Jonnet ei muista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nykyisin liki seitsenkymppisenä ajaa vielä ainakin vuoden verran koulukyytejä syrjäseudulla.
Mulle kanssa tarjottiin kovin koulukyytejä ja tilausajokeikkoja, kun kuolekkeelle jouduin. Totesin vain, että kyllä tämä on tässä ja poistin raskaat luokat kortista.
Jotenkin tuntuu kornilta vanhoilla päivillä ajaa koulukyytejä, joissa on kaikkein arvokkain lasti. Ajakoot nuoremmat.

Mulla on sellainen aito teippaamaton tarra vieläkin. Mitäköhän emäntä meinaisi, jos liimaisin sen kojelautaan?
Mulla on jääkaapin ovessa Hämeellinnan vankilamuseosta ostettu magneetti, jossa teksti "Puhukaa tavallisella äänellä".

Joskus muinoin teleoperaattorit tarjosivat ilmaista puheaikaa. Tämän Jonnet saattavat muistaakin.

Huippu keksintö. Annoin joskus syntymäpäivälahjaksi vaimolle ilmaista puheaikaa. Eikä siihen tarvittu edes sitä teleoperaattoria.

Mulla oli hetku Volvo B71516 vuosimallia -66. Varkauden entinen katuri, Kuopion Liikenteen ns. nollakori, kylkinumero 65, alkuperäinen rekisteri KIT-60. Volvolla B alustat oli hetkuja ja BB alustassa oli akseli edempänä ja ovi akselin takana.

Lieneekö samoilla setuvin missä oli myös Hallan saha. Muistan kun tuosta hallan sahasta puhuivat aikoinaan, silloin Kymiyhtiön aikaan.
Halla on saari Kotkan edustalla, sinne perustettiin 1875 saha, Hallan Osakeyhtiö, Halla Aktiebolag. Perustaja oli norjalainen kuten myös Gutzeitin perustaja. Myöheemin 1916 siirtyi Kymi-yhtiön omistukseen.

Halla Aktiebolagin hinaajat olivat nimeltään Halla ja roomalainen numero, Esim. Halla XVII tai Halla IV. Kymi-yhtiö säilytti Halla-nimet koko höyrykauden. Vasta 50-luvulla moottorihinaajat sai Kymi + numero nimiä.

Miepä oon käyny Hallan satamassakin :virne:
Siitä Hallan sillalta litkaavat Silakkaa. Ittekkin pari kertaa koittanut, mutta ei siellä silloin tietenkään mikään pyyntiaika ollut. Ahvenia saa aika kivasti sieltä ennen siltaa oikealta.
Ne ketkä saa. Minäkin olen nähnyt.

Tästäkin jo 40 vuotta. Mihin tää aika oikein niin nopeasti valuu...?

Loistavaa ajankuvaa kasarilta heti alusta alkaen, pikeepaitaa, housujen vyötärö vedetty
" kainaloihin asti", nahkahousut myös pojan jalassa, kirkkaat värit vaatteissa...

Ja tietty rahaa kerätään Afrikkaan, jo 10 Kankkulan kaivoa (!) rakennettu hikinauhojen tuotoilla...

😄😄😄

Vaanha putkiratio johon lisäkajarit ja kunnollinen piikkilangasta tehty lisäantenni jolla sai yöllä Luxemburi kuulumaan ihan kohtuuhyvin...

Vaanha putkiratio johon lisäkajarit ja kunnollinen piikkilangasta tehty lisäantenni jolla sai yöllä Luxemburi kuulumaan ihan kohtuuhyvin...
Kuului se matkaradiollakin teltassa. Oltiin siellä Luxemburgia kuunnellen muinoin velipojan kanssa ja yhtä äkkiä kappale katkaistiin ja kuulutettiin että ensimmäisenä radioasemana euroopassa kerrotaan että King Elvis is dead in Memphis Tennessee memorial hospital.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin