Jonnet ei muista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Romuralli Fiat 600-850 autoilla ajoin petroolilla, pensapumpusta kaasutimelle menevä kumiletku vex ja tilalle sulku hana - hehkutettua kuparia pyöritellen pakosarjan ympärille. Ilmanputsariin reikä josta fairy pullolla ruiskutettiin starttibensaa suoraan kaasuttimen kurkkuun.

Mulla oli impala oikein katsastettu petroolille-80luvun alussa halpaa oli ajo ja hyvin toimi.Ihan Shellin säiliöstä tankattiin petrooli.Sit myöhemmin oli vanha chrysler 383 koneella,sille syötettiin kaikkee mikä vähänkin palo mutta tää kilisteli herkästi noilla korvikkeilla.

Mulla oli impala oikein katsastettu petroolille-80luvun alussa halpaa oli ajo ja hyvin toimi.Ihan Shellin säiliöstä tankattiin petrooli.Sit myöhemmin oli vanha chrysler 383 koneella,sille syötettiin kaikkee mikä vähänkin palo mutta tää kilisteli herkästi noilla korvikkeilla.
Yksi Amazonikin taisi liikkua petroolin voimalla.
Yhden yön verran ;)
Kansipahvin kustannuksella muistaakseni.

Joo tais olla,en muista oliko sama keikka kun tabu ajo sillä ratsiasta läpi ja vaihdekeppikin meni poikki vauhdikkaassa takaa ajossa.Kyllä silläkin Volvolla koettiin monenlaista seikkailua.
Ei ollut sama, tuoste takaa-ajosta en oo kuullutkaan.
Oliko se petro Impala se sama hieno musta jonka olit justiinsa laittanut ja joku kouho ajeli sen sitten kallionleikkausta vasten nojalleen?

Yksi Amazonikin taisi liikkua petroolin voimalla.
Yhden yön verran ;)
Kansipahvin kustannuksella muistaakseni.
Kuusankoskella otti kaks Amazonia aikoinaan kisaa. Toinen lähti käsistä, portaalin tolppaan ja katkesi koko auto. Muistaakseni 2 kuoli.
Se kuka pysyi tiellä sanoi että 160 oli vauhtia siinä kohtaa. Kaupungin keskustassa....

Kuusankoskella otti kaks Amazonia aikoinaan kisaa. Toinen lähti käsistä, portaalin tolppaan ja katkesi koko auto. Muistaakseni 2 kuoli.
Se kuka pysyi tiellä sanoi että 160 oli vauhtia siinä kohtaa. Kaupungin keskustassa....
Hurjaa on tuohu ollut täälläkin sitten muinoin. Itse oon n. 6 vuotta täällä asunut, ei juuri nykyään enää Amazoneja kohtaa.

Ei ollut sama, tuoste takaa-ajosta en oo kuullutkaan.
Oliko se petro Impala se sama hieno musta jonka olit justiinsa laittanut ja joku kouho ajeli sen sitten kallionleikkausta vasten nojalleen?
Luulin et oisit kuullu,paukku p ja kumppanit koetti renkaitakin ampua mut peräkonttiin ne osu vaan.Tää petro impala oli -68 musta ja se mikä kallioon ajettiin oli 63, hyvin kyllä letukka kesti senkin ja kaikki jäi henkiin.

On niillä Amazoneilla ajettu lujaa, kotikylän Shellin kohdalla oli 140 mittarissa. Ripeemmällä myllyllä oli tää kaverin auto jossa olin kuskina. Niin siis paikassa neljänkympin rajoitus ku keskellä kirkonkylää. Enää ei tiemuutosten vuoksi siihen tollasia vauhteja saa.
Hönölän läpi tultiin kans kerran vauhdilla, öljymäen grillin kohdalla oli hitain vauhti, vain 110, Jyrängön yli tultiin jo 130 mittarissa ja niitä vauhteja jatkettiin Vierumäkeen saakka.
Vierumäeltä Vääksyyn ajeltiin sitte ihan rajotusten mukaan, ku siinä heti käännyttyä huomattiin että yhdestä liittymästä tuli lentävien auto ja kääntyi Vääksyyn päin ja ajeli sitte koko matkan siinä edellä, kyllä porukka autossa yllytti että ohi vaan mutta oli sen verran järkee etten ohittanu...

Eikä ylipäätään ollut petroolia Yläneellä myynnissä enää silloin, kun minä sitä ostin.
Silloin kun vielä oli, se myytiin käsipumpulla maanpäällisestä säiliöstä niinkuin polttoöljykin. Mutta mittari tottakai siinäkin oli peltikaapissa säiliön päädyssä.
-66- -71 shellillä myytiin petrooli 200 litran galvanoidusta tynnyreista. Ai mistäkö tiedän.

Olisko 10 vuotta kun oon soittanut lanka puhelimella mummolassa oli kovassa käytössä jonnekin 2016-2018 ennen kuin liittymän sulkivat kovan hinnan takia

Mummolasta lähti vasta muutama vuosi sitten kun puhelinyhtiö lopetti lankapuhelimet. Saman numeron sai vielä sim-kortilla varustetulle kotipuhelimelle

Mummolasta lähti vasta muutama vuosi sitten kun puhelinyhtiö lopetti lankapuhelimet. Saman numeron sai vielä sim-kortilla varustetulle kotipuhelimelle
Meiltäkin irtisanottiin lankapuhelin yksipuolisesti, mutta lankapuhelimen numeron sai langattomaan. Kuukausihinta vaan nousi pilviin, joten lakkautin senkin.

Meillä lankapuhelin oli anopin vuoksi.
Kun anoppi sitten lähetti kännykällä ekan tekstiviestin, irtisanoin lankalinjan heti.
Siitä tekstiviestistä tiesimme että on oppinut kännyä käyttämään.

Meillä lankapuhelin oli anopin vuoksi.
Kun anoppi sitten lähetti kännykällä ekan tekstiviestin, irtisanoin lankalinjan heti.
Siitä tekstiviestistä tiesimme että on oppinut kännyä käyttämään.
Mun systeri pitää, tai ainakin piti kauan lankaliittymää, koska Ranskassa asuva ystävä sai soitettua siihen ilmaiseksi. Ranskassa oli outo systeemi lankapulimien suhteen. Kännykän puhelut olisivat olleet maksullisia ja kalliita. Saattaa olla, että on jo nettipuheluita, tai vastaavaa.
Toinen systeri soittaa mulle kännnykällä mun kännykkään. Jollain ihmeliittymällä hän saa rajattomat puhelut ulkomaille. Itse lähetän vain viestillä soittopyynnön Ruotsin päähän. Puhua voi vaikka tuntikausia ilmaiseksi. Toki voisin soittaa datapuhelunkin, mutta sen vastaanottaminen maksaa taas Ruotsin päässä. Siellä taas data on kalliimpaa.
Nää on nykyaikaa, mutta kyllä ne ilmaiset puhelut aikoinaan puhelinkopistakin soiteltiin. Etelän lomilla kolikkopuhelut oli hankalia, kun piti nopeatempoisesti lisätä kolikoita, jotta ei puhelu olisi katkennut. Kaikkialla ei ollut niitä soittokeskuksia.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin