VAG garage.

Viestiketju:
VAG garage.

Pakosarja asia ratkesi. Rupesin miettimään että on "tutun" oloinen tuo pakoaukkojen jako tuossa kannessa, ja niinhän se olikin. TD:een pakosarja passaa suoraan tuohon kanteen, toki egr:n yhteelle pitää tehdä paikka ja lambdalle. Ja huom! Nuo Volokkarin sarjat on hyvin hitsattavaa joten se ei ole ongelma.
Sen takia vaihdan, kun tuohon originaaliin on katkennut ainakin miljoona pulttia, ja jotka ei lämmittelyistä ynnä muista toimenpiteistä huolimatta lähteneet pois.

Saa inspector clusoolle kelvata, tykkäsi tai ei...
Parit kuvat.

Näytä liitetiedosto 90272 Näytä liitetiedosto 90273

Vedä lambda ihan reilusti vaan downpipeen, mihin vaan saat johdot sopivasti yltämään. EGR:n tulppaisin jos siitä ei nouse vikakoodia.

Inssien rooliin ei kuulu syynätä pikkunyansseja. Eivät voi tietää, että just tässä moottoriyksilössä pitäisi olla EGR. Ja miten se EGR pitäisi olla inssin mielestä putkitettu... Putkistoja ja sähköosiahan voit jättää paikoilleen, tekee vaan sokean tiivisteen imusarjaa vastaan.
 
Meinas naurattaa nyt syksyllä, kun inssi havaitsi ettei mun Jumpyssä ole kallistuksenvakaajaa. En tiedä pitäisikö olla, mutta inssi oli omien sanojensa mukanaan etsinyt pitkään todisteita autosta, onko siinä ollut kallistuksenvakaajaa.
 
Mikä ton kanavan koko on? Ite laskeskelin kuvasta n. 24x36 mm.
 
Aika epäsuhta kannen kanavassa vs pakosarjan kanava.....
Jos tuo tiippari nyt kutakuinkin tarkkaan on pakosarjan kanavan muotoinen....
 
Kevyt piristys vain. Ei mitään ihmeellistä. Suuttimet lähti tänään postissa @jusape lle. Laitetaan uudet kärjet, ehkä hiukan isommat mutta ei muuta ihmeellistä
No mutta siitähän se lähtee.. :autoilee:
seuraavaksi ahdinta ja nestepäätä.. kansi pöydälle ja kanavien ”putsaus”..
 
Nyt mittasin. 32x38mm
Ok, näyttäävätten vähän pieniltä kun on tottunu näkemään pääsääntösesti pyöreitä kanavia.
Auttaako tollanen muotoilu imuilman pyörteilyyn ja parempaan täytöasteeseen ja sitämyötä parempaan polttoaine talouteen?
 
Ok, meneehän ne pakokaasut helpommin laajenevaan kanavaan.
 
Onkos @Andy miten kaukana siitä Ventosta? Kaverin Vento lakkas lataamasta ja nyt tarvis tietää onko noissa normi Boschilainen säädinhiilipaketti laturin persauksissa.
Kuulemma motonetissa myynnissä sekä hiiliä että jännitteensäädintä mutta se ei kerro riittävästi.
 
Ok, meneehän ne pakokaasut helpommin laajenevaan kanavaan.
Jep, ja kanavan laajentuessa kovalla virtausnopeudella aiheuttaa oikeastaan lievän imun vielä kanavassa poistotahdin lopulla kun virtausnopeus alkupäässä kanavaa hidastuisi männän lähestyessä yläkuoloa.
 
VW TD:ssä vaikuttaa mukavasti turbon heräämiseen tuo kairaus.
Varmasti auttaa. Nuffissakin kaikki kanavat on kohdisteltu about alle 0.5mm tarkkuudella toisiinsa.... Oli kyl hirvee työ, kaikkine kanavan avarruksineen kannessa, ja koko matkalta siis avarrettu.
 
Sanovat muuten että pakokanavien poikkipinta-alat pitäis olla turbolle asti about pakoventtiilin halkaisijan kokoisia.
Jotta virtausnopeus pysyisi hyvänä.
 
Takaisin
Ylös