Tuotemyssytyksiä YouTubessa

Vaan mikä taho on näiden takana?
Kiina, Venäjä vain mikä?
Nigerialainen ekonomisti?

Niinpä.
Mutta kyllähän kotimaista keksijää pitää aina tukea vaikkei sitä romua edes tarvitse ;)

Valitut Pilat-lehdellä taisi olla jo 60-luvulla se Kaarina Mäkelä, jota ei ollut olemassakaan.

Näitä juttuja kun tulee vastaan entistä enemmän niin kohta alkaa uskoa noihin hurjeempiinkin "salalittoteorioihin", ei tunnu olevan mitään rajaa propagandan levittämisellä ( ja niiden tarkoituksilla )
Mulla alkaa olla asenne että kaikki on valetta niin kauan kuin toisin todistetaan, ihan luetettavina pidetyt mediatkin ( YLE ja Hesari ) syytää mielipidemuokkausta häpeää tuntematta :(

Olen itse koittanut käyttää kovaa lähdekritiikkiä ja jätän mielenkiintoisiakin linkkejä klikkaamatta, koska epäilen/tiedän niiden sisällön olevan jotain muuta kuin otsikko olettaa. Näihin "klikpaitteihin" sortuvat kaikki mediat aina iltapäivälehdistä alkaen ja valitettavasti maakuntalehtiin ja yleisradioon asti jatkuen.

Mutta tässä kohdin pitää myöntää, että harkinta petti ja MELKEIN jopa haksahdin.
Se oli joskus touko-, kesäkuulla kun näin ensimmäisen noista mainoksista. Siinä mainostettiin kameradronea satasella.
Olin jo niin pitkällä, että klikkasin sivun auki ja kummastelin, kun sitä ei saanutkaan satasella. Jos oli saanu, olisin ehkä jopa laittanut rahani kiinni.
Mutta kun ei saanutkaan, niin ajattelin, että haistakaa ... ja pitäkää tunkkinnen!

Sitten kun samalla formaatilla alkoi tulla mainoksia muistakin tuotteista, tajusin kusetuksen ja olin tyytyväinen itseeni, kun en ollut haksahtanut.
Nyt vähän jopa nolottaa :facepalm:

"Nyt vähän jopa nolottaa :facepalm:"

Joskus tuli innolla ja silmät renkaina leuettua jostain uudesta akkukeksinnöstä, paneelikeksinnöstä tai tuulipropellikeksinnöstä kunnes vasta loppusuoralla hokasi että tässä kyllä puhutaan ihan paskaa. Meinaan että kyllä sekin hävetti, nolotti ja ....... prkl.

Vaan maailmamme, tämä elomme yltäkylläisyys mahdollistuu melko pitkälti rahan liikkeestä. Rahan liikkuessa, varsinkin iso sellaisen, kuormasta tipahtelee lantteja sinne tänne. Köyhempien onni on se että on mainoksien uhreja. Harva se rahaa syö ja yleensä rikkaat kuluttavat hövelimmin.

Tämä ylläoleva ei kuulu esilläolevaan asiaan muussa kuin rahaan liittyvässä mielessä.
Bisnes on bisnestä ja jos tarkemmin syynäilee, niin moni järkevänäkin pidetty bisnes on liki sulaa hulluutta, ihmisten herkkäuskoisuuteen ja varsinkin sosiaaliseen ryhmäpaineeseen perustuvaa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin