3D-tulostus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -MV-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kolmas valikko oikealta missä on näytön kuva. Sieltä löytyy näkymän asetukset. En kyllä suoraan osaa sanoa millä asetuksella kuvan saa tuollaiseksi, enkä pääse nyt tietokoneelle tarkistamaankaan.

eiköhän siellä ole vain kymmenen muokattavan tiedoston raja tullut vastaan, eli jostain vasemmasta ylänurkasta projekti/tiedosto näkymä auki,
ja sieltä klikkaat read-only tilaan yhden tai kaksi vanhaa, niin saat tuon nykyisen auki.

Sain näkymän normaaliksi jollain tavalla.
Muuten sähkäri on hieman pihalla noiden bodien,sketsien ja componenttien kans.
Ei tästä mitään kurssia missään olisi?
17444830692742050603260253299083.webp

Alkoi tuo hammaspyörien piirtely sen verran kiinnostamaan, että piti testata miten se onnistuu Freecadillä, jolla viimeaikoina olen piirrellyt. Hammaspyörien piirttely tuolla on tehty mielestäni todella helpoksi. Edellyttää kuitenkin Gear lisäosan asennusta, jota ei perusohjelmistossa ole valmiina. Yksinkertaisesti toimii niin, että klikataan valikosta haluttua hammaspyörää, niin sellainen pyörä ilmestyy näytölle. Sen jälkeen valikosta valitaan korkeus, moduli, hammasluku ja mahdollinen kulma hammastukselle. Myös valittavissa on tuollainen kaksipuoleinen vinohammastus ja akselireiän koko. Tässä malliksi video, jossa tehdään hammashihnapyörä.

Kokeiliko jenkit sitä sahajauhosta ja vedestä jäädytettyä materiaaliakin tehdä liukuvaluna?

Pitäs tulostaa 110mm viemäriputken päähän vesitiivis tulppa mihin tulisi o-rengas tiivisteeksi. Mitenkä o- rengasura mitoitetaan? Oletus jotta o-rengas on 3mm halkaisijaltaan.

Kyllä tuossa aika vahvasti alkaa lähestymään uuden tulostimen hankinta. Arvontaa käydään Bambu Labin P1S:n ja X1C:n välillä, varusteena AMS 2 Pro. Alkujaan olen moneen kertaan miettinyt tuota X1C:tä.

X1C sisältäisi vähän hienouksia, mutta tuossa internettiä tutkittuani olen tullut vähän samaan tulokseen kuin moni muukin, ettei niistä ehkä kannata maksaa niin paljoa ylimääräistä. Varmaan se soveltuisi paremmin CF-/GF-seostetuilla materiaaleille, mutta näyttää niitä moni tulostelevan ihan onnistuneesti P1S:llä. Ja mulla niitä materiaaleja on vielä jonkin verran Ultimakeriin, enkä sitä ole kuitenkaan pois hävittämässä. Eli alkuun niille ei välttämättä tarvetta edes olisi. Kosketusnäyttö on ehkä käytön kannalta merkittävin, mutta en tiedä onko sekään hinnan arvoinen.

Tuossa olis nyt tulostettavaa jonkin verran, ja Bambu tarjoaisi kyllä aika merkittävän ajansäästön, eikä se tulostusjäljen puolesta kyllä häviä Ultimakerille, siitä on aika ajanut ohi molemmin puolin ja moneen kertaan. Jää kyllä edelleen käyttöön sekin.

Pitää poiketa katsomassa kaverin P1S:ää.

Oikeasti haluan että joku puhuu ympäri hankintapäätöksestä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin