Kahvi

Kevään ensimmäiset nokipannukaffet keittelin. Komia keli ja linnuilla on asiaa :)

20250405_153646.webp

20250405_155045.webp

Oltii kaverin kaa järvellä ja mentiin yhteen nuotiopaikkaan paisteleen makkaraa ja kaffeen keittoon.
Totesin et jokanen tyylillään, juur syttyneen nuotion koivuntuohensavuisessa liekissä nokes makkaran, oli ottamassa mun kaffepannua siihe liekkeihin, stoppasin homman.
Kaveri sit katseli kun laitoin pannun hyvällä hiilloksella oleban notskin päälle, samoin aloin kaiveleen makkaroita paistettavaksi siinä vaiheessa ku ei liekkejä näkyny...
On munkin pannu nokinen mutta ei ihan kantta myöten....

Usemman vuoden juonut pääsääntöisesti löfbergin kharismaa. Viimeksi paketti oli 10€, mikä hiukan jo motivoi katselemaan muita vaihtoehtoja.
Joku kehui lidlin emiliaa. Tänään ekaa kertaa join. Maku oli hieman pliisumpi, mutta ei kuitenkaan pahaa. Kyllä tuo korvikkeena menee, ja hinta/laatusuhde hyvä. 2,5€/pkt.

Olisinkohan vuodesta 2017 tehnyt tuollaisella kahvini silloin kun ei ole muita juojia. Itse AeroPress on edelleen sama, mutta männän kumi on uusittu jokusen kerran vuosien mittaan.

Suodattamaton kahvi nostaa kolesterolia. :(
Töissä joutuu juomaan moista ja päivän aikana menee se 3-5 kipollista kahvia. Kotona moccamasterilla.
Juon päivässä kahdesta kolmeen kuppia kahvia. Hetken jo mennyt, niin että lounaan jälkeen en enää juo kahvia ollenkaan.
Ei vielä näytä huolestuttavalta:

Screenshot 2025-09-09 085510.webp

Juon päivässä kahdesta kolmeen kuppia kahvia. Hetken jo mennyt, niin että lounaan jälkeen en enää juo kahvia ollenkaan.
Ei vielä näytä huolestuttavalta:

Näytä liitetiedosto 157326
Mulla oli tollaset lukemat 9 vuotta sitten, ja terppari kyseli että millä olet noin alas saanut. No muutaman kuukauden päästä olin tayssissa leukemia hoidoissa.

En tällä tarkoita sitä, että sulla ois joku sairaus.

Mulla oli tollaset lukemat 9 vuotta sitten, ja terppari kyseli että millä olet noin alas saanut. No muutaman kuukauden päästä olin tayssissa leukemia hoidoissa.

En tällä tarkoita sitä, että sulla ois joku sairaus.
Kyllä mulla foorumin mukaan on sairaus kun harrastan pyöräilyä. 😁

Mutta noin vakavasti puhuen, niin ei ole koskaan ollut ongelmia kolesterolin kanssa. On tässä ollut suunnitteilla käydä taas otattamassa joku "harmaantuvan käävän perustukimuspaketti", niin näkisi missä mennään.

Kyllä mulla foorumin mukaan on sairaus kun harrastan pyöräilyä. 😁

Mutta noin vakavasti puhuen, niin ei ole koskaan ollut ongelmia kolesterolin kanssa. On tässä ollut suunnitteilla käydä taas otattamassa joku "harmaantuvan käävän perustukimuspaketti", niin näkisi missä mennään.
Kaikillahan meillä on joku sairaus tai sairaanloinen kiinnostus johonkin aiheeseen, en näe sitä kyllä pahana, enemmänkin porukkaa yhdistävänä asiana.
Rasva-arvot on minulla pysynyt raja--arvojen alla, sokeri rajalla, ei vielä seurantaa vakavampaa hoitoa. Nämä varmaan seurausta vuorotyön asioista ja siitä, että syön kunnolla riittävästi rajoittamatta, ettei perustaudin muutokset ainakaan energia puutteesta tapahtuisi.

Ei tuu mulla ämpärillä juotua. 😁
N. 2,5 keittimen kupillista menee mun kahvimukiin.
Ei itsekään enää kun maha ei kestä, tarkoitus ois lopettaa kokonaan se. Ite pystyn olemaan keittämättä kahvia helposti mutta tulee aina joku kuppi ryystettyä kun joku muu on keittäny valmiiksi

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin