Sit vielä kelan kuivailu, pystyykös hommaa taklaan jotenki muuten, kun kovin arvokkaan olosella kuivaimella?
Uunissa ite olen kuivaillut, kiertoilmamalli. Grillivastusta ei kannata käyttää.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Sit vielä kelan kuivailu, pystyykös hommaa taklaan jotenki muuten, kun kovin arvokkaan olosella kuivaimella?
Tein itse filamenttikuivurin. Monet on tehneet niitä pyöreistä ruokakuivureista, mutta mielestäni kantikas sopii paremmin. Siispä hankin kulmikkaan mallin ja suunnittelin ja tulostin osat sen muuttamiseksi.Sit vielä kelan kuivailu, pystyykös hommaa taklaan jotenki muuten, kun kovin arvokkaan olosella kuivaimella?
Filamenttien kuivailua kaiketi pitää harjotella, wanhalla tulostimella ei ole ollu ongelma, mut vauhti toki huomattavan hidas nykymittapuulla.
pyyttonoimaan ohjelmanpätkää, nyt tehdään rasioihin 0.1mm tarkkuudella kahden värin nimilaputtimetEikö se ihan normaalia ole? Niin on prusassakin, enkä muista muuallakaan nähneeni muuta.Mitenkäkö siis Bambulabin slicerissä seinämän paksuus määritetään tulostuskierroksien määrälläSiis ronsuja ja tiskikoneita, kaikki muut mitat on milleinä
![]()
Kattos kehveliä, niihän tuo on Curassaki, no ennemmin kyllä jokatapauksessa puhuisin milleistä mitä halutaan, se sitten eri, mitä saadaan. Nytten kun tulee mahdollisuus suuttimen vaihdolle, niin reunan paksuus muuttuu suuttimen mukana, tässä näen mahdollisuuden erehtyväisyyteenEikö se ihan normaalia ole? Niin on prusassakin, enkä muista muuallakaan nähneeni muuta.

Olen vain ottanut kuvia ja käyttänyt jotain photogrammetriasoftaa, kuten Meshroomia tai Realityscania.Aiheeseen liittyen....
Mitä 3D skannereita on harrastajilla käytössä?

No on, miksi tekisit niin? Mitä nuo hinnat on verrattuna Bambu Lab storen hintoihin? Kun itse ostin niin se oli edullisin paikka, mutta yleensä erot 3Dkauppa.comin välillä on jotain kymppejä eli voi suosia suomalaista kauppiasta. Jos Bambu Lab storesta haluat tilata alv0 niin pitää etukäteen hakeutua business-asiakkaaksi.Ehkä on myös hullua maksaa 75 euroa enemmän ruotsiin momsitta kuin Suomeen alv nolla.
Näytölle ei tarvi laskea minun mielestä arvoa. Suuttimen koon/tyypin vaihto on ainut asia mitä itse on tarvinut sen kautta tehdä. Kun olen suosinut Bambun omia filamentteja niin AMS tunnistaa ne väriä myöten automaattisesti.Paha on tuosta arpoa, itsellä ikiaikanen Prusa meni varaston hyllyyn odottaan exodusta ja tilalle karvalakki P1S, tähä saa myös ison näytön muutamalla kympillä, mutta tarviiko oikeesti? Kännyssä samat hallinta toiminnot ja tietokoneen ohjelmassa myös, kolmannekseen paljonko tulostinta edes joutuu näppäileen. Tulostimen näytöltä tekee vain filamentin vaihdon, näin on mielestäni luontevinta, ohjelman latauksessa komentaa että alota, siinäpä ne näppäilyt on, muutenhan tuo tekee automaattisesti kaiken, paitsi keittää kahvia
Insinööritestiä ei muuten Bampu läpässy, tulostin tovin ilman filamenttia vaikka paperilla lienee mahdotonta![]()
Geneerinen ABS ehkäpä, tarttis kyllä bampulta pari kelaa PETG harmaana. On kyllä loiva suorite vaihdella muovilaatuja. Riippuen mallin muodosta ABS voi vaatia extrareunan tartunnan varmistukseksi.No on, miksi tekisit niin? Mitä nuo hinnat on verrattuna Bambu Lab storen hintoihin? Kun itse ostin niin se oli edullisin paikka, mutta yleensä erot 3Dkauppa.comin välillä on jotain kymppejä eli voi suosia suomalaista kauppiasta. Jos Bambu Lab storesta haluat tilata alv0 niin pitää etukäteen hakeutua business-asiakkaaksi.
Näytölle ei tarvi laskea minun mielestä arvoa. Suuttimen koon/tyypin vaihto on ainut asia mitä itse on tarvinut sen kautta tehdä. Kun olen suosinut Bambun omia filamentteja niin AMS tunnistaa ne väriä myöten automaattisesti.
Mistä päästäänkin siihen aiheeseen että Bambun filamenttien saatavuus on tällä hetkellä huono, odotellako alkuvuoteen että varasto täydentyy vai pitääkö tässä tilata jotain muuta filamenttia varmuuden vuoksi? Pitäisi olla sellaista joka toimii kikkailematta (muovirenkulat pahvirullan) ympärillä, onko raadilla suosituksia?
Minulla kun on se krooninen täydellisen rasian/lootan nimilapun metsästys edelleen kesken, 3D tulosteestako ratkasu ongelmaan, jota ei pitäisi olla, mutku niin vaan on.
Komensin keinoälyäpyyttonoimaan ohjelmanpätkää, nyt tehdään rasioihin 0.1mm tarkkuudella kahden värin nimilaputtimet
Yritän aktivoitua asian tiimoilta ehtoollaVoitko jakaa tätä ohjelmapätkää?
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.