Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Se pitää huomioida. Aisapainoahan pitää aina olla hieman.se on takapainonen sillon, olettaen että akseli on keskellä lavaa
Mulla on vanhassa Kärpässä 2,6 m lava ja pitkä aisa. Laillisesti kulkee 6-metrinen, samoin kuin vene. Nykyisiin kärreihin vaan ei oikein taida olla saatavana laillisia jatko-aisoja, kun pitää olla tyyppihyväksytty. Tuo Kärpän jatkoaisa on ollut lisvaruste uutena 80-luvulla.Kolmen ja puolen metrin lavalla menee laillisesti 6m tavara, kun vetää aisan päälle himpun yli puoli metriä. Lippu tietysti kuorman perään.
Akseli on yleensä lavan keskipisteen takapuolella.se on takapainonen sillon, olettaen että akseli on keskellä lavaa
Kevytperävaunussa yleensä hyvin vähän.Akseli on yleensä lavan keskipisteen takapuolella.
Mutta on kuitenkin.K
Kevytperävaunussa yleensä hyvin vähän.
Majavalla on noita rumpuputkinippuja muutamia ajettu, se pitää viedä melkein takaluukkuun kiinni, niin lähelle siis kun mahtuu ja silti tulee ylipitkä takaylitys. 2,6m pitkä lava. On se @Julle n metrinen jatkoaisa hankittu juuri noita kuljetuksia varten. Nippu ei onneksi ole kovin painava, muuten tuollaisen kuljetuksen kanssa vois olla kusessa.Kolmen ja puolen metrin lavalla menee laillisesti 6m tavara, kun vetää aisan päälle himpun yli puoli metriä. Lippu tietysti kuorman perään.
Kysyttiin pienehköä normi henkilöautolla vedettävää kärriä. Mikä kärri?Kai sitä 6m pitää sopia kyytiin ilman yhtään ylitystä/että edes poistutaan vanerilta?
Pienehkö normaalilla henkilöautolla vedettävä kärry.Kysyttiin pienehköä normi henkilöautolla vedettävää kärriä. Mikä kärri?
Anteeksi, olen h...ti pahoillani. Käsitin totaalisesti väärin, että kysymyksessä haettiin 3,5 tonnista lavettikärryä.Pienehkö normaalilla henkilöautolla vedettävä kärry.
Näytä liitetiedosto 164090
Tuttu myös foorumilta.
Tulen kaapista ulos tälläisen traileriprojektin kanssa, konekansaa on tullut jo pitemmänaikaa seurailtua ja nyt tuli sopiva hetki rekisteröityä ja aloittaa kirjoittaminen myös täällä..
Isommat ja pienemmät kuljetustarpeet alkoivat vaatimaan jonkinlaista kuljetuskalustoa ja monikäyttöisin/minulle sopivin on isokokoinen peräkärry. Vetoautoina vaihtelevasti joko "citimaasturi" volvo tai proto-sisu.
Volvon 1800kg koukkupainolle olisi siis riittänyt vaikka 2000kg kärry mutta välillä olisi kuljetettava myös yli 2000kg painoista tavaraa joten sama rakentaa 3500kg painoille ja kiskoa...
- Juh44
- Osio: Henkilö- ja pakettiautot
Olen miettinyt että pitkä mutta kevyt peräkärry olisi kätevä. Sellainen että voisi viedä pieniä määriä 6 metriä pitkää tavaraa, mutta jota voisi kuitenkin vetää melkein autolla kuin autolla.
Rakenne voisi olla vähän kuin kevennetty metsäperävaunu. Vetoaisa, akseli ja jonkinlaiset pankot. Perävalot ja rekisterikilven teline vielä ja valmista olisi.
No eiks 900kg oo aika kevyt ja pysty vetämään melkein jokaisella autolla?Anteeksi, olen h...ti pahoillani. Käsitin totaalisesti väärin, että kysymyksessä haettiin 3,5 tonnista lavettikärryä.
Hankala tuoda jotain notkeampaa tavaraa, kuten betonirautoja. Tietysti voi ottaa mukaan jonkin yhtä pitkän jäykän asian, johon varsinaisen kuorman voi sitoa.Kolmen ja puolen metrin lavalla menee laillisesti 6m tavara, kun vetää aisan päälle himpun yli puoli metriä. Lippu tietysti kuorman perään.
Hankala tuoda jotain notkeampaa tavaraa, kuten betonirautoja
Se on tuollainen teetettävä tai itse tehtävä ja erillishyväksytettävä, valmiita tuskin saa. Itse lähtisin jalostamaan venetrailerista, 6-metrinen menee ongelmitta tasapainoon ja nykyisissä trailereissa peräylitys ei ole ongelma, koska venettä kuljettaessa ei nykymääräyksillä saa olla muista poikkeavaa ylitystä. Eli rungot akselin takana on pitempiä kuin vanhoissa. Jonkunlainen helposti irroitettava pankkosysteemi sivurullien kiinnikkeisiin pääosin riittäisi. Kärri on valmiiksi tyyppihyväksytty ja rekisterissä, niin tuollaiset irto-osat on täysin lailliset.Hankala tuoda jotain notkeampaa tavaraa, kuten betonirautoja. Tietysti voi ottaa mukaan jonkin yhtä pitkän jäykän asian, johon varsinaisen kuorman voi sitoa.
Jokin tällainen on ehkä lähimpänä sitä mitä mietin.
![]()
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.