Ååppeli astra 1.9riiseli.

H-Astroja en nyt muista, mutta yhdestäkään G-Astrasta ei kyllä oo apurunkoa irroitettu. Kyllä se loota mahtuu olemaan siellä (vaikka ei pois mahdukaan).

Auttaako mitään jos apurungon pulttien tilalle laittaa jengatankoa ja laskee muttereiden varassa pakettia vähän alaspäin? Vai onko se voimayksikkö kannakoitu koriin?
Ei oo tuollasesta ooppelista sitten niin minkäänlaista kokemusta ni nää mun jutut voi olla turhia horinoita..

Jos jumala olisi halunnut auton moottorin asennettavan poikittain, me kaikki ajaisimme Ååppelilla.

Eipä silti. Jos tuon S4b5:n kytkimen haluaa vaihtaa, niin on suoraviivaisinta napsia tekniikkapaketti lattialle kokonaisena (muistaakseni ohjeellinen 16h pelkkä tekniikkapaketin irroitus + kiinnitys).

Auttaako mitään jos apurungon pulttien tilalle laittaa jengatankoa ja laskee muttereiden varassa pakettia vähän alaspäin? Vai onko se voimayksikkö kannakoitu koriin?
Ei oo tuollasesta ooppelista sitten niin minkäänlaista kokemusta ni nää mun jutut voi olla turhia horinoita..
Yleensä se apurunko jää kätevästi roikkumaan alatukivarsien varaan (nehän taas roikkuu joustintukien varassa). Saa jonkun 50-100mm lisää tilaa.

Yleensä se apurunko jää kätevästi roikkumaan alatukivarsien varaan (nehän taas roikkuu joustintukien varassa). Saa jonkun 50-100mm lisää tilaa.

Noi saatanan lattia olosuhteet antaa oman mausteensa projektiin :confused:.

Voima yksikkö on osittain korissa ja osittain apurungossa. Ehkä mua tällä hetkellä vituttaa eniten se että joutuu löysäämään pakoputken etupätkän irti = mun tuurilla kaikki pultit poikki:facepalm:.

H-Astroja en nyt muista, mutta yhdestäkään G-Astrasta ei kyllä oo apurunkoa irroitettu. Kyllä se loota mahtuu olemaan siellä (vaikka ei pois mahdukaan).
Gastrassa on GM tekele ja hastrassa on hiivatin tekemä voimayksikkö, eivät luultavasti ole samanlaisia keskenään (dieseleissä). Ei oo kokemusta ku gastroista.

Gastrassa on GM tekele ja hastrassa on hiivatin tekemä voimayksikkö, eivät luultavasti ole samanlaisia keskenään (dieseleissä). Ei oo kokemusta ku gastroista.

Juu eivät oo tossa on kuus lovinen laatikkoki ja ainaki videoiden perusteella muutenki ihan eri näköinen alta päin.

IMG_20220706_122246_838.webp IMG_20220706_114402_134.webp Kiinnostaa niinku kilo paskaa:mad:. Lähtis nyt etes kaikki ehjänä irti niin olis sentään jotain mutta varmahan joku apurungon pultti suttaa
tai jotain tai joku sähköliitin hajoaa ym paskaa :mad:. Kuskin puolen koiranluun minä jouduin jo sahaamaan poikki ei puhettakaan että olis mutteri irronnu:mad:

IMG_20220709_153329_725.webp :kouhoti:maailman kirjat sekasi helevetti kaikki pultit ym lähti ehjänä irti:eek:. IMG_20220709_153421_885.webpIMG_20220709_153427_425.webpIMG_20220709_153329_725.webp IMG_20220709_153421_885.webp IMG_20220709_153427_425.webp IMG_20220709_153442_678.webptommomen 15mm ihan löysää liikettä ja sitten 15mm vähän vaimennettua:confused: muutenki lenkkasee ja lonkkasee:confused:.

No nythä se onki heleppo hits-korjata ja asentaa takasi paikalleen.

Aika työläs se on tuokin tapa jos hyvän, hiljaisen ja mukavan ajettavan haluaa. Tuolta ois hyvä ottaa irtosälät sisältä pois, sen jälkeen kolvata limput yhteen, jonka jälkeen tasapainotus ja tasopintojen suoruuden tarkastus/sorvaus. Ja sitten jousitettu kytkinlevy.

Aika työläs se on tuokin tapa jos hyvän, hiljaisen ja mukavan ajettavan haluaa. Tuolta ois hyvä ottaa irtosälät sisältä pois, sen jälkeen kolvata limput yhteen, jonka jälkeen tasapainotus ja tasopintojen suoruuden tarkastus/sorvaus. Ja sitten jousitettu kytkinlevy.
Tai kuten vanhemmis passateis ym tehtiin, vaihdettiin kiinteä limppu ja jousilevy....

Kylläpä minä mahan hommata ihan uuden vauhtiksen. Kytkin olis vielä ihan ok mutta paine laakeri ihan finaalissa niin mahtaapa ostattaa kytkimenki.

Tai kuten vanhemmis passateis ym tehtiin, vaihdettiin kiinteä limppu ja jousilevy....
Tai vaikka ihan uudemmissa. Aika moneen merkkiin nuita kova vauhtis + kytkinsetti on jo saatavilla ja osa ihan tolkulliseen hintaan. Diisselin kohdalla miettisin jotta kannattaako mut niinku vielä viime kesänä olleessa bemarissa, bensakone niin suorilta tilasin muutossarjan. 300€ noin tais kustantaa koko setti.

Ei se riiseli sen enempää ravista ku pitää ajossa tolkun kierrokset, tiedän 1.9 dieselgolffin johon 200 000 km kohdalla vaihdettu kova limppu ja viimeksi ku nähtiin oli jotain yli 600 000 mittarissa eikä mitään ongelmia kytkimen suhteen.
Niin ne tlokun kierrokset on siellä likempänä 2000 tai yli ku 1000 ajossa...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin