Kobelco SK16 ja sen muutostyöt

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TommiK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
479A2091-63B9-4055-A614-F29B63B389B8.webp
 
Maatilan emäntä toi kauppiaalle puolen kilon voipaketteja. Seuraavalla emännän käyntikerralla kauppias siinä muiden asiakkaiden aikana alkoi emäntää ripittämään, että emännän kauppiaalle myymät puolen kilon voipaketit painoivatkin vain 450 grammaa. Emäntä selittämään, ett äkun heillä on sellanen taspainovaaka mutta kun ei ollu noita painopuntteja, käytetiin heillä painopunttina edellisellä käynnillä kaupassa jauhettua ja punnittua puolen kilon kahvipakettia.......
 
Se on tuommone pikku kone omiaan harrasteluihin kun vaikka kuinka päivän ajaa niin tankkiin ei paljoa mene.:) Vuotaa monen +20t harrastus koneet miltei saman verran hydr öljyä päivässä.:D
 
Se on tuommone pikku kone omiaan harrasteluihin kun vaikka kuinka päivän ajaa niin tankkiin ei paljoa mene.:) Vuotaa monen +20t harrastus koneet miltei saman verran hydr öljyä päivässä.:D
Helpostihan se nuin on ...... Mut olis enemmän katu-uskottavuutta sillä 20-25tn harrastekuokalla ..... kuin jollain paritonnisella ......
 
Tuohon kaivurin kokoasiaan jotta kyllä sitten sillä 20t koneella tulee sit tuhoakin turhaan.
Koneet homman mukaan edellyttäen että on mahdollista.
Oma tontti kun ei mikään palkintopiha ole niin kyllä mieluummin siinä tekisin tarvittavat hommat 20t koneella kuin 1t pikkukoneella. On appiukon pikku kohota niin kiikkerä laite että paikat on kipeenä kun sillä tonkii muutaman tunnin.
 
Koneet homman mukaan edellyttäen että on mahdollista.
Oma tontti kun ei mikään palkintopiha ole niin kyllä mieluummin siinä tekisin tarvittavat hommat 20t koneella kuin 1t pikkukoneella. On appiukon pikku kohota niin kiikkerä laite että paikat on kipeenä kun sillä tonkii muutaman tunnin.
Tottahan toki, lähinnä tuota @TommiK mehtähommaa ajatellen kommentoin kun katu-uskottavaksi hyväksytään vain painavammat koneet. Jos lähtökohtaisesti pärjää kyseisessä raivaus/harvennus hommassa pienellä niin voi olla jotta isolla koneella jälki jää huonommaksi. Tieten jos urakoimaan alkais niin sitten eri juttu..
 
ja hankala kuskailla isompaa näin kotikäytössä golffilla kun pakko siirtää välillä eri kuntien välillä
 
Omalla kohdallaankin pikkukone on etsinnässä, kun on tiettyjä pikkuhommia, mihin ei oikein iso taivu. Sitten on tuo kuljetuskysymys, ei ole mitään kuorma-autoa. Toki traktorilla liikkuisi, mutta 50 km siirtymät ei oikein nappaa. Ja ennenkaikkea huolto ja korjaus. Ei ole sellaista hallia eikä nostureita, ym. millä voisi isoja painavia osia käsitellä. Pitäis remontit teettää ja se maksaa. Maastoon kun hajoaa, niin huoltomies paikalle xxx e/h, niin sillä hintaa oliskin vieraalla teetetty. Lisäksi on edullinen luottourakoitsija isommalla koneella käytettävissä hyvin kohtuulliseen hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Raaka käynnistysyritys äärimmäisissä olosuhteissa. Tosin kyseessä on aika vaatimaton pikku diiseli. Oli paska-akku laturissa 5 tuntia, muutoin ei olis edes valot palanut.

 
Telaremppaa tai onko tuo nyt telasto... Vielä siedettävä homma pudottaa telat pois tämmöisestä louhos kamppeesta.

Liukuraudat melko kulahtanu. Ne vinguttaa telaa ajaessa. Kaikista uraisimmat taidan tehä 10mm normi latasta mutta vähemmän kuluneet voisko jopa täyttää migillä... :rolleyes: karkastuukohan hitsi liian kovaksi ja telan teräsharja kuluu?

Kärkipyörästä millähän sais putkisokan pois, 100mm pitkä on muuten tukevasti ruostunut kiinni... Lyömällä tiukkenee entisestään kun menee läjän koko sokka. Kärki pyörälle ei tartte nyt tehä mitään mutta oisin stefat varuiksi uusinut ennenkuin alkaa öljy vuotaa ulos.

IMG_20221214_185718_MP.webp IMG_20221214_185733_MP.webp IMG_20221214_185738_MP.webp IMG_20221214_185802_MP.webp IMG_20221214_185746_MP.webp IMG_20221214_185750_MP.webp
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös