WABCO-SCOOPMOBILE vm -69/70

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Opuksen mukana tullut esite, lie yyberharvinainen Suomessa...

IMG_20210119_013800.webp
IMG_20210119_013821.webp


Myös ohjauksen keventimeen on oma tarkka säätö / huolto / varaosalista

IMG_20210119_013942.webp
 
Jaa niin, pitääki tälviikolla muutamat puhelut soitella ..... Koneklassikot 1/21 mennee painoon ensviikon lopulla ....
 
Opuksen lähettäjä on joskus ajanut tuollaisella, kone ollut silloin veeärrällä, ja veturien hiilivaunuja sillä lastattu.
Laitapas kyselyä, millä liikennepaikalla tuo on ollut ja lastattiinko vetureiden tendereitä vai hiiltä vaunuihin kuljetettavaksi? Jos vielä aikaikkunaa saisi selville, milloin on ollut käytössä ja milloin on poistettu. Voisi kuvitella, että VR olisi ostanut koneen uutena. Voisikohan siinä meillä olleessa sinisessäkin väri viitata VR:n. Sävy sattuisi kyllä aika hyvin VR:n siniseen.
 
Keuruulta tuo materiaali tuli. Käsittääkseni lähettäjän puheista, olis ollu lähinnä niiden niiden "tendereiden" kuormauksessa.
 
Scoophan tuo on.
Mahdollisesti Duo-Way Scoopmobile, jossa puskulevy takana. Näin päättelisin tuon mahdollisen oven sijoittelusta = ovi takaseinässä ?

Vink = katso toisen scooppiketjun loppusivulta kuvaa..
 
Scoophan tuo on.
Mahdollisesti Duo-Way Scoopmobile, jossa puskulevy takana. Näin päättelisin tuon mahdollisen oven sijoittelusta = ovi takaseinässä ?

Vink = katso toisen scooppiketjun loppusivulta kuvaa..
Ettei ole jopa sama kone, kuka tietää tuskin noita tungokseksi asti on ollut.
 
Liekkö uutuuden jäykkyyttä.
Näkyy olevan hydepumpun kiilahihnaremmit aika kaput ja poreilla, lisäks kirrausvarat on pumpun säädöstä jo ihan "tapissaan" ....
Eli ei ilman uusia remeleitä paljoakaan paremmaksi muutu.
Ensiapuna nyt vähäsen tervaspreitä suhuuttelin remmeihin....
Nyt päiväl kun taas pitäis haketta saada sisään mätettyä....
 
Näkyy olevan hydepumpun kiilahihnaremmit aika kaput ja poreilla, lisäks kirrausvarat on pumpun säädöstä jo ihan "tapissaan" ....
Eli ei ilman uusia remeleitä paljoakaan paremmaksi muutu.
Ensiapuna nyt vähäsen tervaspreitä suhuuttelin remmeihin....
Nyt päiväl kun taas pitäis haketta saada sisään mätettyä....

Eikai tuo uutisena tullut kun Paukkeilla monta vuotta sitten esittelit, että remmi pitäs vaihtaa mut on vähän helpossa kohtaa. En oo ehkä viel ikin nähny niin valmista kiilahihnaa mitä siinä keksinnössä.
 
Eikai tuo uutisena tullut kun Paukkeilla monta vuotta sitten esittelit, että remmi pitäs vaihtaa mut on vähän helpossa kohtaa. En oo ehkä viel ikin nähny niin valmista kiilahihnaa mitä siinä keksinnössä.
Se ohjauspumpun risa remeli on vaihdettu jo aikoja sitten .....
Hydepumpun tuplaremmit on sen ohjauksen remelin takapuolella .....
 
Viimeksi muokattu:
Eikä tää oo nyt yhtään huvittavaa.....
Uusia remeleitä ei tält kylältä "heti nyt" ( eilen illalla ysiltä ) saa, ja vanhat pitää ottaa irti malliksi johkin, niitä hakiessa, ja laitetta kun tarvitaan päivällä .....
 
Näkyy olevan hydepumpun kiilahihnaremmit aika kaput ja poreilla, lisäks kirrausvarat on pumpun säädöstä jo ihan "tapissaan" ....
Eli ei ilman uusia remeleitä paljoakaan paremmaksi muutu.
Ensiapuna nyt vähäsen tervaspreitä suhuuttelin remmeihin....
Nyt päiväl kun taas pitäis haketta saada sisään mätettyä....
Niin tosiaan nuissa skuubiduutötteröö koneissa oli aika pitkään kiilahnalla voimansiirto hydepumpuille.

Selittää miksi huoltoseisokkeja oli paljon näissä tunnelityömailla kun pumppujen siivapyörät kuluivat kivipölystä nopeahkosti. Ketteryys oli vain vertaansa vailla tuon ajan vehkeisiin.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös