkin on parasta mitä saa. Nykyisen elämäntilanteen vuoksi olen perheen ainoa kahvinjuoja joten mennään järkijutuilla. Siis vedenkeittimellä kuumaa vettä josta perheen jäsenet saa kaakaot ja hopeateet. Mulle sopii pikakahvi joka veteen sekoitetaan. Hyvin tuokin sopii suuhun.

Helppouden vuoksi kotona suodatinkahvia, mökillä ja veneellä ja laavuilla ollessa pannukaffetta...

Perkolaattorilla elikkäs pulputuspannulla on tullut viimepäivinä kaasuhellalla sumppia keiteltyä.

Suodatinta käytännössä liki aina, kuppi - kaks päivässä, mut ei tuota tuskaa olla viikko - kuukausi kokonaan ilmankaan, mokomaa .....

Nyt siis EI puhuta oluesta...:D
Juu ei.
Muutamaan kertaan, kun liikaa-liian pitkään ( 2vko -2kk ) on tovin kaffee juonut, tullut sellaiset närästykset ja vaivat, ettei ole kupillistakaan passannu kuukauteen - kolmeen juoda, eli teelinjalla silloin oltu ...
Tosin, ihan mehukin menee, ei ole pakottava tarve kahvia tai teetä juoda.

Mulla taas liki aina ollut, et jos sen 5-10 kupillista päiväs kaffee juo, niin ei tarvii ku 2vko sitä tahtia, kun on jo sellainen olo kaasujenkehittimessä ( niin veemäinen olo, ettei oikein mitään edes pysty tekeen ), et sit on oltava 2kk kokonaan ilman, ei pientä kuppostakaan......

Mulla taas liki aina ollut, et jos sen 5-10 kupillista päiväs kaffee juo, niin ei tarvii ku 2vko sitä tahtia, kun on jo sellainen olo kaasujenkehittimessä ( niin veemäinen olo, ettei oikein mitään edes pysty tekeen ), et sit on oltava 2kk kokonaan ilman, ei pientä kuppostakaan......
Vastaavista oireista johtuen, en suostu kahvia juomaan, kuin ihan pakottavissa tilanteissa.

Vastaavista oireista johtuen, en suostu kahvia juomaan, kuin ihan pakottavissa tilanteissa.
Itse nykyisin hörpin kaffea 2 kuppia, vajaat á2dl , on melkein se käytännön maksimi, poikkeustilainteissa uskaltaa kolmannenkin, ehkä neljännenkin päivässä ( 2-3h välein ), muttei todellakaan jatkuvana useamman päivän päiväannoksena.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin