Irc kanava?

Mitä etua olisi vaihtaa verkkoa? Nykyinen toimii ja mitään etua mistään muusta verkosta ei ole tietääkseni, joten miksi muutella.

Kyseessä ei ole quakenet, vaan pienehkö irc-verkko, joka on todettu oikein hyvin toimivaksi web-käyttöliittymällä. Ominaisuus mahdollistaisi aika monelle lähemmin irc:iin vihkiytymättömälle mahdollisuuden keskustella kanavalla.

Jos kanavan on välttämättä oltava Ircnetissä, niin pitäisi löytää Ircnetin palvelin, johon web-sivulla pyörivä flash- javascript- tms. sovellus yhdistäisi nopeasti ja takkuilematta. Vihjeitä otetaan vastaan.

Ite oon aika nihkee kyllä mitään pieniä irc-verkkoja vastaan, luultavasti sielä toimintavarmuus ei ole kuitenkaan IRCnetin tai QuakeNetin luokkaa.

http://webchat.ircnet.net Siitä esimerkiksi kokeilemaan IRCnettiin. Juuri koitin, connectasi sekunnissa.

No, jokainenhan saa tehdä omat päätöksensä ja luoda kanavia mihin verkkoon tahansa. Itse taidan pysytellä IRCnetin #konekansa kanavalla jatkossakin. Se on jo "tutuksi" muodostunut itselle.

Nyt pitäisi tietää, mihin palvelimeen ircnetissä tuo web-liittymä ottaa yhteyden. Ja pääseekö siihen kiinni web-clientilla, joka on jossain muualla kuin tuo sivu.

Nyt pitäisi tietää, mihin palvelimeen ircnetissä tuo web-liittymä ottaa yhteyden. Ja pääseekö siihen kiinni web-clientilla, joka on jossain muualla kuin tuo sivu.

http://webchat.ircnet.net/?channels=konekansa&uio=d4 Pääsee suoraan kanavalle. Pyytää vain nimimerkin jota haluaa käyttää

tai sitten upotuksena sivuille "<iframe src="http://webchat.ircnet.net/?channels=konekansa&uio=d4" width="647" height="400"></iframe>"

Problem?

Edit: IRCnetin etuihin kuuluu se että siihen ei kohdistu DDos hyökkäyksiä kuten muihin verkkoihin. Syynä on se ettei IRCnetissä ole keskustelulle rajoitteita eikä sitä ole perustettu vain tietyn aiheen ympärille alunperin. Tästä syystä mm. Quakenet on ajoittain hyökkäysten kohteena. Tietyt asiat jotka ovat tapahtuneet saavat jotku tahot varsin vihamielisiksi. (Tietyt tahot ottavat pelaamisen liian tosissaan)

Itse olen kannalla että jos virallinen kanava siirtyy muualle jään tästä huolimatta epäviralliselle kuten varmasti nykyiset käyttäjät. Katsotaan sitten minne siirryn kun IRCnet kuolee, mutta ei kannata pidättää hengitystä. :cool:

Jotenkin on tuntunut suurelta kynnys IRC-maailmaan pompata. Lapsena ja nuorena tuli opeteltua tietotekniikka ihan "kokeile ja keksi" -tyylillä. Kaikki oli helppoa. Pari vuotta sitten loikka älypuhelimiin tuntui isolta. Vanhuus ei siis tule yksin, vaikka työuran puolivälissä vasta ollaankin...

Niin, voi olla. Tekniikkahan tässä on vanhaa Suomalaista perua vuodelta 1988 eikä sen jälkeen ole juurikaan muuttunut alkuperäisestä. 2000 luvulla ns. chatit joista tunnetuin liene kissfm:n chatropoli olivat kopioita ircistä ja toimivat yhden sivuston alla.

Edit: Ircissä ei ole oikeastaan kuin viisi peruskäskyä keskustelun osalta. Kolme ensimmäistä on ne joita yleisimmin tarvitaan.
1. /nick <nimimerkki> nimimerkin vaihto
2. /leave <syy> kanavalta poistuminen
3. /msg <nimimerkki kenelle> <viesti> yksityisviesti tietylle, ei näy muille.
3. /quit <syy> lopetus
4 /me <mitä teet> Ilmoitat muille mitä olet tekemässä

Joo, toi taitaa olla vastaava kuin quakenetin puolelle irc.quakenet.org mikä menee sattumanvaraiselle serverille mikä vastaa/missä on tilaa...

En oo vaihtamassa verkkoa ja jos johonkin niin freenodeen kun siellä on a) palvelut kunnossa b) mulla muutenkin muutakin.

mutta nuo ~kaksi verkkoa saa riittää. ircnetin ja freenoden lisäksi on vielä kolmas verkko määriteltynä minulla yhtä yksittäistä kanavaa varten, melko työlästä tuollainen verkkojen kanssa kikkailu. Periaatteessa ihan simppeliä, mutta en harva jaksaa yhden kanavan takia lisätä "ylimääräisiä" palvelimia ja yhteyksiä omaan asiakasohjelmaansa.

webchat. toimii ihan hyvin ainakin mulla.
Käytän joskus kun haluan vaihtaa persoonaa....

Nostellaampas aihetta, iso lauma oppeja odottelee aktiivikansalaisia kirjoittelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä.

Saa ihan vapaasti aloittaa keskustelun, hommaa hidastaa pieni ryhmä niin ei ole samaanaikaan väkeä paikalla

Itse olen myös ollut vähän paitsiossa viimeaikoina muiden aiheiden parissa niin ei ole edes tullut irkkiä pidettyä auki. Josko tuossa vähän syssymmällä kun tuo geokätköily-kausi alkaa väistymään.

Hiukkan tollaset irkit, twitterit, vatsupit ja lärvikirjat sotii omaa mielipidettä vastaan sellaisiin liittymisestä .... Tai siis mielipide on etten liity kun täälläkin menee ihan tarpeeks aikaa, ja kasikytäluvulla nuorena ollessa, ei ollu edes matkapuhelimia, kuin joillain.....

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin