Ååppeli astra 1.9riiseli.

Viestiketju:
Ååppeli astra 1.9riiseli.

Uskaltaako sen liittimen käyttää noin vaan auki? Akun kenkä irti.....
Ei tarvitse akunkenkää irroittaa. Kyllä se järjestelmä periaatteessa on ihan lepo, kun virrat pois, mutta ei sellainen pieni kahvitauko ole liioiteltu toimenpide.

Älä suihki mitään crc:tä. Korkeintaan puhdistusspray. En ole tuota puhdistamista harrastanut, kun se ei lopulta poista ongelmaa. Uusii vian joskus. On käytetty niitä kutistesukallissia jatkoabikoita, joissa tina sisällä. Näin toimittu valtuutetun huoltokorjaamon nimissä. Enkä sano etteikö vika voisi jossain muuallakin olla, mutta kokemuksesta 99% näin.
 
Ei tarvitse akunkenkää irroittaa. Kyllä se järjestelmä periaatteessa on ihan lepo, kun virrat pois, mutta ei sellainen pieni kahvitauko ole liioiteltu toimenpide.

Älä suihki mitään crc:tä. Korkeintaan puhdistusspray. En ole tuota puhdistamista harrastanut, kun se ei lopulta poista ongelmaa. Uusii vian joskus. On käytetty niitä kutistesukallissia jatkoabikoita, joissa tina sisällä. Näin toimittu valtuutetun huoltokorjaamon nimissä. Enkä sano etteikö vika voisi jossain muuallakin olla, mutta kokemuksesta 99% näin.


Sinne minä katsetta ensimmäisenä tällään kuha jotenki vaan viittis:haukotus:.
 
Ei katkea. Siellä penkin alla on oranssi liitin. Siinä hetkellisesti kasvaa ylimenovastus, kun penkkiä siirtää. Normaali vastusarvo sille virtapiirin osalle on 0,3-0,4 ohmia, jos se käy 0,7 ohmissa, niin bagin valo syttyy. Nämä arvot luettu Opelin Tech 2 järjestelmätesteriltä. Bagin valo on siitä ikävä, ettei sammu itsestään, vaan on aina kuitattava. Korjattiin noita paljon heittämällä liitin kuikkaan ja tinaamalla johdot yhteen.




En minä nää mitään oranssia liitintä:raaps:. Yx harmaa kahden johdon liitin ja sitten pirun pitkä sarjaliitin johon tulee suojakuoren sisällä johtoja nippu:raaps:
 
Tuossa on varmaan etuovissa törmäysanturit, joiden johto menee poikki saranan kohdalta.
XP:n voi asentaa virtuaalikoneeseen, saattaa usb/bluetooth toimia tai olla toimimatta :rolleyes:
Kokeilu ei maksa senttiäkään, aikaa vaan.
www.virtualbox.org



Mun tietsikan käyttö taidot tolle osastolle on -100 niin jää virtuaalit rustaamatta:facepalm:
 
En minä nää mitään oranssia liitintä:raaps:. Yx harmaa kahden johdon liitin ja sitten pirun pitkä sarjaliitin johon tulee suojakuoren sisällä johtoja nippu:raaps:
No en muista H Astraa ulkoa, mutta poikkeuksetta kaikki turvalaitteiden liittimet ovat olleet oransseja.
 
En minä nää mitään oranssia liitintä:raaps:. Yx harmaa kahden johdon liitin ja sitten pirun pitkä sarjaliitin johon tulee suojakuoren sisällä johtoja nippu:raaps:
Se oranssi liitin on sen liitinkamman sisällä. Siihen liittimeen menee oranssi johto.

Tuossa joku vaihtanut sivubagin Astran istuimeen:

https://www.vxronline.co.uk/forum/c...w-to-replace-deployed-seat-airbag#post5610296

Tässä joku korvannut turvavyön esikiristimet ja sivubagin vastuksella:

http://mapw.co.uk/blog/tag/airbag-delete/
 
Mutta joka tapauksessa siellä ei ole sullakaan juuri nyt vika päällä. Se valo jää vaan palamaan, kun kerran on poikkeaman havainnut.
 
Mun tietsikan käyttö taidot tolle osastolle on -100 niin jää virtuaalit rustaamatta
Soitappa Avitukselle Atk-huolto 0401686044 ja kysäse mitä maksais kone johon saa opcomin kiinni (onko usb vai sarjaportillinen laite, tarvii sanoa) XP käyttiksellä....sano vielä että Jukka käski kysäseen....
 
Näkeekö sen vikapaikan testerillä? Jos minä käytän sen jossain tsekattavana
Se on parempi ajatus.

Nollaa valon, voi pysyä pitkäänkin pois. Airbagit kyllä toimii, vaikka valo palaa. Se valo jää palamaan, jos havaitsee pienenkin ohimenevän häiriön. Ei kuittaa itseään pois, vaikka mitään ei olisi vuoteen.
 
Se on parempi ajatus.

Nollaa valon, voi pysyä pitkäänkin pois. Airbagit kyllä toimii, vaikka valo palaa. Se valo jää palamaan, jos havaitsee pienenkin ohimenevän häiriön. Ei kuittaa itseään pois, vaikka mitään ei olisi vuoteen.


Tarvii kysellä testeri aikaa
 
IMG_20231124_171402_188.jpg kuskin ikkuna oli laskeutunut alas mutta ylös ei enää halunnu. Mitä helvettiä tuolla on tapahtunut ku nostin moottorin alumiiniset kiinnitys popniitit leikkautunu poikki🤨
 
Alumiininiitti ei lopunviimein ole kovin vahva. On vähän väljistynyt, niin sitten kyllä hakkaantuu nopeasti poikki. Teräsniittiä tilalle ja jos on väljät reiät, niin poraa isommaksi ja paksumpi niitti tilalle.
 
Alumiininiitti ei lopunviimein ole kovin vahva. On vähän väljistynyt, niin sitten kyllä hakkaantuu nopeasti poikki. Teräsniittiä tilalle ja jos on väljät reiät, niin poraa isommaksi ja paksumpi niitti tilalle.


Jotain tollasta minäkin mielessäni mietin mahdolliseksi syyksi
 
Sen verran fasen maailmasta sain selville että ihan tehtaan ohjeena huolto ukoille nostimien kiinnitys teräs niiteillä. Eli pääsin käsitykseen että tolle on joskus remppaa tehty ja laitettu halpis niitit
 
laitettu halpis niitit
Eli laitettu ne mitä sattuu ensimmäisenä käteen osumaan. Tai sitten niin kuin ex. työkaveri laittoi joka paikkaan alumiininiittejä, kun oli kevyempi puristaa käsipihdeillä eikä ilmakonetta viitsinyt hakea.
 
Eli laitettu ne mitä sattuu ensimmäisenä käteen osumaan. Tai sitten niin kuin ex. työkaveri laittoi joka paikkaan alumiininiittejä, kun oli kevyempi puristaa käsipihdeillä eikä ilmakonetta viitsinyt hakea.


Mullaki vaan halpis käsi pihdit niin pikkasen jänskättää että jaksaako niillä miten 5mm niitin puristaa🙈
 
Eiköhän se köykämiininiitti kestä remontinvälin. Tai läpipulttaa sen.
 
Takaisin
Ylös