Kobelco SK16 ja sen muutostyöt

Viestiketju:
Kobelco SK16 ja sen muutostyöt

Saahan noita. Äkkiä vois näyttää vaikka halvan Italialaisen sylinterin turvalta:
1687632101799.png

Virossa tuon kokoinen 15e: https://www.trabiflex.ee/fi/a/sylinterin-paatykansi-70-40
 
Viimeksi muokattu:
Eiks niit turpamuttereita saa erikseen uusia ?
Eipä tuo varren katkeaminen, aivan tuosta männän kiinnitysmutterin kierteen alusta, ole mitään poikeuksillista.
Aika usein edistävänä tekijänä on se, kun jos kaivuupuomin sylkyn liikettä ajetaan aivan ääriasentoon - ns. "päin seinää" , vauhdilla.....
Voima on ollut läsnä.
 
Äkkiseltään tuntuis jotta tuskin putkessa pahempia jälkiä on kun se turpa ohjailee vartta.. turvanki saa varmaan täyttöhitsattua ja sorvattua.? Nii no onhan tuon kokoisessa koneessa tietysti maltillisen kokoset sylkyt että saattaa vaihto-osa olla kohta halvempi..
Nyt mökillä en saa avattua turpamutteria. Kotona avata ja kokeilla korjailla. Voipi olla että putkessa ei oo mitään jälkiä. Varren pää on vain tökännyt turpaan kun pullahtanut ulos.
 
Onko siinä sitten paljoa vaihtoehtoja , valittavana ?
 
Eiköhän sieltä Pöllykaupasta viikossa tavara tule ....... Toki, jos on totaalinen akuuttikiire, niin silloinhan hinnalla ei ole juuri merkitystä ........
 
Ja kun oikein kunnolla aletaan säästämään niin lopullisilla kuluilla ei oo mitään merkitystä.
 
No...
Toki, jos on totaalinen akuuttikiire, niin silloinhan hinnalla ei ole juuri merkitystä ........
Auto ajaa helsinkiin, sieltä tallinnan lauttaan, tallinnan satamasta ajetaan osoitteeseen:
Osoite:Haapsalu mnt 57D, Keila 76607 HARJUMAA. Puhelin:+372 659 1110. Faksi: fax +372 659 1110. Kotisivu:http://www.trabiflex.ee/.
Ostetaan sylinteri, palataan tallinnaan ja ostetaan suomen hintoihin verrattuna säästetyillä rahoilla suunmukaista asennusjuomaa ja palataan kotiin.
 
Tulee matkaa jo suomen puolella reilu 600km yhteen suuntaan. Mikäli oikein muistan tommik asuin seudun.
 
Mutta ei se tälleen sunnuntain varmaa aukikaan oo toi virma että hyvin ehtii maanantai-aamuksi sinne...
 
Näin on, ja näin kukon laulun aikaan kun lähtee, niin kerkeää hyvin perille huomen aamuksi.
Mutta eiks ton tunkin varren vois hitsata mutkapuikolla takas yhteen.
Terävä kierteen lopetus ura ollut.
 
Saahan tuon sylinterin "hätäkorjattua" hitsaamalla puolessa tunnissa, jos turpa ei ole aivan runnoutunut. Vois mennä vuosia mäntä varteen hitsattuna... voisi rauhassa tilata Virosta uuden sylinteri hyllyyn muiden tilausten seassa.
 
Eiköhän sieltä Pöllykaupasta viikossa tavara tule ....... Toki, jos on totaalinen akuuttikiire, niin silloinhan hinnalla ei ole juuri merkitystä ........
...jep sen voi noutaa itse myymälästä :autoilee: 🛳️ :autoilee: 🛳️ :autoilee:
 
Turpa on valaurautaa yleensä, ettei tee jälkiä varteen. Ompa hovisorvari niitäkin tehnyt jostakin jätekappaleista mulle.

Tai sitten on liukurenkaat, ehkä se yleisin tapa hoitaa asia. Tuo silikoni hytikkasylinterissä saa arvelemaan ettei välttämättä ole ihan tiedetty mitä on oltu tekemässä...

Eiks niit turpamuttereita saa erikseen uusia ?
Eipä tuo varren katkeaminen, aivan tuosta männän kiinnitysmutterin kierteen alusta, ole mitään poikeuksillista.
Aika usein edistävänä tekijänä on se, kun jos kaivuupuomin sylkyn liikettä ajetaan aivan ääriasentoon - ns. "päin seinää" , vauhdilla.....

Tämä. Toinen, kaivinkoneissa erittäin tavallinen ja erittäin haitallinen tapa on sylinteri pohjassa hakkaaminen, sillä napsahtaa varsi myös ennenpitkää.
 
Silkkari ei kyllä kuulu tuollaisiin kohteisiin missään muodossa, eikä missään vähäisissäkään määrissä.
 
Takaisin
Ylös