Ååppeli astra 1.9riiseli.

Viestiketju:
Ååppeli astra 1.9riiseli.

Janski

Latvassa lahoa.
Liittynyt
26 Heinäkuu 2016
Viestit
7,933
Juu:facepalm:. Tollanen ku tuli erehyttyä niin tehhäänpä nyt valmiiksi alotus ku kuitenki kyseessä on 13 vuotta vanha ååppeli nii jotain tarinan tarvetta varmasti ilmenee:facepalm:. Eka huomiohan tuossa on jotenki pitkän oloinen startti:raaps: muttaku ei Kokemusta kyseisen laisista kapineista niin ei tiedä:Häh:
 
Vähän vanhemmissa ainakin pääsi ilmaa polttoainelinjoihin, kun niissä oli liittimissä O-renkaat jotka alkoi valskaamaan. Startit alkoi venyä suht pitkiksi. Korvasin kaikki letkuilla ja klemmareilla,
 
Tuohan on sähköpumpulla, niille on ominaista hiukan pidempi startti verrattuna mekaanisiin pumppuihin. Ei tosin mitään sahaamista pitäisi tarvita.

Tai siis näemmä common rail. Mutta ylläoleva pätee silti.
 
Tuohan on sähköpumpulla, niille on ominaista hiukan pidempi startti verrattuna mekaanisiin pumppuihin. Ei tosin mitään sahaamista pitäisi tarvita.

Tai siis näemmä common rail. Mutta ylläoleva pätee silti.



Pitänee mittailla suuttimien ohivuodot jos alakaa tarttauttaan aivan hirmusti:raaps:.
 
Pikkusenko meinas muuten päivällä naurattaa :rolleyes:. Käytiin termiitti hakemassa päiväkodilta Ooooooppelilla ja käytiin samalla vähän ajelemassa ei pitkästi päästy ku alako vollotus takapenkiltä kuulumaan o_O. Termiitti toi hyvinki selväksi ettei tykkää ooppelista :confused:. No sitten myöhemmin kyseltiin että no mikä siinä ny niin.... Kuulosti ooppeleista tehdyn tyhmiä lauluja:rotfl:. Termiitti on 5v tyttö :rolleyes:
 
Noistahan ei sit saa luistonestoa pois jos ei oo automaatti laatikolla.. mistäkö tiedän.. menee nätisti kärryn kans linkkuun :outs: veto loppuu kerrasta ja sit ei naurata
 
Noistahan ei sit saa luistonestoa pois jos ei oo automaatti laatikolla.. mistäkö tiedän.. menee nätisti kärryn kans linkkuun :outs: veto loppuu kerrasta ja sit ei naurata



Jaa siinäkö on semmonenki:eek:. Pitäsköhän mulla tutustua ohje kirjaan:rolleyes:
 
Ootappa huomisaamua...

No toivottavasti ei ole sen pitempi.



Oli se pitempi :D. Hehkutti sitte virta avain tartti asentoon kiu kiu kiu kiu hörn hörn hörn pärrrrrrr:rolleyes:. Pakkasta 5 astetta. Sitte laitoin toisen akun rinnalle =>ei vaikutusta startti nopeuteen pitkähköllä startilla käyntiin. Seuraavaksi sammutin ja touhusin lumia päältä ym ja sitten että perruutan talliin nii alako tuntumaan että lykkäämis hommiksi meni:confused: kiu kiu kiu kiu hörn hörn hörn tovin aikaa ennenku rämähti käymään o_O. Mistähän tosta alakas ilima vikaa hakemaan:raaps:. Ulos päin ei vuoda mistään mutta harvemmin se ilima vika ulospäin näkyykään. Hehkut on entinen omistaja vaihdattanu että ilmeisesti käynnistymis ongelmaa on ollu aiemminkin ja vika ei oo hehkuilla parantunut niin kottero joutaa kiertoon
 
Hehkut on entinen omistaja vaihdattanu että ilmeisesti käynnistymis ongelmaa on ollu aiemminkin ja vika ei oo hehkuilla parantunut niin kottero joutaa kiertoon
Ostin noin 20 vuotta sitten saksasta autotorilta Astran. Oli pirun siisti ja ehjä kori. Korinvaihtoon sitä hain. Siinä oli kuitenkin 17DR kone ja jo ihmettelin, kun sakemanni käytteli sitä vähän väliä siellä torilla (piti lämpimänä). No, se ei minua haitannut, koska koria olin ostamassa. Jouduttiin jättämään se kadunvarteen parkkiin, koska muutama muukin auto ostettiin ja sitten yhdessä vietiin ne satamaan. Se lämpimäksikäytön syykin selvisi ajastaan, oli aika huono lähtemään kylmiltään käyntiin siitä kadunvarresta. Kotona sitten vähän tutkin. Niksmanni oli laittanut uudet hehkut ja johdotkin tehnyt paksummat, oli oikein siistit. Meinasin jo että väljä paska. Siinä sitten kerran keksin alkaa nokka-akselin ajoitusta säätämään (kun olin jo ensin tarkastanut pumpun ajoituksen). Pyöritin moottorin yyk-merkkiin ja käänsin nokka-akselista niin paljon ennakkoa, että venttiilit osui mäntiin kiinni. Siitä otin sitten takas jonkun yhden hampaan verran tms. ja moottori nippuun. Lähti sen jälkeen käyntiin kuin palmun alta!

Usein tuollainen laitetaan kiertoon, kun tulee pieni vastoinkäyminen. Ei välttämättä ole kuin 1 euron vika.
 
Noistahan ei sit saa luistonestoa pois jos ei oo automaatti laatikolla.. mistäkö tiedän.. menee nätisti kärryn kans linkkuun :outs: veto loppuu kerrasta ja sit ei naurata
Olikos näissä että sporttivarustetusta löytyy poiskytkentänappi myös, CarvaLakkimanuaalista ei?
 
Takaisin
Ylös