Ha peräkärryn laatu, laidat, varusteet, paino, kuormaus, jne...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nykyän hentoiset muoviruuvit.
Käsittääkseni muoviruuvit siksi, koska alumiinikilpi syöpyy ja syövyttää normi metalliset ruuvit. On myös sellaisia muovihattuja, joissa on muovinen aluslevy estämässä alumiinikilven kosketusta metalliruuviin.
Mulla on useimmissa mustapohjaiset kilvet ja ruuvinpäät maalattu. Toki mustiakin muovihattuja saa, mutta ei sovi aikakauteen.

Tälviisiin.
Suojahattu.webp
 
Teippien ja tarrojen laitto oli kielletty samaisessa lakitekstissä.
Ei kiellä kiinnittämistä. Kilpiähän saa ilman ruuvien reikiäkin. Se kieltää ne mustat fin-tarrat ym. mitä jotkut niihin liimailee.

Mulla on molemmissa autoissa takakilvet teipillä kiinni.
 
Onkos vielä voimassa se kohta, että kilpi ei saa olla auton uloin kohta. Kilpi pitäisi olla syvennyksessä tai jotkin kehykset ympärillä.
 
Kaverille poliisi alko asiasta avautumaan, kaveri sanoi että hetkinen sano putkinen, otti ruuvinväätimen kouraansa ja kahdella porakärkiruuvilla rekisterikilpi sijansa sivuun keskilinjasta.
Ei peitä koukku rekkaria. Oli kuulemma konstaa sitte nyrsiny ku kaveri sitte kyseli että kun hän ottaa kärryn persuksiin niin pitääkö tuo kilpi siirtää sinne kärryn kuomuun ku peittäähän se kärrykin tuon kilven ja vähä tehokkaammin....
Ei ole poliisillakaan aina helppoa, kun tällaisia näsäviisaita osuu kohdalle.
 
Neljästi oon poliisin kanssa asioista kinannu eikä niistä muuta taphtunu ku ekalla kerralla poliisi repi valmiiks kirjotetun sakon, yhdellä kerralla totes "..niin onkin,anteeks ja hyvää matkaa", yhdellä kerralla partiokaveri huuteli auton vierestä että tuu pois ennen ku sulle vittuillaan lisää ja yhdellä kerralla näytin metrimitalla että kärryn lankkukuorman peräylitys oli 98 senttiä, ei tartte lippua, oliko muuta asiaa.....ei ollu.
Yhden pysäköintivirhemaksun oon saanu ja yhden huomautuksen ku tolppa välähti kouvostoliitossa....
 
Ei ole ihan tuore määräys, koska en muista.
Ysärillä oli ainakin vielä voimassa. Etummainen kohta ei saanut olla. Sen takia joihinkin autoihin lisättiin maahantuojalla sellainen muovinen kilven teline, nissä on 10 mm reunus.

Google tekoälyn mukaan vaatimus poistui vuonna 1992.
 
Neljästi oon poliisin kanssa asioista kinannu eikä niistä muuta taphtunu ku ekalla kerralla poliisi repi valmiiks kirjotetun sakon, yhdellä kerralla totes "..niin onkin,anteeks ja hyvää matkaa", yhdellä kerralla partiokaveri huuteli auton vierestä että tuu pois ennen ku sulle vittuillaan lisää ja yhdellä kerralla näytin metrimitalla että kärryn lankkukuorman peräylitys oli 98 senttiä, ei tartte lippua, oliko muuta asiaa.....ei ollu.
Yhden pysäköintivirhemaksun oon saanu ja yhden huomautuksen ku tolppa välähti kouvostoliitossa....
Mä oon ollu niin harvakseltaan poliisien kanssa tekemisissä ettei oo tarvinnu vääntää. 😏
 
Oon pikkasen oikein odottanut, että koska toppaavat kun Nuffia, tms kampetta kuskailen JEEPillä...
Haluaisivat varmaan nimmaria, jos pysäyttävät....
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös