Yleisajattelija
Kansalainen
Kuten mainittu, ko. menettely on EU:n hyväksymä, joten SETI:n toiminta on sinällään täysin laillista ja hyväksyttyä.ekan kappaleen sisältöön ei viitsi paljoa puuttua - jos esittää tuommosia väitteitä niin voisi olla jotakin niiden tueksi tai edes "putiikkien" virat googlettaa selville kekä tekee ja mitä. Toki munhan ei pitäs sanoo mitään, kun olen STUL sivutoimi "jäsen"
Suomessa Suomen laki määrää miten meillä toimitaan ja meillä on kansalliset standardit, jotka toki harmonisoitu, mutta poikkeamia muusta EU:sta on paljon
Minulle tuli jokunen kuukausi sitten (taas) tähän aiheeseen liittyvä sähköturvallisuusongelma työpöydälle, ja taitaa olla jo kolmas kerta, kun sähköturvallisuuasiantuntijat kierrättävä samaa ongelmaa minulle, kun muulta ei saada asiaan ratkaisua. Ja juurisyy tähän ongelmaan on SETI:n kyvyttömyys/haluttomuus hoitaa sähköturvallisuusasoita. EU vastuuasiat on aina vaikea sotku. mutta luultavasti asia pitäisi kuulua Suomessa Tukesille, mutta em. poikkeuslain myötä se on käytännössä siirtynyt SETI:lle, jolle asia ei muuten pitäisi kuulua. Käytännössä Tukes on lähinnä erikoistunut vastuunpakoiluun, joten siitä ei ole hyötyä missään asiakysymyksessä.
Tämäkään ei ole off-topicia, koska liittyy suoraan ketjun otsikkoon ja Suomen jatkuviin rikkomuksiin eurooppalaisen länsimaisen yhteisön toimintatapoihin, josta akuutti ilmiö on em. EU:n "kyberturvallisuusuhkavaatimus". Ko. vaatimus koskee mm. IoT -laitteiden kyberturvallisuusasioiden tietoista laiminlyöntiä Suomessa. Tässä projektissa totetutetaan mm. pelletti-/hakepolttimen etäohjaus netissä, joka on tunnettu IoT -laitteiden kyberturvallisuusriski tämän hetken laitteissa.
Suomen erinäiset rötösviranomaiset yrittävät estää tämäntyypisten EU:n direktiivin mukaisten järjestelmien kehitystä suomessa. Eivät tule siinä onnistumaan, mutta viiveitä toki tulee.
Viimeksi muokattu: