Hiluxin alusta palkki

Viestiketju:
Hiluxin alusta palkki

jokainen tyylillään ja jos katsuri on väärässä niin on tehny virheen josta valitus,tuskimpa täällä montaa katsuria kirjottelee...
Kyllä pitäisi siellä tietoa olla koska muualtahan sitä ei edes saa ja se mitä itte kyselly jostain foorumilta ei kyllä ole tietoa paljon tullu,enempi veemäisiä kommentteja,millon ei kelpaa naama millon taas kellon aika väärä kirjoitella,siispä ihan sähköpostilla/ soittamalla olen kyselly asiat mitä tarvinnu ja hyvin on hommat hoitunu,ei ole näitä musta tuntuu kommentteja sillon
 
Kyllähän noissa katsureissa on eroja. Osa neuvoo ja ohjeistaa, osa tulkitsee aina asiakkaan tappioksi kaiken.
 
Ja osa käskee soittamaan trafille, josta taas käsketään ottamaan yhteyttä lähimmälle katsastuskonttorille...Ja jos on sitä mieltä, että katsastusukko tai -akka on tehnyt väärän päätöksen kannattaa häntä näyttämään laista kohta, johon perustaa päätöksensä. Välillä noissa asioissa ei auta kuin vaihtaa konttoria.

Tukivarsien korvat saa tehdä itse niin akseliin kuin koriin. Tukivarsia ei saa tehdä itse, eikä korjata hitsaamalla ilman lupaa. Luvan korjaamiseen voi saada jos pystyy osoittamaan ettei ehjiä tukivarsia saa mistään. Myöskään ns. apurunkoja ei saa pääsääntöisesti hitsata.
 
tuskimpa täällä montaa katsuria kirjottelee...
Yksikin riittäisi. Sitäpaitsi takavuosina eräällä "sinisellä palstalla" oli yksi katsuri. Taisi itse harrastaa ainakin Ford Taunuksia. En muista enää nimimerkkiä ja en ole hetkeen aikaan palstalla käynyt. Piti välillä kirjoittelussa taukoa, joten en tiedä onko vielä kuulolla.
 
Yksikin riittäisi. Sitäpaitsi takavuosina eräällä "sinisellä palstalla" oli yksi katsuri. Taisi itse harrastaa ainakin Ford Taunuksia. En muista enää nimimerkkiä ja en ole hetkeen aikaan palstalla käynyt. Piti välillä kirjoittelussa taukoa, joten en tiedä onko vielä kuulolla.

Häneltä sai/saa juuri ne neuvot joita rakentelija kaipaa. Taitaa olla uuween suosikki katsuri.
 
Meillä katsastetaan perheen kaikki ajopelit tuolla yhden ja saman katon alla vaikka olisi lähempänäkin konttoreita,syy tuo yllämainittu, saa asialliset, paikkansapitävät ja johdonmukaiset neuvot, samoin kyseisen konttorin toiminta muutenkin kiitettävää. Mukavan ilmapiirin aistii heti kun ovesta astuu sisään...vai onko se tuoreen kahvin ja nisun tuoksu :)
 
Kyllä tällä palstalla kirjoittelee katsurin töitä tehdyt henkilö.
 
No sieltähän ne ohjeet löytyi hieno homma ei tartte sitten arpoa enää näinhän mä jo sanoinkin että ei siihen foorumeita tartte
 
jokainen tyylillään ja jos katsuri on väärässä niin on tehny virheen josta valitus,tuskimpa täällä montaa katsuria kirjottelee...
Kyllä pitäisi siellä tietoa olla koska muualtahan sitä ei edes saa ja se mitä itte kyselly jostain foorumilta ei kyllä ole tietoa paljon tullu,enempi veemäisiä kommentteja,millon ei kelpaa naama millon taas kellon aika väärä kirjoitella,siispä ihan sähköpostilla/ soittamalla olen kyselly asiat mitä tarvinnu ja hyvin on hommat hoitunu,ei ole näitä musta tuntuu kommentteja sillon


No sieltähän ne ohjeet löytyi hieno homma ei tartte sitten arpoa enää näinhän mä jo sanoinkin että ei siihen foorumeita tartte

Kopsasin tähän noi pari aiempaa.
Ei kait siinä mitään foorumeita tarvii, kun tiedot löytyy netistä.
Itse etsimällä.
Mitä niistä täällä sitten nillittämään ......
 
En kirjoittanut anteeksi annosta mitään,katsastaja määrää sen mitä säännöt kertoo ja niitäkin voi ihan itte kysellä katsastajilta,ei tarvitse täällä arpoa kotikolvareiden kanssa mitä saa ja mitä ei,en itekkään koskaan kysele mitään lakiasioita ym mistään palstoilta/foorumeista kun vastauksia yhtä monta kuin kirjoittajaakin.
Samaa sanoo myös katsuritkin että kysykää niin ei tarvitse uudestaan tehdä.
Ja tuo on ihan totta että jos on jostain raakattu ei se muuksi muutu jos ei koskaan korjata,sama korjauskehotuksissakin jos ei ole tehty niin seuravalla tehdään tai ei ajeta,näin kävi tuttavalla pikku reijän kanssa.

Katsastaja ei määrää sitä , mitä säännöt sanoo.
Katsuri tulkitsee niitä puhtaastyi omalla enempivähempi niuhottamisella tai asiantuntemuksellaan, maanantaikrapulassaan tai muija on pihinä / lähtenyt litomaan.
On monia katsureita, jotka on opiskelleet inssiksi tms, muttei silti tiedä käytännössä paskaakaan asioista.
Ja nämä eri tavoin, loppupeleissä mitääntietämättömät "inssit" on niitä pahimpia .....
 
...no minäkin, viitisen autoa vuoteen tuossa konttorilla katsastavana (pääosin samoja), voin kuulemma olla pistokoe ja katsuri menettää lupansa jos on liian höveli. No tää käänteis-höveli ei oo enää joukossa mukana.
 
Käsittääkseni katsastusinsseillä lakipykälien lisäksi apunaan ohjekirja mihin koottu ihan käytännönkin esimerkkejä ja nää ohjekirjat päivistäänkin lakimuutoksia tulee. Tää viimesin muutos mikä aiheutti melko hälinääki tuli sillain että noi ohjeistukset ei ehtiny mukaan.
 
no kai se katsurikin jostain vastuussa on? vai eikö häntä koske mitkään lait? hieno ammatti sitten jos ei tartte mistään välittää pitäis vissii itekkin siihen kouluttautua niin riittäisi pätevyys ja olematon työkokemuskin? jos mitään ei tartte tietää... epäilen kuitenkin hieman tuota
 
Takaisin
Ylös