Ååppeli astra 1.9riiseli.

Tai sitten vaihdat sen lisävalaisimen sellaiseen joka on optisesti oikein suunniteltu kaukovaloksi, eli ei valaise lähialuetta. Nyt lienee valokuvioltaan joku työvaloa muistuttava.

Joo en tiedä mikä palkki se on sen tarkemmin. Keväällä sen irti käytin ja kiinnitin hieman vankemmin kiinni (alkuperäisen asentajan mielestä riittävä kiinnitys kun vetää keskeltä kilpi telinettä kahdella 6mm pelti ruuvilla puskuriin =muoviin kiinni:facepalm:). Ostopaikka on tiedossa eli ihan toi meidän paikallinen varaosa putka ja lisäpitkänä ne kehuvat sitä myyvänsä tiijä sitte. Jos minä ite saisin asian päättää ja jostain valot löytäsin ilimaseksi niin jotku pyöreät suht isolla umpiolla olevat halogeenit laittasin lisuriksi. Minon ajellu useemmallaki kotterolla joissa on ledi pitkiä ollu ja en tykkää se ledin valo on jotenki liika"raaka" liikenne merkeistäkään välttis saa selvää varsinkaan jos valaisin vähänkään värisee. Ukon penarissa on omat valot ledit mutta sitten sillä on lisurina jotku vanhat pyöreät Hellat halogeenina niin kyllä se valo on vaan paljon miellyttävämpi minun silmälle ja kuitenki valo teho on varmasti riittävä. En käsitä näitä koko katon leveitä palkkeja kyllähän sitä näkee ku saa pitkät päällä päästää mutta vaihda nyt sitte lyhkäset helevetin kaukana vastaan tulijasta ettet häikäse sitä mettikköön ja sitten kun vaihdat ne lyhkäset niin siellä onki vaan ne luisupulkan viimesen päälle tehokkaat lyhyet sulla itellä seuraavan kilometrin

https://lumileds.com/and-now-the-first-road-legal-h4-led-headlight-bulb-for-retrofitting-halogen/

Jotain valo näkyvissä ledeihin liittyen.

E: Niin, en muista oliko täällä, mutta jossain sain moraalisaarnan aiheesta kun laitoin pari kuvaa. Muutama kaveri on noita Philipsin Ultinoneja testaillut kuten minäkin, ja sellainen mututuntuma on jäänyt että H7 umpioissa on muuttujia toimivuuden suhteen vähän enemmän mutta "perinteisessä" kantikkaassa H4 umpiossa vaikuttaa ihan toimivalta.

Viimeksi muokattu:
Kaveri osti jotkut tuollaiset philips h7 led polttimot ja niitä irtonaisina katselin, niin siinä pystyi tätä polttimoa pykälittäin pyörittämään jalustassaan jolloin ilmeisesti saadaan kuviota säädettyä. Ainakin ajatuksen tasolla vaikutti ihan siltä että tässä on jo panostettu suunnitteluun

Mulla on tuolla paketissa tuollaiset Osramin H7 ledit. Piti asentaa Anjovikseen, mutta katoin että kauhea homma. Helpompi vaihtaa autoa. Mesessä on Xenonit. Tosiaan polttimoa pyöriteään hakien parempi valokuvio.

Häh, ihan helppo homma. :D

IMG_20210930_104912.webp

Bilteman 9" halogeenilisäpitkät on yhdet parhaista halogeeneista eikä ole kalliit.

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-valaisimet/kaukovalot/kaukovalo-9-halogeeni-2000033426

Toi muute tartteeki pistää muistiin. Ainu vika että H7 lampulla:confused:

Ååppeliin toi ledi muunnos homma ei ookkaan kovin helppo jos se hässäkkä ei mahu sen H7 ottamaan tilaan . Lamppuun pääsee meinaan käsiksi vain rengas kotelon kautta jos ei sitte nysvää umpiota irti.

Toi Bilteman kamppu muistaakseni voitti vai oliko kakkosena TM:n viimeisessä kaukovalotestissa, kun vielä halogeeneja testasivat.

Niin...kyl mä kerta pariin vuoteen Passattiin hooseiskat uusin vaikka ne ehjiä onkin. Vaikka samanlaiset tuikkuset niin yllättävän erilainen valo niistä vaan lähtee uudesta verrattuna vanhaan.
Nyt huomasin ku vaihdoin valmettiin H3 kärtsähtäneen tilalle niin niitä 5-6 vuotta vanhoja voi olla kolme enneku antaa saman verran valoo ku se uus....

Nonii nysse taas teki temput:jurotin:. Prouva sai huoltiksella tankin täyteen ja mieliny siitä sitten lähtä matkan jatkoon muttaku ei avain käänny virtasen lukossa sitten niin millään:kiroaa:. No minä toisen avaimen kaa kokeileen ja joo vanhan hiace kuskin ammattitaidolla vielä sain avaimen kääntymään ja kapineen hörähtään käyntiin. Prouva autoon neuvoilla älä helvetissä käännä avainta nollille ku pääset pihaan. Nyt siellä ååppeli seisoo tallissa virta avain ykkös asennossa odottamassa että minä jotenki taipusin sinne jalka tilaan purkamaan lukkoa irti:facepalm:. Joo ja on akun kenkä irti:virne:.

Nonii nysse taas teki temput:jurotin:. Prouva sai huoltiksella tankin täyteen ja mieliny siitä sitten lähtä matkan jatkoon muttaku ei avain käänny virtasen lukossa sitten niin millään:kiroaa:. No minä toisen avaimen kaa kokeileen ja joo vanhan hiace kuskin ammattitaidolla vielä sain avaimen kääntymään ja kapineen hörähtään käyntiin. Prouva autoon neuvoilla älä helvetissä käännä avainta nollille ku pääset pihaan. Nyt siellä ååppeli seisoo tallissa virta avain ykkös asennossa odottamassa että minä jotenki taipusin sinne jalka tilaan purkamaan lukkoa irti:facepalm:. Joo ja on akun kenkä irti:virne:.
Ookko kuukkelista kattonu tai tiedossa, että jalkatilan kautta pitää operoida? Tossa baiherilaisessa vekottimessa sai ihan penkillä istuen operoida lukkoa pois.

Ookko kuukkelista kattonu tai tiedossa, että jalkatilan kautta pitää operoida? Tossa baiherilaisessa vekottimessa sai ihan penkillä istuen operoida lukkoa pois.

En oo tarkemmin mutta sen suojamuovin ruuvin avaus jo yksistään vaatii sinne jalka tilaan vääntäytymisen.

Ei siellä alla muistaakseni ole kuin yksi ruuvi ja kaksi on ratin takana kun kääntää klo 9:00 ja klo 15:00 asentoon. Näiden jälkimmäisten päällä on suojatulpat.

Lukkopesä ampuu itsensä irti kun työntää sopivan puikon reiästä sisään, olikohan se 4mm. Ihan perinteistä Nooppelia, kyllä sä tiedät.

Ihmeen pitkään mennyt ilman murheita.

Ei siellä alla muistaakseni ole kuin yksi ruuvi ja kaksi on ratin takana kun kääntää klo 9:00 ja klo 15:00 asentoon. Näiden jälkimmäisten päällä on suojatulpat.

Lukkopesä ampuu itsensä irti kun työntää sopivan puikon reiästä sisään, olikohan se 4mm. Ihan perinteistä Nooppelia, kyllä sä tiedät.

Ihmeen pitkään mennyt ilman murheita.

Joo toi että avain vielä käänty oli se helpotuksen huokaus nyt on toiveita ilman porakonetta selvitä operaatiosta.

Juu itekki katoin että ku tammikuun alussa viimeksi jotain keskustelun tynkää:eek:.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin